Tags: inregistrare contract de munca la anaf, servicii prestate in strainatate
Dorim sa incheiem un contract de consultanta cu o persoana juridica (PFA) din India. Contractul prevede ca acesta sa caute si sa ne propuna pentru import produse farma. Pentru acesta am acceptat sa ii platim o suma fixa pe luna si, in caz de reusita, un comision de succes calculat la valoarea achizitiilor facute din India. Activitatea prestatorului se desfasoara pe teritoriul Indiei. Dorim sa achizitionam produse fabricate in India. Acest contract trebuie inregistrat in Romania la Ministerul de Finante?
Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu:
Art. 8 alin. (8) din Codul fiscal stabileste:
Persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, beneficiare ale unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri la organele fiscale competente, potrivit procedurii instituite prin ordin al presedintelui A.N.A.F. Contractele incheiate pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei nu fac obiectul inregistrarii potrivit prezentelor dispozitii. Pentru incadrarea ca sediu permanent a unui santier de constructii sau a unui proiect de constructie, ansamblu ori montaj sau a activitatilor de supraveghere legate de acestea si a altor activitati similare se vor avea in vedere data de incepere a activitatii din contractele incheiate sau orice alte informatii ce probeaza inceperea activitatii. Perioadele consumate pentru realizarea unor contracte conexe care sunt legate in mod direct cu primul contract ce a fost executat se adauga la perioada care s-a consumat la realizarea contractului de baza.
Asadar, intrucat serviciile nu sunt prestate pe teritoriul Romaniei societatea nu are obligatia sa inregistreze acest contract la ANAF pe baza formularului 017.
Insa, chiar daca cele doua servicii (consultanta si comision) sunt prestate in afara Romaniei acestea intra in sfera impozitului pe veniturile nerezidentilor conform art. 223 alin. (1) lit. f) si i) din Codul fiscal urmand ca societatea sa isi indeplineasca obligatiile privind impozitul retinut la sursa conform Titlului VI din Codul fiscal (sau conventiei de evitare a dublei impuneri – daca beneficiarul prezinta certificatul de rezidenta fiscala si impozitul nu este suportat de catre platitorul de venit).

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturare avans si stornare avans in euro
Intrebare:
Suntem o societatea din Romania care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor. In momentul de fata pentru construirea unui bloc, s-au subcontractat o parte din lucruri. Contractele cu subcontractorii (societati comerciale din Romania) sunt stabilite in euro la cursul bnr din data facturarii cu plati in avans partiale.
S-au emis facturi in avans la cursul bnr din data facturarii conform contract.
In momentul stornarii avansurilor si emiterii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistrare achizitie cladire care urmeaza a fi demolata
Intrebare:
In cazul in care societatea noastra a achizitionat un imobil format din mai multe constructii (hala de fabricatie, cladire administrativa, magazin, post trafo, cabina poarta si teren), imi puteti spune va rog frumos la ce cod clasa intra hala de fabricatie, cladirea administrativa, magazinul si postul trafo, si alt aspect este ca managementul firmei isi doreste ca aceste cladiri sa fie demolate, in aceste conditii se mai poate aloca o durata de amortizare?
Punerea in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Delegare salariat in Turcia peste 183 zile
Intrebare:
In cazul delegarii unui salariat in Turcia pentru a presta servicii de marketing, pentru o perioada care depaseste 183 zile, care sunt obligatiile societatii din Romania? Trebuie sa deschida un sediu permanent in Turcia pentru acest salariat? Impozitul pe salariu si contributiile se vor plati in Romania sau in Turcia? Daca se vor plati in Turcia care sunt documentele necesare? Vom intocmi D112 in mod normal si facem doar plata in Turcia? Sunt anumite formulare care trebuiesc...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Documente si note contabile retur marfa
Intrebare:
Avem urmatoarea situatie privind returul de marfa vandut cu bon fiscal:
Legea spune:
Art. 37
(1)
In cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fi scal emisanterior pentru marfa respectiva;
b) dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;
c)...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Autofactura primita de la furnizorul de energie electrica
Intrebare:
Suntem un ONG care am achizitionat panouri fotovoltaice pentru CENTRUL EDUCATIONAL construit si finantat de catre noi. Achizitia acestuia a avut loc de pe codul fiscal fara tva.
Acum primim autofactura emisa de EON cu mentiune tva zero. Dar in anul 2024 ne-am inregistrat ONG-ul cu cod de tva (am primit alt cod fiscal decat cel de baza) in speranta dezvoltarii unor activitati economice care sa ne sprijine in actiunile noastre sociale. Unde trebuie inregistrate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<