Tags: declaratie prealabila, santiere temporare sau mobile
Inspectoratul Teritorial de Munca Caras-Severin informeaza, printr-o postare pe pagina oficiala de Facebook, ca firmele ai caror angajati lucreaza in santiere temporare sau mobile au obligatia depunerii unei declaratii prealabile la inspectorat.
Conform dispozitiilor Hotararii nr. 300 din 2 martie 2006 (*actualizata) privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru santierele temporare sau mobile, angajatorii au obligatia depunerii unei declaratii prealabile la inspectoratul teritorial de munca pe raza teritoriala careia se vor desfasura lucrarile.
Beneficiarul lucrarii (investitorul) sau managerul de proiect trebuie sa intocmeasca o declaratie prealabila in urmatoarele situatii:
-durata lucrarilor este apreciata a fi mai mare de 30 de
zile lucratoare si pe santier lucreaza simultan mai mult de 20 de lucratori;
-volumul de mana de lucru estimat este mai mare de 500 de oameni-zi.
Declaratia va fi intocmita conform anexei nr. 3 si va fi comunicata inspectoratului teritorial de munca pe raza caruia se vor desfasura lucrarile, cu cel putin 30 de zile inainte de începerea acestora.
Textul declaratiei prealabile trebuie:
-sa fie afisat pe santier, in loc vizibil, inainte de inceperea lucrarilor.
-actualizat ori de cate ori au loc schimbari.
Atentie! Nerespectarea acestor obligatii se sanctioneaza de catre inspectorii de munca cu amenda contraventionala de la 4.000 lei la 8.000.
Sursa: Facebook
de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un PFA in sistem real vinde in anul 2024 un autoturism complet amortizat. Alte venituri sau cheltuieli nu are in anul 2024, deoarece o sa inchida PFA-ul. Ce obligatii fiscale are de platit pentru anul 2024? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem nevoie sa angajam cetateni straini (din UE, Franta, Italia) si non UE (UK) cu contract de munca. Ne intereseaza procedura prin care facem acest contract si ce demersuri trebuie sa facem noi si / sau viitorul angajat, pentru ca noi sa nu fim nevoiti sa platim contributii in Romania. Ce taxe suntem obligati sa achitam aici, in numele salariatului (ex impozit pe venit)? Ce obligatii avem noi si ce obligatii are salariatul? Ce se intampla cu beneficiile acordate prin CCM: ex - bonuri de masa -...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Conform OUG 34/2024, in cazul unui concediu medical, cod 08, inceput in februarie 2024 ce are continuitate pana la sfarsitul lunii aprilie, cum se calculeaza contributia CASS? Se rectifica lunile februarie si martie pentru inlaturarea cotei CASS? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am cumparat de la o firma din SPANIA bilete de avion pentru o ruta interna Bucuresti-Cluj. Factura este in EURO, nu are mentionat codul VIES al vanzatorului si cuprinde c/val bilete avion si c/val servicii de intermediere. Nu exista nicio referinta legata de TVA. Rog un punct de vedere asupra regimului de TVA si a obligatiilor declarative aferente.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala poate sa sponsorizeze Ambasada Romaniei din Franta cu achizitia de mobilier si alte bunuri necesare pentru amenajarea unor spatii din Ambasada, care urmeaza a fi utilizate inclusiv de delegatii ale Comitetului Olimpic Sportiv Roman in contextul Jocurilor Olimpice 2024, din Republica Franceza? Suma aferenta acestei sponsorizari poate sa fie scazuta din impozitul pe profit la nivelul minim dintre cele 2 valori precizate in Legea 227/2015 la art. 25, alin. (4), lit. i) sau se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra desfasoara activitate de vanzare cu amanuntul a produselor alimentare, purtatoare de garantii pentru ambalaje returnabile. Ne intereseaza daca exista un termen limita pentru comercializarea produselor care nu sunt imbuteliate in ambalaje returnabile. Avem stocuri achizitionate chiar si cu un an in urma. Ce se intampla cu stocurile existente in situatia in care exista un termen limita pentru comercializare? Va multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<