Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!

Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017.

Factura de la furnizor aflat in insolventa. Influenteaza deducerea TVA?

de InfoTva.ro la 25 Iul. 2017 Exclusiv
Tags: insolventa, tva, facturare, codul de procedura fiscala

In randurile de mai jos, avem ca subiect situatia in care la o facturare de serviciu se constata ca pe stampila furnizorului este mentiunea "insolventa". Vom vedea daca aceasta mentiune are impact asupra societatii in ceea ce priveste dreptul de deducere al TVA-ului si daca presupune anumite obligatii pentru societatea facturata.

In conformitate cu prevederile art.45 alin.(1) din Legea nr.85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile ulterioare, dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidator vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea in insolventa, in insolvency, en procedure collective.
 
Dupa intrarea in reorganizare judiciara sau faliment, actele si corespondenta vor purta mentiunea in reorganizare judiciara, in judicial reorganisation, en redressement sau, dupa caz, in faliment, in bankruptcy, en faillite.
 
Dupa intrarea in procedura simplificata se va face, de asemenea, mentiunea in faliment, in bankruptcy, en faillite.in categoria actelor care trebuie sa poarte aceste mentiuni se includ si facturile pentru livrari de bunuri si prestari de servicii emise dupa intrarea in insolventa.
Daca societatea nu a fost declarata inactiva conform Codului de procedura fiscala ori nu i-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA, atunci poate emite facturi cu TVA, iar clientii au dreptul sa-si deduca taxa astfel facturata, in mod obisnuit, fara nicio restrictie specifica.
 
In situatia in care inregistarea societatii in scopuri de TVA a fost anulata, pentru operatiunile taxabile facturate in perioada de insolventa, societatea are obligatia colectarii TVA, iar clientii acesteia nu au drept de deducere, dupa caz. Dupa deschiderea procedurii de faliment, clientii vor avea dreptul la deducerea TVA, dupa cum se prevede la art. 11 alin. (7) din Codul fiscal.
 
 
Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control
Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control

Vezi detalii

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar
 
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Factura de la furnizor aflat in insolventa. Influenteaza deducerea TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
TVA-ul s-a schimbat in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Noul Cod Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton