Tags: dmhi mangalia, tranzactie dmhi mangalia, reluare activitate dmhi mangalia
Tranzactia referitoare la santierul DMHI Mangalia a fost finalizata, potrivit unui comunicat al Ministerul Economiei, care a preluat, luni, 23 iulie, pachetul majoritar de 51% de actiuni.
Activitatea la santierul DMHI Mangalia poate fi relansata! Tranzactia a fost finalizata!
Tranzactia referitoare la santierul DMHI Mangalia a fost finalizata, potrivit unui comunicat al Ministerul Economiei, care a preluat, luni, 23 iulie, pachetul majoritar de 51% de actiuni.
Ministerul Economiei, prin santierul Naval 2 Mai Mangalia SA, devine actionar majoritar cu 51% din actiuni, in timp ce partenerul olandez, Damen Shipyards Group, va detine 49%. Datorita vastei experienÈ›e în constructia de nave È™i in managamentul santierului naval, olandezii de la Damen Shipyards Group vor prelua controlul operational.
"Experienta si managementul olandez vor contribui la stabilizarea santierului, fiind asteptata o recuperare durabila si eficienta a activitatii. in calitate de actionar majoritar statul roman va monitoriza cu atentie evolutia in santierul Naval, pentru a se asigura in legatura cu revitalizarea obiectivului industrial", potrivit comunicatului citat.
Ministrul Economiei, Danut Andrusca, a salutat finalizarea și a declarat ca acum exista motive de optimism in interiorul companiei si in randul comunitatii locale. "Sunt bucuros sa pot anunta finalizarea tranzactiei pachetului de actiuni la santierul din Mangalia, la exact 4 luni de cand am anuntat public ca impreuna cu echipa din minister am rezolvat o situatie de blocaj care dura de prea mult timp. Acum avem motive de optimism in ceea ce priveste viitorul santierului si revitalizarea acestuia. Am incredere ca partenerul olandez va contribui la relansarea activitatii in santier si la dezvoltarea acestuia", a spus ministrul, in comunicatul citat.
Se pare ca aceasta este o premiera pentru Romania, in care statul roman redevine actionar majoritar la un obiectiv industrial strategic care fusese anterior privatizat, dupa cum se arata in comunicatul de presa.
"Santierul Naval este un obiectiv strategic, iar controlul statului roman este o reusita majora. Totodata, este o dovada a politicii economice nationale demne pe care si-a asumat-o Guvernul si este o dovada ca ne tinem de cuvant si ca realizam ceea ce spunem ca vom realiza”, a mai afirmat ministrul Economiei.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inchiriere autoturism. Vanzare autoturism in Republica Moldova
Intrebare:
O societate comerciala inmatriculata in Romania, inregistrata in scopuri de tva achizitioneaza intracomunitar un autoturism Lamburghini pentru care la momentul achizitiei nu a dedus doar 50% din valoarea Tva conform dispozitiilor legale. Acest autoturism care este inmatriculat in Romania este inchiriat catre o firma din Republica Moldova care apartine aceluiasi asociat. Inchirierea se face lunar. Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele aspecte:
- inchirierea acestui...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Amortizare contabila vs Amortizare fiscala
Intrebare:
Cum trebuie tratata fiscal achizitia unui nou mijloc fix (sistem de desfumare) in valoare de 45.000 lei, pus in functiune in august 2024, dar inregistrat in contabilitate abia in decembrie 2024, avand in vedere ca un echipament similar, achizitionat in august 2014 (36000 lei), a fost partial amortizat pana in noiembrie 2024?
Care sunt implicatiile fiscale pentru tratamentul amortizarii sistemului din 2014 si al noii achizitii, avand in vedere ca punerea in functiune a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Venituri din cedarea folosintei bunurilor
Intrebare:
Se achizitioneaza un imobil de catre trei persoane fizice P1, P2, P3 (P3 afiliat cu P2 - soti).
Se intentioneaza ca imobilul sa fie utilizat ca sediu social cu activitate economica si folosinta comuna de catre PFA 1 - cu reprezentant legal P1 si PFA 2 - cu reprezentant legal P2. Imobilul are nevoie de lucrari de amenajare care se estimeaza ca va depasi 20% din valoarea de achizitie a imobilului.
Intrebarile noastre ar fi:
- daca lucrarile de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Auditare situatii financiare anuale
Intrebare:
O entitate, contribuabil mijlociu, daca in anul 2023 si in anul 2024 depaseste 2 din cele 3 criterii de marime stabilite prin lege, potrivit Ordin MF 107 din 20 ianuarie 2025 Anexa 1, punctul 2.6, alineat (4), cand trebuie sa depuna raportul de audit, odata cu situatiile financiare ale anului 2024 sau 2025?
Mentionez ca in anul 2024 entitatea nu mai intruneste criteriile de marime pentru a fi incadrata la contribuabil mijlociu (este al 3-lea an consecutiv). In aceasta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere imobile proprii sau utilizate in baza unui contract de comodat
Intrebare:
O societate comerciala platitoate de TVA si impozit pe profit, cu cod CAEN 6820, inchiriaza apartamente proprii si/cele luate in comodat de la persoane fizice. Aceasta este singura sa activitate, nu obtine veniruri si din alte activitati.
Intre proprietar (persoana fizica) si societate (SRL) sunt incheiate contracte de comodat (imprumut de folosinta), cu respectarea prevederilor Codului Civil.
Pentru ca, inchirierea apartamentelor luate in comodat de la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<