Tags: proprietate inchiriata, inregistrare impozite si taxe
O societate platitoare de TVA si impozit pe veniturile microintreprinderior inchiriaza o pensiune si un teren ce imprejmuieste cladirea, in contractul de inchiriere avand calitatea de LOCATAR. In cuprinsul contractului se specifica faptul ca Locatarul plateste toate taxele si impozitele percepute de Primarie pentru cladire si teren.
Cum se inregistreaza aceste taxe si impozite locale de catre Locatar, avand in vedere ca Primaria emite Decizie de impunere Locatorului, iar pe chitanta care dovedeste plata, la contribuabil este denumirea Locatorului, iar in subsolul chitantei mentiunea "plata efectuata de Locatar, conform contract de inchiriere"?
Raspunsul specialistului:
Societatea nu poate suporta pe propriile cheltuieli impozitele si taxele aferente proprietatii inchiriate (pensiune teren) intrucat potrivit Codului fiscal acestea sunt in sarcina proprietarului, dovada fiind ca decizia de impunere este emisa pe numele locatorului/proprietarului, dar le poate achita in numele acestuia, urmand sa le recupereze ulterior de la proprietar fie direct, fie prin diminuarea chiriei datorate cu sumele respective.
Desi nu se specifica, din cele prezentate se deduce ca proprietatea este a unei persoane fizice, iar conform pct. 20 alin. (6) din Normele metodologice date in aplicarea art. 84 din Codul fiscal cota forfetara de cheltuieli de 40% recunoscuta de lege ca fiind cheltuiala deductibila aferenta veniturilor din chirii include si impozitele si taxele pe proprietate datorate potrivit legii de catre proprietar. Reiese ca, din punct de vedere fiscal, impozitele si taxele pe proprietate sunt recunoscute ca fiind deductibile pentru propietar, in limita cotei forfetare de cheltuieli de 40%.
Insa, in situatia in care s-a convenit ca impozitele si taxele aferente proprietatii inchiriate sa fie suportate de chirias, in conformitate cu prevederile pct. 20 alin. (1) din Normele metodologice amintite, acestea se adauga la chiria bruta, drept cheltuieli care sunt legal in sarcina proprietarului, dar sunt efectuate de cealalta parte contractanta – chiriasul.
In aceste conditii, impozitele si taxele aferente proprietatii inchiriate, achitate de chirias in numele proprietarului vor fi inregistrate similar cheltuielilor cu chiria (in contul 612 „Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile”). Daca societatea chiriasa ar fi fost platitoare de impozit pe profit, nu de impozit pe veniturile microintreprinderilor, la un eventual control fiscal cheltuielile aferente impozitelor si taxelor platite in numele proprietarului n-ar fi fost recunoscute drept cheltuieli cu chiria deductibile in lipsa dovezii ca ele au fost luate in considerare de proprietar la determinarea venitului brut din inchiriere.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tranzactii cu persoane afiliate. Dosarul preturilor de transfer
Intrebare:
Unic asociat in doua societati comerciale, Societatea Y platitor tva si impozit profit, Societatea Y, neplatitor tva si impozit profit. Societatea X doreste sa vanda catre Societatea Y, niste produse la pretul de piata, in fiecare luna, valoarea acestora fiind 10.000 lei/luna.
Ce implicatii exista din punct de vedere al Dosarului preturilor de transfer, avand in vedere ca aceste societati sunt afiliate.(au acelasi asociat).?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Venit impozabil cont 7584. Microintreprindere
Intrebare:
In cazul unui SRL platitor de impozit pe microintreprindere, doresc sa intreb daca la vanzarea unei cladiri suma ramasa pe contul 7584-VENITURI DIN SUBVENTII PT. INVESTITII intra sau nu intra in baza de calcul la impozitul pe microintreprindere? Aceasta suma din 7584, provine dintr-un ajutor de minimis de la data achizitiei cladirii respective si pe baza amortizarii se relua la venit o suma lunara, iar acum cand se vinde cladirea se inchide si nota 472=7584 cu suma ramasa. Va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Monografie contabila import
Intrebare:
Am efectuat importuri de marfa din Serbia, pentru care avem facturi furnizor. Separat, pentru fiecare factura de marfa avem factura de transport de la furnizor de servicii din Serbia. Prin DVI am achitat TVA in vama 21% (valoare marfa si valoare transport), fara taxe vamale. Va rugam sa ne precizati monografie contabila si fiscala, inclusiv inregistrare TVA in jurnale si Decont. Avem rugamintea sa ne indrumati cu privire la inregistrarea valorii transportului in valoarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<