Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!

Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017.

Stornare factura pentru livrare intracomunitara de bunuri. Ce regim TVA se aplica?

de InfoTva.ro la 20 Sep. 2016 Exclusiv
Tags: stornare factura, livrare intracomunitara, livrari electrocasnice, tva, 390 vies

In cazul de mai jos, o societate comerciala din Romania cu cod de TVA valid livreaza in mai 2015 electrocasnice in Bulgaria la o societate care comunica cod de TVA valid. La livrare a aplicat taxarea inversa. In septembrie 2016 societatea din Bulgaria trimite doua bucati din produsele livrate in garantie in service-ul societatii din Romania.


Aceste produse beneficiaza de garantia standard de 2 ani acordata de societatea din Romania. Societatea din Romania constata ca produsele nu mai pot fi reparate si deci decide stornarea produselor livrate. Societatea din Bulgaria in luna septembrie 2016 nu mai are cod valid de TVA.

Vom vedea cum se vor storna produsele trimise de societatea din Bulgaria in service-ul din Romania avand in vedere ca societatea din Bulgaria azi nu mai are cod de TVA valid.

Chiar daca societatea din Bulgaria nu mai are un cod valid de TVA in luna septembrie 2016, la stornarea partiala a  facturii emise initial, se aplica acelasi regim de scutire aplicat la emiterea facturii initiale de livrare a bunurilor.
 
In acest sens, pe  factura de stornare se inscrie o mentiune de genul "refuz acceptare marfa – reclamatie calitativa" sau orice alta mentiune din care sa rezulte ca marfa este refuzata de catre cumparator. Reclamatia poate fi formulata si pe e-mail care poate fi listat si atasat facturii de stornare ca document  justificativ. Operatiunea de stornare se incadreaza in prevederile art. 287  "Ajustarea bazei de impozitare" lit. b) conform caruia  baza de impozitare se reduce  "in cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate ……".
         
Aceste prevederi trebuie coroborate cu cele de la pct. 32 alin. (1) din Codul fiscal  prin care se reglementeaza ca, in situatiile prevazute la art. 287 din Codul fiscal , furnizorii de bunuri sau prestatorii de servicii isi ajusteaza baza impozabila a taxei dupa efectuarea livrarii/prestarii daca evenimentele prevazute la art. 287 din Codul fiscal intervin ulterior facturarii si inregistrarii taxei in evidentele persoanei impozabile. In acest scop, daca baza de impozitare se reduce furnizorii/prestatorii trebuie sa emita facturi cu valorile inscrise cu semnul minus, aceste prevederi fiind  aplicabile  si  livrarilor  intracomunitare de bunuri.
         
Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017
Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017

Vezi detalii

Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii


Valoarea facturii astfel emise, se evidentiaza, cu semnul minus,  in jurnalul pentru vanzari si se raporteaza, cu semnul minus,  atat prin decontul de TVA cod 300, la randul 2  "Regularizari livrari intracomunitare scutite conform  art. 294 alin. (2) lit. a) si d) din Codul fiscal", cat si prin declaratia informativa cod 390 VIES, cu simbolul L, utilizand codul de TVA al cumparatorului inscris in factura emisa initial. Prin O.M.F.P. nr. 591  din 3 februarie 2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare" se prevede ca ajustarile se declara pentru luna calendaristica in care intervine exigibilitatea taxei, conform art. 282 alin. (9) din Codul fiscal, respectiv in luna calendaristica in care regularizarea a fost comunicata clientului.
 
Prin art. 282 alin. (9) din Codul fiscal se reglementeaza in mod expres faptul ca, in cazul evenimentelor mentionate la art. 287, taxa este exigibila la data la care intervine  evenimentul respectiv, iar regimul de impozitare, cotele aplicabile si cursul de schimb valutar sunt aceleasi ca si ale operatiunii de baza care a generat aceste evenimente.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei - Consultant fiscal si expert contabil

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Stornare factura pentru livrare intracomunitara de bunuri. Ce regim TVA se aplica?":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi





Atentie contabili!
Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
TVA-ul s-a schimbat in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Noul Cod Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton