Tags: sprijinirea horeca, oug 10/2021
Ministrul Economiei, Claudiu Nasui, a declarat ca nu mai merge pe principiul ,,primul, venit, primul servit" pentru efectuarea platilor din cadrul masurii de sprijin HoReCa prevazute in OUG 10/2021.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului 10/2021, privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului si alimentatiei publice, care modifica OUG 224/2020, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 186/24.02.2021.
“Este o masura compensatorie gandita de fostul guvern si pe care o operationalizam. Am introdus o schimbare in modul in care se face plata. Schimbarea mare este ca nu mai mergem pe principiul „primul venit, primul servit”. Acest principiu ar fi rezultat in doua lucruri. Primul, o aglomerare a depunerilor de solicitari in primele zile sau chiar ore de la deschiderea apelului. si a doua, ar fi creat o categorie de oameni care nu primesc bani. Practic ar fi primit cei care se grabeau sa depuna solicitarea mai repede. Nu ar fi fost corect pentru ca masura vizeaza despagubirea tuturor celor care au fost inchisi, nu doar a celor care sunt mai rapizi.
Asa ca am ales o solutie in care sa primeasca toate persoanele eligibile bani indiferent cand au facut solicitarea: fiecare va primi bani, in limita bugetului, proportional din bugetul total.
Fondurile pentru despagubiri totalizeaza un miliard de lei. Daca suma cererilor de despagubire va depasi miliardul alocat, atunci firmele vor primi bani proportional cu cererea lor de finantare”, a declarat Claudiu Nasui, ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, imediat dupa aprobarea noului act de catre guvern.
Ajutorul se acorda beneficiarilor sub forma unor granturi in cuantum de 20% din baza de calcul, rezultata din desfasurarea activitatilor aferente codurilor CAEN enumerate la art. 3 alin (2) , in anul 2020 comparativ cu anul 2019, dar nu mai mult de 800.000 euro la nivel de intreprindere.
In termen de maxim 60 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin ordin al Ministrului Economiei, Antreprenoriatului ÅŸi Turismului, se aproba procedura de implementare a prezentei scheme de ajutor de stat si se va desemna, structura de specialitate din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, responsabila pentru implementarea schemei de ajutor de stat.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Amortizare investitii la un spatiu inchiriat
Intrebare:
Societatea a inchiriat un spatiu pe o durata de 10 ani.
Pentru a-si putea desfasura activitatea, a facut urmatoarele investitii in acest spatiu:
1. Sistem de detectie incendiu 15.500 lei
2. Sisteme de securitate (efractie, CCTV, control acces, date voce) 40.600 lei
3. Instalatie electrica 47.800 lei
4. Climatizare 54.600 lei
5. Inlocuire geamuri si usi 45.000 lei
Avand in vedere ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatia inregistrarii in regim special pentru achizitii intracomunitare de bunuri
Intrebare:
Societate care are ca obiect de activitate, servicii de asistenta stomatologica, neplatitoare de TVA, efectueaza doar servicii scutite de tva, cf. art 292 alin lit b) Cod fiscal, achizitioneaza din UE materiale necesare desfasurarii activitatii (implanturi). Ce obligatii revin societatii, este obligata sa se inregistreze platitoare de TVA, este obligata sa declare AIC in D 390? Mentionez ca societatea de la care a achizitionat materialele este platitoare de tva, valoarea achizitiei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare microplante
Intrebare:
Un laborator de inmultire a plantelor prin Vitro, importa microplante pe care le creste si le multiplica prin vitro iar dupa ce ajung la dimensiunea dorita le pune in vanzare, cum tratez aceste importuri, ca marfa sau ca materie prima?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<TVA transport aferent importului de bunuri
Intrebare:
Situatia 1: Import din China care s-a facut cu firma de transport DHL. Pentru transportul din China pana la Constanta factura s-a facut fara TVA si este inclusa alaturi de factura de marfa + taxe vamale in baza de calcul al TVA-ului ce se plateste in vama. De la Constanta la Sibiu s-a facut o declaratie de regim transport T1, declaratia vamala este intocmita la Sibiu iar bunurile sunt puse in circulatie dupa ce s-a facut DVI-ul la Sibiu (art.294 alin 1 lit d).
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<