Tags: ordinul 1340/2020, model cerere si declaratie pe propria raspundere
Ordinul nr. 1340/2020 privind aprobarea modelului cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru solicitarea indemnizatiei prevazute de art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 844 din 15 septembrie 2020.
Extras din Ordinul nr. 1340/2020:
Avand in vedere dispozitiile:
- art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca;
- art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca;- art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020;
- art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 60/2020,
in baza prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,
ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. 1. -
Se aproba modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru profesionistii definiti la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, prevazut in anexa nr. 1.
Art. 2. -
(1) Se aproba modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, prevazut in anexa nr. 2.
(2) Solicitarea indemnizatiei si plata acesteia catre persoana se realizeaza prin societatea cooperativa cu care persoanele au incheiate conventii individuale de munca.
Art. 3. -Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4. -
(1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare imobil adjudecat la licitatie catre o institutie publica
Intrebare:
Anul trecut firma a cumparat prin licitatie un imobil in vederea vanzarii catre consiliul local. Consiliul local nu putea sa participe la licitatie. Imobilul a fost inregistrat la mijloace fixe. Acum a fost intocmit un contract de vanzare catre consiliul local in care este specificat platile va fi in termen de trei ani incepand din anul 2026.
Intrebare: SRL-ul trebuie sa intocmeasca factura de vanzare? Firma depaseste pragul de tva 300.000 lei. Din iulie va fi platitor...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie si facturare bunuri din UE
Intrebare:
1. Societatea achizitioneaza marfa intracomunitar, furnizorul emite factura ex. cu data de 02.06.2025, iar marfa ajunge dupa cateva zile ex. 05.06.2025.
Factura se inregistreaza la cursul din data emiterii adica 02.06.2025, la ce curs inregistram marfa sosita, NIR-ul? Cum inregistram diferenta dintre valoarea facturii si valoarea NIR ului?
2. Societatea primeste de la furnizor produse demo care sunt folosite pentru prezentare in punctele de lucru.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Emitere factura servicii de intermediere
Intrebare:
Societatea noastra detine un soft de licitatii unde mai multe companii liciteaza pentru achizitionarea de epave auto. Din sistem se scoate un borderou la sf de luna pe fiecare companie si se doreste facturarea unui comision de intermediere in functie de nr de licitatii castigatoare efectuate de acea companie in luna respectiva.
Intrebare:
1. Din punct de vedere TVA cand este taxa exigibila?
2. Cu ce data ar trebui emisa factura catre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<