Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Produse greu vandabile. Care sunt conditiile pentru vanzarea cu pret redus?

de InfoTva.ro la 23 Iun. 2017 Exclusiv
Tags: reduceri comerciale, vanzare produse, preturi promotionale, stocuri

In randurile urmatoare, vom vedea care sunt conditiile de respectat pentru a putea practica reducerile comerciale conform lit. d) "Vanzari promotionale" si lit. f) "Vanzari ale produselor" ale Ordonantei 99/2000 care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute, cu mentiunea ca societatea doreste sa diminueze stocurile aferente produselor greu vandabile si neaprovizionabile.

Pentru vanzarile promotionale si vanzarile produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute, reglementate de art. 16 lit. d si f din OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile ulterioare trebuie respectate conditiile generale aplicabile vanzarilor cu pret redus de la art. 33 din ordonanta  si pct. 30-33 din Normele metodologice de aplicare aprobate prin HG 333/2003. In cazul vanzarilor promotionale mai este necesara si respectarea unor conditii specifice reglementate de art. 32 din ordonanta si de pct. 29 din Normele metodologice de aplicare.
 
Deoarece este vorba de produse greu vandabile si neaprovizionabile (nu se mai produc) este indicata aplicarea prevederilor art. 16 lit. f din OG 99/2000.
 
In acest caz, atunci cand consumatorii sunt anuntati despre o reducere de preturi care comporta o comparatie exprimata in cifre, trebuie respectate regulile de fixare si publicitate a preturilor stabilite la art. 33 din ordonanta:
 
- orice  comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse sau servicii identice;
 
- orice anunt de reducere de preturi, indiferent de forma, modul de publicitate si motivatia reducerii, trebuie sa se adreseze ansamblului consumatorilor si sa indice in cifre o reducere in raport cu preturile de referinta, exceptie facand publicitatile comparative de pret, anunturile publicitare exclusiv literare, care nu contin cifre,  anunturile de pret de lansare a unui nou produs pe piata,  anunturile publicitare orale efectuate exclusiv in interiorul magazinului pentru reduceri de preturi la un anumit raion, pentru o foarte scurta perioada a unei zile de vanzare;
 
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

- publicitatea  prin catalog si ofertele de reducere de preturi, lansate de comerciantii care practica vanzarea prin corespondenta, pot fi valabile numai pana la epuizarea stocurilor, cu conditia ca aceasta mentiune sa figureze vizibil si lizibil in catalog;
 
- orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat,  fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare,  fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat;
 
- orice anunt de reducere de preturi ce nu corespunde reducerii practicate efectiv in raport cu pretul de referinta este considerat o forma de publicitate inselatoare si este sanctionat conform reglementarilor legale in vigoare.
 
In plus, trebuie mentionat ca in cazul vanzarilor promotionale nu este permisa vanzarea in pierdere (la un pret egal sau inferior costului de achizitie), spre deosebire de vanzarile  produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute, dupa cum reiese din prevederile art. 17 din OG 99/2000.

 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist
 
 
 
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Produse greu vandabile. Care sunt conditiile pentru vanzarea cu pret redus?":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi





Articole similare

Carnetul de student motiv de scutire de TVA
Mai multe articole despre preturi promotionale
Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special Plata defalcată a TVA - forma finală
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Plata defalcată a TVA - forma finală

Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton