Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Ce implicatii TVA apar la utilizarea unui voucher pentru impulsionarea vanzarilor?

de InfoTva.ro la 01 Aug. 2012 Exclusiv
Tags: tva, voucher, vanzari, client, campanie

Analizam cazul unei societati (locator) care detine un centru comercial si organizeaza o actiune de impulsionare a vanzarilor, actiune la care participa magazinele din centrul comercial. Clientul care face o achizitie peste o anumita valoare primeste un voucher cadou. Voucherul poate fi utilizat de catre client in magazinele participante pentru a obtine o reducere de pret la o achizitie ulterioara. Vom vedea in ce masura exista implicatii TVA aferente situatiei prezentate mai sus.


Raspuns:

In primul rand, pentru organizarea acestei campanii trebuie sa creati un regulament prin care sa stabiliti circuitul voucher-ului si modalitatea de decontare a valorii acestuia fata de magazinul care acorda reducerea de pret cumparatorului persoana fizica pentru achizitia unui bun.

Desi nu ati precizat, presupun ca desfasurarea acestei campanii este sustinuta de catre toate magazinele din centrul comercial respectiv. Astfel, in al doilea rand, trebuie sa incheiati un contract cu fiecare magazin care accepta sa participle la aceasta campanie de promovare. Practic, prin acceptarea voucher-ului de la cumparatorul persoana fizica, firma vanzatoare va presteaza un serviciu.

In baza contractului incheiat, la sfarsitul unei luni calendaristice, magazinul respectiv trebuie sa emita o factura pentru prestarea serviciilor de publicitate, reclama comerciala si popularizare a numelui centrului commercial. Baza de impozitare inscrisa in factura emisa trebuie sa fie mai mare sau egala decat valoarea vouchere-lor acceptate de la clienti in luna respectiva. La factura emisa, magazinul ataseaza voucher-ele primite de la cumparatori, dovedind astfel realitatea serviciului prestat.

Factura se emite cu TVA colectata aplicand cota standard TVA de 24% la baza de impozitare a TVA deoarece operatiunea reprezinta o prestare de servicii pe teritoriul national. In relatia cu clientul, prin acceptarea voucher-ului, magazinul diminueaza obligatia de plata a valorii totale a achizitiilor efectuate, fara a realiza o reducere de pret astfel incat sa aiba loc o ajustare a bazei de impozitare a TVA aferenta bunului vandut.
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor
GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor

Vezi detalii


Din acest motiv, consider ca nu sunt implicatii fiscale d.p.d.v. a TVA aferenta bunurilor vandute, ci doar implicatii de natura financiara. Valoarea bunurilor vandute ramane nemodificata, conform bonului fiscal emis de casa de marcat.

Consider ca in cadrul acestei campanii trebuie trebuie efectuata o setare a dispozitivului casei de marcat care sa permita diminuarea valorii totale a bunurilor vandute (baza de impozitare si TVA colectata) cu valoarea absoluta a vouchere-lor primite, rezultand suma neta care trebuie achitata de catre client. Suma neta incasata in cadrul unei zile trebuie sa se regaseasca la sfarsitul zilei in casierie.


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Ce implicatii TVA apar la utilizarea unui voucher pentru impulsionarea vanzarilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special Plata defalcată a TVA - forma finală
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Plata defalcată a TVA - forma finală

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016