Tags: apeluri solutionate, call-center anaf
Aproape 100.000 de apeluri au fost solutionate de agentii Call Center in trimestrul I din 2023, conform unui comunicat de presa al ANAF.
In primul trimestru al anului 2023, agentii Call Center-ului ANAF au primit 94.665 de apeluri telefonice si au efectuat 4.113 sesiuni CHAT pentru asistenta contribuabililor in domeniul fiscal. In aceeasi perioada, 6.569 de persoane au participat la 24 de seminarii web, organizate in principal pe tema completarii si depunerii Declaratiei unice, iar alte 32.224 de solicitari de asistenta, receptionate prin intermediul Formularului Unic de Contact si Spatiul Privat Virtual (SPV), au fost solutionate, majoritatea intr-un termen de sub 20 de zile.
Totodata, pe portalul ANAF, in sectiunea Asistenta contribuabili - Ghiduri curente si alte materiale informative, au fost publicate si actualizate 14 materiale, pentru o mai buna informare si conformare a contribuabililor. In plus, utilizatorilor serviciului SPV li s-au transmis 13 materiale informative despre actele normative nou aparute in domeniul fiscal.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala urmareste sa isi dezvolte permanent instrumentele de suport pentru contribuabili, in acord cu dinamica nevoilor si asteptarilor acestora in procesul de conformare fiscala voluntara.
Sursa: ANAF
de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societatea a trecut de la impozit pe venit la impozit pe profit la 01.01.2023. La 31.12.2023 inregistreaza in D101 la rd. 40, pierdere fiscala de 5637 ron. La 30.03.2024 inregistreaza profit impozabil in valoare de 4418 ron. Calculul pentru impozitul pe profit aferent trim. I 2024: determinare suma neimpozabila prin recuperarea pierderii fiscale - 4418 x 70% = 3092 ron; determinare suma impozabila pt trim I 2024 - 4418 - 3092 = 1326 ron; impozit pe profit aferent trim. I 2024 - 1326 x 16% = 212...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a achizitionat un autobuz, a obtinut toate licentele si dorim sa efectuam transport international de persoane. Facem numai curse ocazionale pentru diferite grupuri de persoane, nu avem curse regulate. Ce cote de TVA folosim daca: - facem curse in interiorul tarii? - facem curse in Uniunea Europeana? - facem curse extracomunitare (ex. Serbia)? Comenzile sunt facute in majoritatea cazurilor de persoane fizice, parohii, deci neplatitori de TVA.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Achizitie produse - materiale pentru design, in valoare de aproximativ 80 E, de pe platforma Emag. Firma nu are cod special de TVA. Factura primita este emisa de catre o SC din Slovacia inregistrata ca platitoare tva, este in Vies (nu are si cod tva in Ro) si contine tva 19%. Este obligatoriu ca firma din Romania sa solicite cod special pentru achizitii intracomunitare in urma acestei achizitii? Care sunt obligatiile fiscale? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea X, platitoare de TVA, aplica regimul special pentru aur de investitii prevazut la art. 313 din Codul fiscal, operatiuni scutite. Bunurile indeplinesc conditiile de la art. 313, alin. 1, lit a, sunt aprovizionate pe factura de la societate de amanet (trasabilitatea la aceasta societate este foarte clara, contract, proprietate prin neplata, vanzare). Societatea X vinde aurul de investitii in regim en-detail, valoarea veniturilor realizate fiind inregistrata pe analitic distinct, la fel...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatii in care producem piese, le trimitem in Germania pentru o prelucrare suplimentara la furnizorul X, dupa care X trimite piesele la firma noastra din Germania, care le trimite la clientul final. Factura de vanzare catre clientul final o facem de pe firma din RO. Facem acest lucru pentru a scuti costurile suplimentare de transport de la furnizorul X inapoi in Ro si apoi catre clientul final, care este tot in Germania. In acest caz este suficient sa cream un cod UIT pentru avizul cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Aducem de la firma mama din Germania, cat si de la unii clienti, cum ar fi ambalaje goale pentru produsele finite. Aceste ambalaje nu sunt proprietatea noastra si nu se vor factura catre noi. Sau in cazul altor bunuri, materii prime, trimise catre noi in mod gratuit pentru diverse teste. Pentru acestea trebuie generat cod UIT sau nu?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<