Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Prin OUG nr. 1/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in M.Of. nr. 11 din 09 ianuarie 2020, termenul limita pentru dotarea automatelor comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale a fost prelungit pana la data de 31 decembrie 2020.
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordonanta privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, intre altele se propune modificarea termenului de dotarea a automatelor comerciale cu aparate de marcat.
Considerat nerealist, termenul de dotare de aproximativ 5 luni a automatelor comerciale cu aparate de marcat va fi prelungit pana la 12 luni, daca proiectul va fi adoptat.
Asadar, vorbim despre modificarea art III alin.(2) din Legea nr.136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Astfel, in nota de fundamentare se arata ca termenul foarte scurt (de aproximativ 5 luni) stabilit de legiuitor pentru dotarea efectiva cu aparate de marcat a automatelor comerciale, nu permite parcurgerea tuturor etapelor de implementare obligatorii si consumatoare de timp,
Pe de alta parte, experienta acumulata in cazul implementarii aparatelor de marcat cu jurnal electronic pentru comertul cu amanuntul si serviciile clasice a demonstrat ca, practic, intregul proces este dificil si complex, si implicit de durata.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
De aceea, MFP sustine necesitatea parcurgerii mai multor etape, respectiv construirea prototipurilor si testarea acestora la Institutul National de Cercetare Dezvoltare in Informatica, autorizarea distribuitorilor la Ministerul Finantelor Publice si instalarea aparatelor de marcat in automate comerciale, in interdepedenta temporala una fata de cealalta. Totusi, in cazul aparatelor de marcat cu jurnal electronic, aceste procese de implementare sunt inca in derulare, desi ele au fost incepute la 1 februarie 2018.
Dat fiind situatia enuntata mai sus, Finantele sustin ca se impune stabilirea unui termen de 12 luni, pentru dotarea cu aparate de marcat a operatorilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz.
Extras din Proiect Ordonanta privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative - publicat in data de 6 ianuarie 2020:
Art. V. - Alineatul (2) al articolului III din Legea nr. 136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 587 din 17 iulie 2019, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Pana la data de 31 decembrie 2020, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.”
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Bonul de la casa de marcat poate fi dedus la impozitul pe profit?Firma ce produce si monteaza tamplarie PVC la domiciliul clientului. Taiem chitanta sau bon fiscal?Noile case de marcat, loteria bonurilor fiscale si alte masuri fiscale in noul proiectOFICIAL! Operatorii economici care detin automate comerciale, OBLIGATI sa le doteze cu APARATE DE MARCAT pana la final de 2019 (Legea 136/2019)Caz practic: Casele de marcat in cazul producatorilorUltimele articole
Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?E-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anAPARATE DE MARCAT electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Articole similare
Vanzare bunuri prin automate. Ce documente justificative sunt obligatorii?Obligatia de a emite facturi catre persoane fizice din UE pentru cursuri sustinute. Cum procedam?Informare ANAF privind modificarile in legislatia caselor de marcat: Emiterea bonurilor fiscale nu e obligatorie pentru anumiti operatori economiciREMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeUltimele articole
OFICIAL! Operatorii economici care detin AUTOMATE COMERCIALE, OBLIGATI sa le doteze cu aparate de marcat pana la final de 2019 (Legea 136/2019)Articole similare
Cum se introduc in declaratia VIES factura de depozit si marfa primita cu aviz?Operatiuni din sfera de aplicare a TVA. Care va fi tratamentul fiscal al garantiei?Livrare intracomunitara de bunuri. Cum tratam operatiunile aferente?MFP stabileste mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executareInregistrari contabile credit note si casare produseUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Factura emisa fara informatiile OBLIGATORII. Ce sanctiuni se aplicaFonduri suplimentare pentru plata unor titluri executoriiAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Obligatii fiscale si transmiterea in format electronic. Ultimele noutatiContribuabilii pot trimite solicitari catre ANAF prin utilizarea Formularului de contactUltimele articole
RO e-TVA. Cum raspunzi la Notificarea de conformare daca ai facturi dublate in SPVCCF propune modificari asupra proiectului pe TVA al FINANTElor. Firmele mici ar putea fi afectateSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineLegi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"