Un proiect editorial
marca Rentrop&Straton

Liderul informatiilor specializate din Romania
Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice
Atentie, contabili!
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"
Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

e-Factura in 2025: Mai este obligatorie existenta facturii tiparite pe hartie?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Vera Constantin la 04 Nov. 2025
e-Factura in 2025: Mai este obligatorie existenta facturii tiparite pe hartie?
Tags: e-factura, facturi xml, facturi pe hartie

Incepand cu 1 iulie 2024, sistemul RO e-Factura a devenit obligatoriu pentru toate tranzactiile intre firme din Romania. Factura fiscala valabila este doar cea electronica (XML) transmisa si validata prin SPV. In acest context, apare intrebarea: mai este necesara pastrarea facturilor tiparite pe hartie?

Avem acest caz. Societatea are mai multi salariati care fac achizitii pentru firma - exemplu piese auto, reparatii, parcari, poduri etc. si considera ca daca facturile sunt in e-factura atunci factura originala nu mai este necesara, deci nu o mai aduc. Intrebarea este: mai este necesar dosarul cu facturi primite de la furnizori listate sau este suficient ce am descarcat din e-factura, doar acel fisier, dar fara sa listez? Va multumesc!

Factura cu valoare fiscala este exclusiv cea emisa si primita in format XML prin SPV

Incepand cu data de 1 iulie 2024, odata cu intrarea in vigoare a prevederilor Legii nr. 296/2023 si aplicarea integrala a sistemului national RO e-Factura, factura cu valoare fiscala este exclusiv cea emisa si primita in format electronic (XML) prin Spatiul Privat Virtual, conform OUG nr. 120/2021 si art. 319 alin. (11) din Codul fiscal.

Mai este obligatorie existenta facturii tiparite?

Astfel, pentru tranzactiile efectuate intre persoane impozabile stabilite in Romania, nu mai este obligatorie existenta facturii tiparite pe hartie, intrucat aceasta are doar un rol informativ. Din punct de vedere fiscal si contabil, documentul care atesta cheltuiala si dreptul de deducere a TVA este factura electronica transmisa si validata prin sistemul e-Factura, in format XML, impreuna cu recipisa de validare emisa de ANAF.

Mai sunt societatile obligate sa pastreze dosarele cu facturile listate pe suport hartie?

Prin urmare, societatea nu mai are obligatia de a pastra un dosar cu facturile listate pe suport de hartie, insa este esential sa detina si sa arhiveze in format electronic fisierele XML si PDF generate din sistemul RO e-Factura, precum si recipisele de validare care confirma transmiterea si acceptarea facturii. Aceste fisiere reprezinta documentele contabile oficiale si trebuie pastrate conform prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, respectiv pentru o perioada de 10 ani.

Concluzie

In concluzie, nu mai este necesar dosarul cu facturile tiparite daca societatea arhiveaza in mod corespunzator fisierele electronice descarcate din e-Factura. Singura conditie este ca aceste fisiere sa poata fi puse la dispozitia autoritatilor, la cerere, intr-un format lizibil si complet, pentru a asigura trasabilitatea si auditul fiscal.
Puteti institui insa o regula cu privire la prezentarea facturii in format de hartie la prezentarea decontului pentru a observa cu usurinta suma decontata, facturile atasate, bonurile fiscale. Tine insa de organizarea dvs. interna.


Explicatii oferite in 2025 de specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
 

Vera Constantin de Vera Constantin
Expert contabil din 2007 Experienta in: contabilitate financiara, impozit pe profit, impozit venit si contributii sociale obligatorii, TVA, state de salarii, REVISAL, completare registre obligatorii societati comerciale, resurse umane, gestiune imobilizari, intocmire situatii financiare anuale si semestriale, consultanta manageriala si fiscala, interpretarea fisei de platitor obtinuta de la A.N.A.F., intocmire declaratii lunare in vederea depunerii la A.N.A.F. si la alte autoritati, spre exemplu Autoritatea Fondului de Mediu, declaratia lunara Intrastat pentru tranzactii intracomunitare, consiliere vis-a-vis de documentarea dosarului de depus la ONRC pentru diverse mentiuni (deschidere punct de lucru, adaugare coduri CAEN, prelungire sediu social sau sedii secundare, prelungire mandat administrator etc.)

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice

Atentie, contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice" 

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016