Tags: raportare catre onpcsb, declaratia privind spalarea banilor
Avem obligatia depunerii declaratiei privind spalarea banilor, conform legii 129/2019 art.5, lit. i)? Noi producem usi si ferestre de metal, cod CAEN: 2512, facem tranzatii, dar pe luna depasim 10000 euro.
Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu:
Potrivit prevederilor art 23 alin (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, in categoria entitatilor raportoare sunt cele enumerate la lit. i) si anume: i)alte entitati si persoane fizice care comercializeaza, in calitate de profesionisti, bunuri sau presteaza servicii, in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele.
Sunt considerati profesionisti toti aceia care exploateaza o intreprindere, persoane fizice sau juridice.
Tranzactiile cu numerar mai mari de 10.000 euro trebuie raportate in termenul standard de 24 ore de la aparitia acestora.
De retinut este ca tranzactiile efectuate prin banci sau prin alte institutii financiare se raporteaza de catre acestea si nu de entitatea care efectueaza tranzactiile.
Incadrarea in sfera entitatilor prevazute la art. 5 lit. i) din Legea nr. 129/2019 inseamna ca societatea dobandeste calitatea de entitate raportoare doar atunci cand sunt indeplinite conditiile mentionate referitoare la nivelul tranzactiilor in numerar si conditiile in care societatea cunoaste, suspecteaza sau are motive rezonabile sa suspecteze ca bunurile provin din savarsirea de infractiuni sau au legatura cu finantarea terorismului.
In functie de natura si dimensiunea activitatii desfasurate, conducerea societatii are obligatia sa desemeze una sau mai multe persoane care au responsabilitati in relatia cu ONPCSB, stabilind natura si limitele de responsabilitate pentru respectivele persoane, daca este cazul.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In anul 2024 s-a marit capitalul social, s-a schimbat Administratorul si s-au schimbat asociatii. Bilantul aferent an 2023 nu s-a intocmit si depus inca. Termenul legal este 29.05.2024. Cine va aproba in AGA Bilantul 2023, vechii asociati sau noii asociati? Catre cine se va repartiza profitul anului 2023, catre vechii asociati sau catre noii asociati? Cine va semna Bilantul aferent an 2023 in acest caz, vechiul Administrator sau noul Administrator? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea vrea sa incheie un contract de prestari servicii de masaj la birou pentru angajatii proprii. Societatea ce presteaza serviciile este o unitate protejata. Care este tratamentul fiscal al acestor servicii din punct de vedere al angajatilor?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei reparatii a unei masini pentru un client persoana juridica din Marea Britanie, cum ar trebui sa fie emisa factura, cu TVA sau fara TVA? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: IF ABC constituita din 2 membri, sot si sotie, solicita din motive personale incetarea definitiva a activitatii, respectiv radierea IF. IF ABC are in patrimoniu o cladire construita pe durata activitatii. Se doreste lichidarea patrimoniului de afectatiune constituit prin trecerea acestei cladiri in proprietatea celor 2 membri, conform cotelor prevazute in acordul de constituire. Intrucat nu are loc o adevarata schimbare a proprietarului, ci doar modificarea regimului de afectare, va rugam sa ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate comerciala care achizitionam de la un furnizor intern, rumegus folosit pentru celulele de afumare in industria carnii. Furnizorul aplica pe factura taxare inversa. Noi, la revanzarea lui, trebuie sa aplicam aceeasi metoda de taxare inversa? Va rugam sa ne comunicati daca rumegusul reprezinta un bun caruia i se aplica taxare inversa la vanzarea lui, deoarece din Legea 331b, nu se intelege foarte clar. Va multumim. Cu stima
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma inregistrata in scopuri de tva in Romania, primeste o factura de marfa de la o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa este livrata direct in Romania din depozitul furnizorului situat in Belgia. Furnizorul din Cehia emite factura cu TVA 0, iar firma din Romania inregistreaza taxare inversa? Cum se declara factura in Declaratia 300 si 390?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<