Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Restituire avans marfa in numerar

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 09 Dec. 2011 Exclusiv
Tags: legea 656/2002, og 15/1996, spalare bani, regim plafonat

Intrebare: O societate a achizitionat bunuri din SUA pentru care achita intotdeauna un avans. Pentru ultimul avans acordat, furnizorul nu a mai trimis marfa, dar a decis sa inapoieze banii societatii, in numerar, printr-o persoana imputernicita. Suma se ridica la val 40.000 USD. Exista restrictii in acest sens, avand in vedere ca furnizorul nu este rezident in Romania?


Raspuns:

Potrivit art. 3 alin. (6) din Legea 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, avand in vedere ca suma depaseste limita minima reprezentand echivalentul in lei a 15.000 euro, societatea ca recupereaza suma in numerar va trebui sa raporteze la Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, in cel mult 10 zile lucratoare, efectuarea operatiunilor cu sume in numerar, in lei sau in valuta, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele. Nerespectare acestei obligatii constituie contraventie si determina aplicarea de amenzi cuprinse intre 10.000 si 30.000 lei potrivit art. 22 din acest act normativ.
 
Restrictii in ceea ce priveste incasarea in numerar a sumelor cuvenite, in schimbul emiterii chitantei, sunt stabilite prin OG 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare cu modificarile ulterioare.
 
Potrivit art. 5 alin. (1) regula generala cu scopul intaririi disciplinei financiare si evitarea evaziunii fiscale, este ca operatiunile de incasari si plati intre persoanele juridice se vor efectua numai prin instrumente de plata fara numerar.
 
Numai cu tilu de exceptie alin. (2) al aceluiasi articol stabileste o serie de situatii in care platile in numerar se pot efectua. In aceasta categorie intra:
 
a) plata salariilor si a altor drepturi de personal;
 
b) alte operatiuni de plati ale persoanelor juridice cu persoane fizice;
 
c) plati catre persoane juridice in limita unui plafon zilnic maxim de 10.000 lei, platile catre o singura persoana juridica fiind admise in limita unui plafon zilnic in suma de 5.000 lei. Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre furnizorii de bunuri si servicii, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5.000 lei. Se admit plati catre o singura persoana juridica in limita unui plafon zilnic in numerar in suma de 10.000 lei, in cazul platilor catre retelele de magazine de tipul Cash&Carry, care sunt organizate si functioneaza in baza legislatiei in vigoare. Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre astfel de magazine, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 10.000 lei.
 
Nu intra in regimul plafonat de mai sus depunerile in conturile persoanelor juridice, deschise la societatile comerciale bancare, care pot fi facute si de alte persoane juridice. Sunt neplafonate cheltuielile de deplasare si cele de protocol.
 
Prezentarea restrictiilor in materia platilor este importanta deoarece restrictia corelativa in ceea ce priveste insacarile in numerar sunt raportate la limitele si conditiile stabilite pentru plati. Art. 6 din OG 15/1996 stabileste ca incasarile zilnice in numerar pentru fiecare casierie de la o persoana juridica nu pot depasi plafonul stabilit la lit. c) de mai sus.
 
In concluzie avand in vedere formularea art. 6 din OG 15/1996 care nu distinge asupra nationalitatii persoanei juridice platitoare restrictia la nivelul de 5.000 lei este aplicabila in ceea ce priveste incasarile in numerar. Desi actul normativ nu reglementeaza si operatiunile cu numerar in valuta data fiind perioada in care acesta a fost adoptat, avand in vedere obiectul reglementarii mentionat la alin. (1) al art. 5 consideram ca limitarea se aplica in mod corespunzator si la incasarile in valuta.
 
In concluzie, dispozitiile legale mentionate mai sus restrictioneaza efectuarea de plati in numerar, astfel ca se recomanda ca suma in numerar sa fie depusa de catre imputernicit direct in contul societatii din Romania urmand ca acesta impreuna cu banca sa parcurga formalitatile de notificare a Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor.


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul " Restituire avans marfa in numerar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016