Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Incepand cu 1 iulie 2024, sistemul RO e-Factura a devenit obligatoriu pentru toate tranzactiile intre firme din Romania. Factura fiscala valabila este doar cea electronica (XML) transmisa si validata prin SPV. In acest context, apare intrebarea: mai este necesara pastrarea facturilor tiparite pe hartie?
Avem acest caz. Societatea are mai multi salariati care fac achizitii pentru firma - exemplu piese auto, reparatii, parcari, poduri etc. si considera ca daca facturile sunt in e-factura atunci factura originala nu mai este necesara, deci nu o mai aduc. Intrebarea este: mai este necesar dosarul cu facturi primite de la furnizori listate sau este suficient ce am descarcat din e-factura, doar acel fisier, dar fara sa listez? Va multumesc!
Cuprins
Factura cu valoare fiscala este exclusiv cea emisa si primita in format XML prin SPV
Incepand cu data de 1 iulie 2024, odata cu intrarea in vigoare a prevederilor Legii nr. 296/2023 si aplicarea integrala a sistemului national RO e-Factura, factura cu valoare fiscala este exclusiv cea emisa si primita in format electronic (XML) prin Spatiul Privat Virtual, conform OUG nr. 120/2021 si art. 319 alin. (11) din Codul fiscal.
Mai este obligatorie existenta facturii tiparite?
Astfel, pentru tranzactiile efectuate intre persoane impozabile stabilite in Romania, nu mai este obligatorie existenta facturii tiparite pe hartie, intrucat aceasta are doar un rol informativ. Din punct de vedere fiscal si contabil, documentul care atesta cheltuiala si dreptul de deducere a TVA este factura electronica transmisa si validata prin sistemul e-Factura, in format XML, impreuna cu recipisa de validare emisa de ANAF.
Mai sunt societatile obligate sa pastreze dosarele cu facturile listate pe suport hartie?
Prin urmare, societatea nu mai are obligatia de a pastra un dosar cu facturile listate pe suport de hartie, insa este esential sa detina si sa arhiveze in format electronic fisierele XML si PDF generate din sistemul RO e-Factura, precum si recipisele de validare care confirma transmiterea si acceptarea facturii. Aceste fisiere reprezinta documentele contabile oficiale si trebuie pastrate conform prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, respectiv pentru o perioada de 10 ani.
Concluzie
In concluzie, nu mai este necesar dosarul cu facturile tiparite daca societatea arhiveaza in mod corespunzator fisierele electronice descarcate din e-Factura. Singura conditie este ca aceste fisiere sa poata fi puse la dispozitia autoritatilor, la cerere, intr-un format lizibil si complet, pentru a asigura trasabilitatea si auditul fiscal.
Puteti institui insa o regula cu privire la prezentarea facturii in format de hartie la prezentarea decontului pentru a observa cu usurinta suma decontata, facturile atasate, bonurile fiscale. Tine insa de organizarea dvs. interna.
Explicatii oferite in 2025 de specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Expert contabil din 2007 Experienta in: contabilitate financiara, impozit pe profit, impozit venit si contributii sociale obligatorii, TVA, state de salarii, REVISAL, completare registre obligatorii societati comerciale, resurse umane, gestiune imobilizari, intocmire situatii financiare anuale si semestriale, consultanta manageriala si fiscala, interpretarea fisei de platitor obtinuta de la A.N.A.F., intocmire declaratii lunare in vederea depunerii la A.N.A.F. si la alte autoritati, spre exemplu Autoritatea Fondului de Mediu, declaratia lunara Intrastat pentru tranzactii intracomunitare, consiliere vis-a-vis de documentarea dosarului de depus la ONRC pentru diverse mentiuni (deschidere punct de lucru, adaugare coduri CAEN, prelungire sediu social sau sedii secundare, prelungire mandat administrator etc.)
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea Sistemului RO E-FACTURA in relatia B2B si B2GFactura electronica RO E-FACTURA: administrarea, functionarea si implementarea sistemului in 2021Firme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVANoi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorRO E-FACTURA: Cum pot firmele sa renunte la inscrierea in sistem?Ultimele articole
E-FACTURA. Anumiti contribuabili NU vor aplica sistemul pana pe 1 iunie 2026, conform OUG 52/2025ANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemCoduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la plata si completarea facturilor in E-FACTURAE-FACTURA. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?E-FACTURA ramane OBLIGATORIE chiar si pentru facturile simplificate emise de firme scutite de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro




