Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Tratament fiscal pentru cadourile primite de la parteneri si produsele oferite gratuit

de InfoTva.ro la 04 Iul. 2018
Tags: cadouri, produse gratuite, tratament fiscal

Pentru a-si promova produsele, de multe ori, furnizorii ofera anumite cadouri partenerilor de afaceri. Astazi vom analiza situatiile urmatoare:

1. O firma primeste din partea unui partener de business un cadou (deci cu titlu gratuit) constand in bilete de intrare la un spectacol. Partenerul este sponsor al acestui spectacol. Mai departe, biletele sunt oferite angajatilor firmei. Cum se face intrarea in gestiune, respectiv iesirea din gestiune? Ce influente sunt din punct de vedere al impozitelor?
 
2. Firma colaboreaza cu bloggeri pentru a promova produsele clientilor, iar in baza contractelor incheiate ofera anumite produse spre a fi promovate. Cum se procedeaza in acest caz, din punct de vedere fiscal si contabil? Ce influente sunt din punct de vedere al impozitelor?
 

Iata ce a raspuns specialistul

1. Potrivit reglementarilor contabile, cu ajutorul contului 532 "Alte valori" se tine evidenta bonurilor valorice, timbrelor fiscale si postale, biletelor de tratament si odihna, tichetelor si biletelor de calatorie, tichetelor de masa, a altor valori, precum si a miscarii acestora.

Art.76 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal prevede ca avantajele, in bani sau in natura, cu exceptia celor prevazute la art. 76 alin. (4), primite in
legatura cu o activitate de natura salariala includ cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decat pretul pietei.

Deci la nivelul salariatului, biletul este asimilat unei prime/recompense in natura pentru activitatea desfasurata, adica avantaj in natura.
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplica si oricaror alte sume sau avantaje in bani ori in natura, considerate asimilate salariilor, conform art. 76 alin. (2) lit. s) din Codul fiscal.

Din punct de vedere al impozitului pe profit, biletele acordate salariatilor sunt considerate avantaje in natura, deci venituri asimilate salariilor si sunt deductibile integral.

La primirea biletelor, societatea inregistreaza venituri din primirea cu titlu gratuit a altor valori:
5328 = 7588 cu valoarea tichetelor cadou.
La distribuirea lor catre salariati inregistrati cheltuieli cu avantaje in natura si destocarea tichetelor:
642 =  421
421 = 5328

Le adaugati pe stat ca si avantaje in natura acordate salariatilor si le impozitati la fel ca pe salarii.
Impozitul si contributiile se declara normal, prin 112.
 
2. Potrivit art. 270 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal, nu constituie livrare de bunuri acordarea in mod gratuit de bunuri in scop de reclama sau in scopul stimularii vanzarilor sau, mai general, in scopuri legate de desfasurarea activitatii economice, in conditiile stabilite prin normele metodologice.

Conform punctului 7 alin. (10) lit. a) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, date in sensul art. 270 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal, se cuprind in categoria bunurilor acordate in mod gratuit in scopul stimularii vanzarilor bunurile care sunt produse de persoana impozabila in vederea vanzarii sau sunt comercializate in mod obisnuit de catre persoana impozabila, acordate in mod gratuit clientului, numai in masura in care sunt bunuri de acelasi fel ca si cele care sunt, au fost ori vor fi livrate clientului.

Atunci cand bunurile acordate gratuit in vederea stimularii vanzarilor nu sunt produse de persoana impozabila si/sau nu sunt bunuri comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila si/sau nu sunt de acelasi fel ca si cele care sunt ori au fost livrate clientului, acordarea gratuita a acestora nu se considera livrare de bunuri daca:
1. se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizitionat de la respectiva persoana impozabila; sau
2. bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia.
 
Conform punctului 13 alin.(1) lit. a) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, date in aplicarea prevederilor art. 25 alin. (1) din Codul fiscal, sunt cheltuieli efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice si cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
Potrivit OMFP nr. 1802/2014, la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza  si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit se stabileste la valoarea justa.
 
Intocmiti nota de receptie pentru mostrele achizitionate sau primite cu titlu gratuit:
3028 = 401 pret de achizitie, in cazul mostrelor cumparate
3028 = 7588 valoarea justa a mostrelor primite gratuit
Consumul mostrelor in baza bonului de consum:
623/reclama = 3028 
 
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Tratament fiscal pentru cadourile primite de la parteneri si produsele oferite gratuit":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi





Articole similare

Promovare produse. Acordare bunuri cu titlu gratuit
Mai multe articole despre produse gratuite
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016