Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Cheltuieli suportate de firma pentru client. Se emite factura cu discount de suta la suta?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 14 Aug. 2013 Exclusiv
Tags: formulare impozite, refacturare, factura reparatii, reduceri comerciale, tva

In cele ce urmeaza, analizam cazul unei firme care suporta lucrarile de reparatii pentru produsul unui client. Pentru montajul efectuat se primeste o factura de servicii montaj. Vom vedea daca factura de servicii montaj de la tert va fi trecuta direct pe cheltuiala societatii sau daca se va emite de catre firma o factura catre client cu un discount de 100% astfel incat sa nu aiba nimic de plata.



Solutia consultantului:

Personal consider ca metoda corecta este a aceea de a a fi trecuta pe cheltuielile societatii respective, fara a fi refacturata cu discount de 100% catre client.

Justific aceasta prin urmatoarele reglementari legale.

La punctul 51 alin. (5) din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009 se definesc diverse categorii de reduceri comerciale, astfel:

"(5) Reducerile comerciale pot fi, de exemplu:
a) rabaturile - se primesc pentru defecte de calitate si se practica asupra pretului de vanzare;
b) remizele - se primesc in cazul vinzarilor superioare volumului convenit sau daca cumparatorul are un statut preferential;
si
c) risturnele - sunt reduceri de pret calculate asupra ansamblului tranzactiilor efectuate cu acelasi tert, in decursul unei perioade determinate."

Din cele citate, rezulta ca reducerile comerciale se acorda de catre furnizor pentru livrarile de bunuri / prestarile de servicii proprii, care intra in cifra sa de afaceri, nu si pentru recuperari de costuri, mai cu seama ca , in cazul in care ati refactura reparatia catre clientul dvs, suma respectiva, fara TVA, nu se inregistreaza pe veniturile si cheltuielile dvs, conform punctului 253 alin. (2) din aceleasi Reglementari contabile.
 
Pe de alta parte, fiscal, din punctul de vedere al TVA, avem art. 137 alin. (3) litera a) din codul fiscal, in care se precizeaza ca:

"Baza de impozitare nu cuprinde urmatoarele:

a) rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret, acordate de furnizori direct clientilor la data exigibilitatii taxei;"

La punctul 19 alin. (1) din normele date in aplicarea acestui articol se specifica:

"19. (1) In sensul art. 137 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret nu se cuprind in baza de impozitare a taxei daca sint acordate de furnizor/prestator direct in beneficiul clientului la momentul livrarii/prestarii si nu constituie, in fapt, remunerarea unui serviciu sau unei livrari. De exemplu, un furnizor livreaza bunuri si, potrivit intelegerii dintre parti, furnizorul va acoperi orice cheltuieli cu eventuale remedieri sau reparatii ale bunurilor livrate in conditiile in care aceste operatiuni sint realizate de catre client. Furnizorul nu va putea considera ca sumele necesare acoperirii acestor cheltuieli sunt considerate reduceri de pret, acestea fiind in fapt remunerarea unui serviciu prestat de catre client in contul sau."

Asadar, daca se emite o factura pentru recuperarea reparatiei cu discount 100%, deoacere nu se doreste ca reparatia sa fie suportata efectiv de client, desi este culpa acestuia, se poate considera ca discountul respectiv reprezinta o "remunerare" a clientului si nu reprezinta un beneficiu acordat direct acestuia, pentru bunuri / servicii proprii furnizorului livrate / prestate beneficiarului.
 
In situatia in care nu se va factura clientului, cheltuiala respectiva este nedeductibila la calculul impozitului pe profit, nefiind aferenta obtinerii de venituri impozabile, iar reparatia respectiva nefiind aferenta unor bunuri proprii firmei dvs (marfa, utilaje etc), ci reprezinta un serviciu efectuat in numele unei terte persoane, in conformitate cu art. 19 alin. (1) si art. 21 alin. (1) din Codul fiscal.

TVA din factura aferenta reparatiei se va deduce, si, concomitent, in conformitate cu art. 129 alin. (4) litera b) din Codul fiscal, se va colecta prin intocmirea autofacturii - in temeiul art. 155 alin. (5) din Codul fiscal.



Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Cheltuieli suportate de firma pentru client. Se emite factura cu discount de suta la suta?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016