Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 21 Aug. 2017 Exclusiv
In analiza urmatoare, avem o firma neplatitoare de TVA, cu cod CAEN 7111 - Activitati de arhitectura, care o sa primeasca servicii de arhitectura de la o firma neplatitoare de TVA din alt stat UE. Vom vedea daca societatea din Romania trebuie sa obtina un cod special de TVA si sa plateasca TVA in Romania, precum si cum trebuie declarat.
Iata raspunsul specialistului:
Pentru achizitii intracomunitare, societatea trebuie sa se inregistreze in scop special de TVA, conform prevederilor de la art. 317 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal.
Intrucat societatea nu este inregistrata in scop normal de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal, pentru achizitia de servicii din UE, are urmatarele obligatii fiscale:
1) sa taxeze serviciul primit in Romania la o baza de impozitare formata din aplicarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii de catre de la furnizorul intracomunitar asupra sumei in valuta inscrisa de catre prestator in factura emisa;
2) sa achite efectiv bugetului de stat suma TVA rezultata din aplicarea cotei de TVA de 19% asupra bazei de impozitare calculate conform punctului 1, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE;
3) sa evidentieze factura primita in jurnalul pentru cumparari intocmit pentru luna taxarii serviciilor. Acest document de evidenta fiscala trebuie intocmit de catre beneficiarul din Romania chiar daca nu este inregistrat in regim normal in scopuri de TVA;
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
4) sa raporteze fiscal operatiunea utilizand codul de inregistrare special de TVA, prin formularul cod 390 VIES denumit "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare"Raportarea serviciului achizitionat se efectueaza cu simbolul S care reprezinta"achizitii intracomunitare de servicii". Pentru achizitii de servicii, exigibilitatea de taxa intervine la data emiterii facturii de catre furnizorul din UE. Raportarea prin formularul cod 390 VIES se va face pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE;
5) sa raporteze serviciul achizitionat prin decontul de TVA cod 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata". Raportarea se efectueaza in baza informatiilor preluate din jurnalul pentru cumparari, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE. Tot pana la acest termen se va face si plata TVA la bugetul de stat.Codul de TVA utilizat, in acest caz, tot codul de inregistrare in scop special de TVA conform art. 317 din Codul fiscal.
Desigur, declaratiile 301 si 390 se intocmesc numai in lunile in care aveti achizitii de servicii din UE.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar
de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Achizitii servicii intracomunitare de catre o firma neplatitoare de TVA. Se obtine codul special de TVA?":
Rating:
Nota: 3.94 din 5 din 18 voturi
Rating:
Nota: 3.94 din 5 din 18 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Cifra de afaceri pentru stabilire perioada fiscala. Depunere decont de TVATVA - Locul achizitiei intracomunitare de bunuriCotele TVA potrivit Codului fiscal 2012Noutati cu privire la decontul de TVAMonografia contabila pentru ACHIZITII INTRACOMUNITARE de bunuri. Vezi model aiciUltimele articole
Examenul CECCAR 2024. Teste rezolvate, exact in genul celor care se dau la examenDigitalizare ANAF. Ce programe vor fi implementate de institutie in 2024Conditii pentru modificarea perioadei fiscale de raportare din luna 2023 in trimestru 2024Livrarea intracomunitara de bunuri - ce reprezinta si studii de caz utileD100 in 2023. Cum se completeaza formularul pentru inregistrarea in scopuri de TVA confom art. 317 din Codul Fiscal
Mai multe articole despre achizitii intracomunitare
Articole similare
Servicii IT catre clienti externi. Societate neplatitoare de TVA. Obligatii TVAAchizitii servicii si livrari intracomunitare de bunuri. Firma neplatitoare TVA. Studiu de cazTransport marfa si inregistrare in scop de TVA. Ce declaratii se depun si cum factureaza societatea?Ce implica inregistrarea speciala in scop de TVA si inregistrarea in scop normal de TVA?Achizitii de bunuri de la persoane fizice si juridice din UE. Utilizarea codului special de TVA. Cum procedam?Ultimele articole
Firme care achizitioneaza marfa non-UE si vor sa o revanda. Care sunt implicatiile fiscale?GHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVACODUL SPECIAL DE TVA 2023: in ce situatii ai nevoie de elProcedura de solicitare a codului special de TVA si depunerea formularului 091Societate neinregistrata in scopuri de TVA. Achizitii si livrari intracomunitare. Obligatii TVA
Mai multe articole despre codul special de tva
Articole similare
Ce consecinte fiscale apar la anularea in scopuri de TVA si cum se inregistreaza documentele primite?Inregistrare in scopuri de TVA. Cod TVA anulat. Se doreste reinceperea activitatiiAnunt MFP privind anularea inregistrarii in scopuri de TVAJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVALeasing operational si financiar: Cum deducem TVA-ul si cum inregistram in contabililtate?Ultimele articole
Aspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazAchizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazHG. 340/2020: Criterii pentru evaluarea riscului fiscal in cazul solicitarii sau anularii inregistrarii in scopuri TVA
Mai multe articole despre inregistrare tva
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"