Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Eroare la transmiterea fisierelor XML pentru noile case de marcat. Perioada de raportare fara activitate

de InfoTva.ro la 12 Sep. 2018 Exclusiv
Tags: case de marcat cu jurnal electronic, noile case de marcat, transmiterea fisierelor xml

De cand a intrat in vigoare legea privind utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic, contribuabilii se confrunta cu tot felul de probleme si intrebari la care, de cele mai multe ori, au raspuns specialistii nostri.

Astazi vom analiza situatia unei societati care a achizitionat doua case de marcat din generatia solicitata de noile reglementari. In luna august nu au fost utilizate pentru activitatea comerciala, ci doar au fost fiscalizate. Astfel, are doar Z de fiscalizare. Aparatele electronice au inceput sa fie utilizate incepand cu 01.09.2018. 

Compania a incercat sa emita declaratia A4200 pentru luna august, dar primeste eroare, cel mai probabil pentru ca nu au fost utilizate drept case de marcat – crede contribuabilul. Daca facem abstractie de erori, societatea are obligatia depunerii acestei declaratii? Aceasta este intrebarea la care vor raspunde specialistii nostri.

Raspunsul specialistului

Asa cum reiese din OPANAF 627/2018 fisierele XML, cu datele prevazute de legislatia in vigoare sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern, sunt validate si atasate unui fisier pdf, care este semnat cu certificat digital calificat si se comunica organului fiscal lunar, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Conform art. III alin. 1 si art. IV din HG 804/2017 aceste noi reguli de transmitere a datelor se vor aplica incepand cu data de 1 august 2018 pana la data implementarii Sistemului informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (cu alte cuvinte, primele fisiere vor trebui depuse pentru luna august 2018, cu termen de depunere 20 septembrie 2018).

Daca aplicatiile informatice A4200 si/sau A4203 dau erori, va sugeram sa va adresati Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, apeland la Serviciul central de asistenta telefonica a contribuabililor – Call-center, la numarul de telefon 031.403.91.60 sau prin intermediul formularului de contact ce poate fi accesat la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/, avand in vedere ca aceste aplicatii de-abia au aparut si nu exista precizari cu privire la inexistenta transmiterii fisierelor XML in situatia in care nu s-a desfasurat deloc activitate in perioada de raportare (luna august in acest caz).
 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii


Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Eroare la transmiterea fisierelor XML pentru noile case de marcat. Perioada de raportare fara activitate":
Rating:

Nota: 3.94 din 5 din 9 voturi





Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special Plata defalcată a TVA - forma finală
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Plata defalcată a TVA - forma finală

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016