Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 12 Sep. 2018 Exclusiv
De cand a intrat in vigoare legea privind utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic, contribuabilii se confrunta cu tot felul de probleme si intrebari la care, de cele mai multe ori, au raspuns specialistii nostri.
Astazi vom analiza situatia unei societati care a achizitionat doua case de marcat din generatia solicitata de noile reglementari. In luna august nu au fost utilizate pentru activitatea comerciala, ci doar au fost fiscalizate. Astfel, are doar Z de fiscalizare. Aparatele electronice au inceput sa fie utilizate incepand cu 01.09.2018.
Compania a incercat sa emita declaratia A4200 pentru luna august, dar primeste eroare, cel mai probabil pentru ca nu au fost utilizate drept case de marcat – crede contribuabilul. Daca facem abstractie de erori, societatea are obligatia depunerii acestei declaratii? Aceasta este intrebarea la care vor raspunde specialistii nostri.
Raspunsul specialistului
Asa cum reiese din OPANAF 627/2018 fisierele XML, cu datele prevazute de legislatia in vigoare sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern, sunt validate si atasate unui fisier pdf, care este semnat cu certificat digital calificat si se comunica organului fiscal lunar, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Conform art. III alin. 1 si art. IV din HG 804/2017 aceste noi reguli de transmitere a datelor se vor aplica incepand cu data de 1 august 2018 pana la data implementarii Sistemului informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (cu alte cuvinte, primele fisiere vor trebui depuse pentru luna august 2018, cu termen de depunere 20 septembrie 2018).
Daca aplicatiile informatice A4200 si/sau A4203 dau erori, va sugeram sa va adresati Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, apeland la Serviciul central de asistenta telefonica a contribuabililor – Call-center, la numarul de telefon 031.403.91.60 sau prin intermediul formularului de contact ce poate fi accesat la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/, avand in vedere ca aceste aplicatii de-abia au aparut si nu exista precizari cu privire la inexistenta transmiterii fisierelor XML in situatia in care nu s-a desfasurat deloc activitate in perioada de raportare (luna august in acest caz).
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Eroare la transmiterea fisierelor XML pentru noile case de marcat. Perioada de raportare fara activitate":
Rating:
Nota: 4.02 din 5 din 24 voturi
Rating:
Nota: 4.02 din 5 din 24 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Noile termene din 2017 pentru achizitia de CASE DE MARCAT CU JURNAL ELECTRONICNoile case de marcat, loteria bonurilor fiscale si alte masuri fiscale in noul proiectBuletin informativ: Noutati legislative cu incidenta in materia fiscalaEmiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394Modificari aduse de HG 804/2017 privind casele de marcat electroniceUltimele articole
ANAF anunta o ampla campanie de controale pentru evitarea evaziunii fiscale si cresterea conformarii la plataMinistrul Finantelor: Romania poate deveni competitiva, daca investeste in oameniVechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFConsultanta oferita de ANAF cu privire la casele de marcat cu jurnal electronicPana la ce termen vor fi inlocuite casele de marcat cu cele cu jurnal electronic?
Mai multe articole despre case de marcat cu jurnal electronic
Articole similare
AMEF: Se apropie data limita pana la care firmele mici trebuie sa schimbe casele de marcat vechiEmiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394Toate firmele vor avea case de marcat cu jurnal electronic in 2014Vechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFAnuntul facut de MFP cu privire la obligatia de a folosi NOILE CASE DE MARCATUltimele articole
Programarea cotelor de TVA la NOILE CASE DE MARCAT. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Legislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliEste in Monitorul Oficial! Termenul pentru introducerea caselor de marcat electronice a fost prelungitMFP anunta noul termen unic de dotare cu NOILE CASE DE MARCAT: 1 mai 2018Pana la ce termen vor fi inlocuite casele de marcat cu cele cu jurnal electronic?
Mai multe articole despre noile case de marcat
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"