Tags: hg 766/2020, normele metodologice ale programului imm leasing de echipamente si utilaje
Hotararea nr. 766/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si a Schemei de ajutor de minimis aferente Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE" a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 845 din 15 septembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 15 septembrie, costurile de garantare pentru finantarile de tip leasing financiar acordate in cadrul Programului se compun din:
-comisionul de administrare
-comision de risc.
Extras din Hotararea nr. 766/2020:
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 3 alin. (3) si al art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. -Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2. -
In aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba Schema de ajutor de minimis aferenta Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 3. -
In termen de 10 zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile financiare nebancare transmit Fondului National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN cererile de inscriere in program, solicitarile pentru alocarea de plafoane de garantare in functie de nivelul estimat al finantarilor pe care le vor acorda in anul 2020 in cadrul Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor in cadrul programului, cu incadrarea in limitele prevazute la art. 1 alin. (4) din anexa nr. 1.
Art. 4. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inregistrare si evidenta donatii
Intrebare:
Situatie de fapt:
Suntem o asociatie non-profit, cod caen 9499. Avem un contract incheiat cu Banca pentru alimente - ONG, obiectul prezentului contract il constituie acordarea cu caracter repetitive, cu titlu gratuit de catre donator beneficiarului, adica asociatiei noastre, a unor produse alimentare si nealimentare, numite ajutoare cu scopul sustinerii si dezvoltarii activitatii social-caritabile si proiectelor asiciatiei noastre.
Atasat gasiti contractul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare cladire catre asociat
Intrebare:
O societate achizitioneaza un imobil construit in 2020 in 11.02.2021 cu valoarea de 545.000l ei prin taxare inversa. Durata de amortizare este 49 ani, valoarea amortizata fiind de 45.000 lei. In martie 2025, administratorul/asociat unic 100% hotaraste sa-l cumpere de la societate. Va rugam se ne precizati toate operatiunile pe care le avem de facut:
1. Cu ce pret de vanzare putem sa-l vindem? Daca se calculeaza tva? Inregistrari contabile?
2. Mai trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitiile intracomunitare de bunuri
Intrebare:
O societate rezidenta in Polonia cu cod valid de tva, livreaza echipamente de tratarea apelor uzate catre o societate beneficiara din Romania cu cod valabil de tva. In pretul total al echipamentelor include:
Pretul setului de echipamente, Costuri pentru supravegherea lucrarilor de instalare si punere in functiune (Supervizare la Instalare - max 10 zile lucratoare pe santier si Supervizare punere in functiune si formare a personalului - max 10 zile lucratoare pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozit suplimentar 0.5% - Activitati in domeniul petrol si gaze
Intrebare:
Impozit suplimentar pt PJ care desfasoara activitati in dom. petrol si gaze de 0.5%.
Societatea este autorizata pentru comertul cu produse combustibili lichizi si solizi, CAEN 4681.
In calitate de lider de asociere si antreprenor, are subcontractanti la diferite lucrari pentru care asigura combustibil, motorina la locul de munca si care se factureaza cf. contractelor incheiate .Practic societatea nu desfasoara activitati de comert cu carburanti cu alte...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<