keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Numerarul care depaseste 10.000 euro trebuie declarat in vama. Iata ce documente sunt necesare si cum se completeaza acestea

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Stancu Alina la 14 Dec. 2021 Exclusiv
Numerarul care depaseste 10.000 euro trebuie declarat in vama. Iata ce documente sunt necesare si cum se completeaza acestea
Tags: numerar care depaseste 10 000 euro, declarare numerar in vama, ordinul 1958/2021

Numerarul neinsotit in valoare de 10.000 euro sau mai mult, care intra sau iese din Uniune, se declara la biroul vamal. In acest sens au fost publicate, prin Ordinul 1958/2021, instructiunile privind depunerea declaratiilor aferente si modelul formularelor.

Ordinul nr. 1958/2021 pentru aprobarea Instructiunilor privind depunerea la autoritatea vamala a declaratiilor referitoare la numerarul insotit sau neinsotit, modelul si modul de emitere a deciziei autoritatii vamaleprivind controlul numerarului care intra sau iese din Uniune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.889/2005 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1176 din 13 decembrie 2021.

Instructiuni:

Art. 1. -
Purtatorii care transporta numerar in valoare de 10.000 euro sau mai mult declara numerarul respectiv la biroul vamal prin care acestia intra sau ies din Uniune, conform prevederilor art. 3 din Regulamentul (UE) 2018/1.672 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 octombrie 2018 privind controlul numerarului care intra sau iese din Uniune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.889/2005.
 
Art. 2. -
Formularul declaratiei mentionate la art. 1 este conform cu modelul prevazut in partea 1 a anexei I la Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2021/776 al Comisiei din 11 mai 2021 de stabilire a modelelor pentru anumite formulare, precum si a normelor tehnice pentru schimbul eficace de informatii in temeiul Regulamentului (UE) 2018/1.672 al Parlamentului European si al Consiliului privind controlul numerarului care intra sau iese din Uniune si se completeaza potrivit instructiunilor din aceeasi anexa.
 
Art. 3. -
Numerarul neinsotit in valoare de 10.000 euro sau mai mult, care intra sau iese din Uniune, se declara la biroul vamal prin care acesta intra sau iese din Uniune, conform prevederilor art. 4 din Regulamentul (UE) 2018/1.672 al Parlamentului European si al Consiliului.
 
Art. 4. -
Formularul declaratiei de informare mentionate la art. 3 este conform cu modelul prevazut in partea 2 a anexei I la Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2021/776 al Comisiei si se completeaza potrivit instructiunilor din aceeasi anexa.
 
Art. 5. -
Formularele de declaratie prevazute la art. 2 si 4 se pun gratuit la dispozitia persoanelor, la cerere, de birourile vamale.
 
Art. 6. -
Decizia de retinere temporara a numerarului prevazuta la art. 7 din Regulamentul (UE) 2018/1.672 al Parlamentului European si al Consiliului se emite de biroul vamal unde au fost constatate situatiile prevazute la art. 7 alin. (1) din acelasi regulament.
 
Art. 7. -
Decizia prevazuta la art. 6 se emite in doua exemplare, dintre care un exemplar se inmâneaza/se comunica persoanei de la care a fost retinut temporar numerarul insotit, respectiv expeditorului/destinatarului numerarului neinsotit sau reprezentantului acestora, iar un exemplar se pastreaza de biroul vamal emitent, impreuna cu copia documentelor de identitate ale purtatorului numerarului insotit, a documentelor de transport sau a altor documente relevante care au stat la baza masurii de retinere.
 
Art. 8. -
Decizia de retinere temporara a numerarului cuprinde motivarea corespunzatoare a masurii dispuse de biroul vamal. Expunerea de motive contine constatarile biroului vamal, prezentate clar, concis si lizibil, fara detalieri inutile, astfel incât sa rezulte motivul de fapt si temeiul de drept care au stat la baza fundamentarii masurii dispuse. Se are in vedere indicarea datei, a locului unde a fost constatata fapta si a altor date relevante precum ruta, mijlocul de transport, locul unde a fost gasit numerarul.
 
Art. 9. -
Numerarul retinut este consemnat in functie de categorie, respectiv valuta, instrumente negociabile la purtator sau marfuri utilizate ca rezerve de valoare cu un grad ridicat de lichiditate, carduri preplatite.
 
Art. 10. -
Modelul deciziei de retinere temporara a numerarului este prevazut in anexa nr. 1 la prezentele instructiuni.
 
Art. 11. -
Biroul vamal efectueaza verificari privind numerarul retinut temporar pentru a stabili daca imprejurarile cazului justifica retinerea in continuare a acestuia conform art. 7 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2018/1.672 al Parlamentului European si al Consiliului.
 
Art. 12. -
In situatia in care biroul vamal decide sa prelungeasca perioada de retinere temporara, potrivit art. 7 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2018/1.672 al Parlamentului European si al Consiliului, emite o decizie de prelungire a termenului de retinere temporara a numerarului, inainte de implinirea termenului stabilit initial. Decizia cuprinde motivarea corespunzatoare a masurii dispuse si se comunica persoanei de la care a fost retinut temporar numerarul insotit, respectiv expeditorului/destinatarului numerarului neinsotit sau reprezentantului acestora.
 
Art. 13. -
In decizia de prelungire a termenului se indica decizia prin care s-a dispus masura initiala de retinere temporara a numerarului. In functie de necesitatea si de proportionalitatea prelungirii termenului de retinere temporara se stabileste numarul de zile privind prelungirea masurii initiale, potrivit art. 7 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2018/1.672 al Parlamentului European si al Consiliului.
 
Art. 14. -
Decizia de prelungire a termenului se emite in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica persoanei de la care a fost retinut temporar numerarul insotit, respectiv expeditorului/destinatarului numerarului neinsotit sau reprezentantului acestora, iar un exemplar se pastreaza de biroul vamal emitent.
 
Art. 15. -
Modelul deciziei de prelungire a termenului de retinere temporara a numerarului este prevazut in anexa nr. 2 la prezentele instructiuni.
 
Art. 16. -
Biroul vamal informeaza in scris persoana de la care a fost retinut temporar numerarul insotit, respectiv expeditorul/destinatarul numerarului neinsotit sau reprezentantul acestora cu privire la restituirea numerarului potrivit art. 7 alin. (3) paragraful 2 din Regulamentul (UE) 2018/1.672 al Parlamentului European si al Consiliului.
 
Art. 17. -Deciziile emise de biroul vamal prevazute la art. 6 si 12 pot fi atacate potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Art. 18. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentele instructiuni.
 
Extras din Ordin:
Art. 1. -
Se aproba Instructiunile privind depunerea la autoritatea vamala a declaratiilor referitoare la numerarul insotit sau neinsotit, modelul si modul de emitere a deciziei autoritatii vamale prevazute la art. 7 din Regulamentul (UE) 2018/1.672 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 octombrie 2018 privind controlul numerarului care intra sau iese din Uniune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.889/2005, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
 
Art. 2. -
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.028/2012 pentru stabilirea formularului unic al Uniunii Europene utilizat la declararea numerarului la frontiera comunitara, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 693 din 9 octombrie 2012, cu modificarile ulterioare.
 
Art. 3. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I.
Stancu Alina de Stancu Alina
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Formulare si Declaratii"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016