Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Politica noastra de Cookies.

InfoTva.ro » Studii de caz » Studiu de caz: Fondul pentru persoane cu handicap

Studiu de caz: Fondul pentru persoane cu handicap

de Infotva.ro la 30 Sep. 2010

Tags: fond, handicap, legea 448/2006

Intrebare:Am achizitionat materiale consumabile de la o unitate autorizata protejata. Fondul pt persoane cu handicap din nota contabila cu salariile este mai mic decit valoarea fara tva a facturii. ...



Intrebare:

Am achizitionat materiale consumabile de la o unitate autorizata protejata. Fondul pt persoane cu handicap din nota contabila cu salariile este mai mic decit valoarea fara tva  a facturii. Am citit ca se reporteaza pt lunile urmatoare. In declaratia 100 nu se mai trece acest fond.

Este corect sa  trec toata cheltuiala deductibila daca am achizitionat mai mult decat fondul  pentru persoane cu handicap din luna respectiva? Le tin o evidenta separata extrabilentier sau sa o reflect in conturile din balanta contabila?

Am procedat in felul urmator:

635=447      1044 cu suma din NC salarii nu am mai inregistrat
3028=401    1524
6028=3028  1044
471=  3028   480   

A aparut! Ghidul complet pentru evitarea / corectarea greselilor fiscal-contabile care-ti pot distruge situatiile financiare anuale

Cartea Rosie a Contabilitatii 2014

>> Click AICI pentru detalii <<

 

 
Sau trebuia sa trec totul in 6028 si alta evidenta?

Apoi am gandit ca nu este bine pentru ca daca  plateam si fondul si achizitionam si materiale consumabile atunci erau ambele cheltuieli deductibile.

Va rog sa-mi transmiteti baza legala si sa ma ajutati cu raspunsul dvs daca am procedat bine.

Raspuns:

Potrivit dispozitiilor art. 78 din Legea nr. 448/ 2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.1 din 3 ianuarie 2008, se prevede ca persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.


Societatile care nu angajeaza persoane cu handicap in aceste conditii pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:

a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;

b) sa achizitioneze produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la lit. a).”

Normele metodologice date in aplicarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, asa cum au fost modificate prin H.G. nr. 89/2010, dispun ca achizitionarea produselor sau serviciilor de la unitatile protejate se realizeaza lunar in baza unui contract, insotit de factura si de dovada platii, documente care sunt acte justificative si pentru organele fiscale.

Sunt considerate unitati protejate, in sensul legii:

a) operatorii economici cu personalitate juridica, indiferent de forma de proprietate si organizare, care au cel putin 30% din numarul total de angajati persoane cu handicap incadrate cu contract individual de munca;

b) sectii, ateliere sau alte structuri din cadrul operatorilor economici, institutiilor publice sau din cadrul organizatiilor neguvernamentale, care au gestiune proprie si cel putin 30% din numarul total de angajati persoane cu handicap incadrate si salarizate;

c) persoana fizica cu handicap autorizata potrivit legii sa desfasoare activitati economice independente, inclusiv asociatia familiala care are in componenta o persoana cu handicap.

Sunt incluse aici si persoanele fizice cu handicap autorizate in baza unor legi speciale, care isi desfasoara activitatea atat individual, cat si in una dintre formele de organizare ale profesiei.

In contabilitatea proprie, produsele achizitionate de la unitatile protejate ale persoanelor cu handicap, in baza facturilor emise de acestea, sunt receptionate si inregistrate conform prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.  

Consideram urmatorul exemplu:

“O societate achizitioneaza de la o unitate protejata materiale consumabile in valoare de 2.500lei.
Au loc urmatoarele inregistrari:

- inregistrarea materialelor

%   =   401  2.975
        “Furnizori”
3028.analitic       2.500

 4426           475
“TVA deductibila”

- achitarea furnizorului

401   =   5121  2.975
    “Furnizori”   “Conturi la banci in lei”

- inregistrarea cheltuielilor cu darea in consum

Aici se pot intalni cele trei situatii:

1.  valoarea achizitiilor este in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006  privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare,

2.  valoarea achizitiilor este in suma mai mica decat suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006  privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare,

3.  valoarea achizitiilor este mai mare decat suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006  privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare.

Consideram ca societatea datoreaza 1.500 lei la bugetul de stat, pozitia 24 din formularul 100, aprobat prin OPANAF nr. 1709/2010.

6028   =   3028     2.500
“Cheltuieli cu alte      “Alte materiale
materiale consumabile”     consumabile”

sau


6028   =   3028     1.500
“Cheltuieli cu alte      “Alte materiale
materiale consumabile”     consumabile”

In primul caz cheltuielile sunt deductibile in totalitate daca societate are nevoie de aceste materiale in mod fizic, chiar daca suma depaseste valoarea sumei datorate la bugetul de stat. Cheltuielile sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile si se regasesc in costuri.

Daca nu, materialele raman in stoc si vor fi date in consum in luna urmatoare cand suma respectiva se reporteaza (este cazul al doilea).

 In luna de raportare nu exista obligatia declararii sumei prin formularul 100 si nici nu se inregistreaza pe cheltuieli in ct. 635 „Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate”.

Pentru a dovedi faptul ca nu se datoreaza obligatia, societatea va tine o evidenta extracontabila separata (contract, copie factura, copie dovada platii facturii).

In situatia in care valoarea achizitiilor este mai mica decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in formularul 100 se declara diferenta dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat si valoarea produselor si serviciilor achizitionate. In acest caz se inregistreaza si in ct. 635 „Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate”.

Inregistrarea propusa de d-voastra, 635 = 447 pentru suma de 1.044 lei creeaza obligatia de plata pentru societate ceea ce nu reflecta realitatea.

Autor: Infotva.ro
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!
Comentarii
0 comentarii




Articole conexe:


Ultima ora:




Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Atentie contabili!

Respectati noile prevederi pentru aplicarea TVA-ului
O.U.G nr. 8 aduce modificari in ceea ce priveste aplicarea taxei pe valoare adaugata in 2014.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro
si descarcati GRATUIT Raportul Special

"Modificari TVA in 2014: incasare, rambursare, scutire la plata"!

Club Contabilitate


detalii aici


Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici

NU RATATI

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!
Noul Cod Fiscal a intrat deja in vigoare!
Cititi si respectati cele mai importante modificari pentru 2014
Descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificari TVA in 2014: incasare, rambursare, scutire la plata"

Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton