Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Anularea inregistrarii in scop de TVA. Care sunt implicatiile fiscale?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 23 Mai. 2014 Exclusiv
Tags: anularea inregistrarii, scop de tva, decont, impozit pe venit, insolvabilitate, insolventa, declataratie

Pentru o societate platitoare de impozit venit se emite sentinta de insolvabilitate in 12.2013 si 04.2014 urmata in 05.2014 de decizia privind anularea din oficiu a inregistarii in scopuri de TVA cf.153 alin.9,art.153.1alin.9 sau 11 din Codul fiscal.

Vom vedea astfel ce masuri se iau la intocmirea facturilor de vanzare, la primirea facturilor de achizitie si daca se trece pe cheltuieli cota de TVA. Totodata, vom stabili daca societate trebuie sa completeze Declaratia 300 sau orice alt formular.

Desi din intrebare nu reiese cu claritate care a fost motivul concret/temeiul legal mentionat de organele fiscale in decizia de anulare din oficiu a inregistrarii in scop de TVA, din cele prezentate ar reiesi ca anularea a avut la baza prevederile art. 153 alin. 9 lit. c din Codul fiscal, respectiv pentru faptul ca  asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din OG 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (cum ar fi atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, stabilita prin decizie a organului fiscal competent ramasa definitiva in sistemul cailor administrative de atac sau prin hotarare judecatoreasca, dupa caz).

Prin urmare, in aceasta situatie devin aplicabile prevederile art. 11 alin. 1^3 si alin 1^4 din Codul fiscal in temeiul carora societatea nu va beneficia de dreptul de deducere a TVA aferenta achizitiilor efectuate in perioada cat inregistrarea in scop de TVA este anulata (TVA din facturile furnizorilor va fi inregistrata pe cheltuieli/in costul bunurilor stocate), dar va datora TVA colectata pentru operatiunile taxabile desfasurate, motiv pentru care va emite facturile cu TVA. La randul lor, clientii societatii in calitate de beneficiari nu vor beneficia de dreptul de deducere a TVA astfel facturata, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului.

Societatea careia i s-a anulat codul de inregistrare in scop de TVA este obligata sa efectueze ajustarea taxei deduse pentru stocuri, servicii neutilizate, active corporale fixe in curs de executie, active corporale fixe care nu sunt bunuri de capital, precum si pentru bunurile de capital, in conformitate cu art. 148 alin. 1  lit. c si art. 149 alin. 4 lit. a pct. 1 din Codul fiscal, respectiv pct. 53 alin. 6 lit. c, alin. 7 si alin. 8 si pct. 54 alin. 6 din Normele metodologice de aplicare. Ajustarea trebuie reflectata in ultimul decont de TVA (formular 300) depus inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile.

Deoarece pe perioada anularii inregistrarii in scop de TVA nu se mai depun deconturi de taxa, eventualele ajustari necuprinse in ultimul decont se vor reflecta in formularul 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata" prevazut de OPANAF 2223/2013.

Totodata, pentru taxa colectata in perioada de anulare a inregistrarii in scop de TVA societatea are obligatia depunerii formularului 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Codul fiscal" prevazut de OPANAF 2224/2013.

Pentru reinregistrarea in scop de TVA, dupa incetarea situatiei care a condus la anularea inregistrarii societatea va putea depune formularul 099 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 153 alin.(9^1) lit. b) - d) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare" prevazut de OPANAF 3330/2013.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Anularea inregistrarii in scop de TVA. Care sunt implicatiile fiscale?":
Rating:

Nota: 4.2 din 5 din 5 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016