Tags: ordinul 1340/2020, model cerere si declaratie pe propria raspundere
Ordinul nr. 1340/2020 privind aprobarea modelului cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru solicitarea indemnizatiei prevazute de art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 844 din 15 septembrie 2020.
Extras din Ordinul nr. 1340/2020:
Avand in vedere dispozitiile:
- art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca;
- art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca;- art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020;
- art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 60/2020,
in baza prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,
ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. 1. -
Se aproba modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru profesionistii definiti la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, prevazut in anexa nr. 1.
Art. 2. -
(1) Se aproba modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, prevazut in anexa nr. 2.
(2) Solicitarea indemnizatiei si plata acesteia catre persoana se realizeaza prin societatea cooperativa cu care persoanele au incheiate conventii individuale de munca.
Art. 3. -Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4. -
(1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societatea primeste o factura de la BOLT pe care este mentionat: Factura emisa de BOLT Operations OU in numele Pricky Delivery SRL cu un cod de inregistrare 42909317 dar si un cod de tva RO43162898. FACTURA ESTE CU TVA %. La interogarea pe registrul de tva Anaf Pricky delivery nu apare ca fiind platitor de tva. Furnizorul nostru este Pricky Delivery? Cum inregistram acesta factura in contabilitate si cum declaram in decontul de tva?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Firma cu activitate medicala, cod CAEN 8622, 8610, dispune de spatii libere, proprietatea firmei, cu posibilitate de inchiriere. Dat fiind faptul ca activitatea medicala are in actul constitutiv, doar obiect de activitate cu caracter medical, poate inregistra venituri din chirii? Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care a inregistrat in 2022 si 2023 urmatoarele valori: In anul 2022 am avut o cifra de afaceri de 30.150.000 lei, numarul mediu de salariati 50, total active 9.237.880 lei. In anul 2023 am avut o cifra de afaceri de 152.789.000 lei, numarul mediu de salariati 230, total active 12.246.250 lei. Incepand cu anul 2024 societatea se afla in Lista contribuabililor mijlocii. 1. In 2023 in ce categorie de entitate ne incadram pentru intocmirea situatiilor financiare anuale pe 2023...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a vandut produse finite (apa minerala) catre o firma din Ungaria (cu cod de TVA valid). La primirea facturii de la departamentul de vanzari, am observat ca pe factura, apare o pozitie "Cost transport" 500 EUR, fara TVA. Mentionez ca unitatea noastra nu face transport catre clienti, transportul este efectuat de o firma de transport din Romania, care factureaza catre noi cheltuielile de transport. Departamentul de vanzari justifica inregistrarea pe factura a...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o companie din RO inregistrata in scopuri de TVA, avem in derulare un contract de comodat (pe perioada nedeterminata) cu o asociatie sportiva pentru un autoturism din anul 2012 amortizat complet aflat in proprietatea companiei. Acum dorim sa donam acest autoturism, dar nu catre asociatia sportiva, ci catre persoana fizica, presedintele asociatiei. Ce taxe/impozite/contributii sociale dpdv fiscal ar presupune aceasta tranzactie? Valoarea neta a masinii in contabilitate este zero, dar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem un client intrat in insolventa, la care am livrat marfa cu factura si aviz. Pentru facturile cu scadenta mai mare de 270 zile, am constituit provizion. Care ar fi abordarea in ceea ce priveste marfa trimisa cu aviz in custodie, cu probabilitate foarte mica de a fi recuperata? Putem constitui provizion pentru litigii (6812 = 1511)?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<