Tags: hg 766/2020, normele metodologice ale programului imm leasing de echipamente si utilaje
Hotararea nr. 766/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si a Schemei de ajutor de minimis aferente Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE" a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 845 din 15 septembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 15 septembrie, costurile de garantare pentru finantarile de tip leasing financiar acordate in cadrul Programului se compun din:
-comisionul de administrare
-comision de risc.
Extras din Hotararea nr. 766/2020:
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 3 alin. (3) si al art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. -Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2. -
In aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba Schema de ajutor de minimis aferenta Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 3. -
In termen de 10 zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile financiare nebancare transmit Fondului National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN cererile de inscriere in program, solicitarile pentru alocarea de plafoane de garantare in functie de nivelul estimat al finantarilor pe care le vor acorda in anul 2020 in cadrul Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor in cadrul programului, cu incadrarea in limitele prevazute la art. 1 alin. (4) din anexa nr. 1.
Art. 4. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatii fiscale esalonate. Participarea procedura achizitii publice
Intrebare:
Intr-un certificat de atestare fiscala emis de ANAF se mentioneaza urmatoarele:
SECTIUNEA A. OBLIGATII SI ALTE OBLIGATII BUGETARE: Sus-numitul contribuabil figureaza in evidentele fiscale cu urmatoarele obligatii fiscale si obligatii bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii, restante la data de ? :
Nr.crt. Denumirea obligatiei fiscal / bugetare Suma
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Modificare TVA stoc de la 5% la 9%
Intrebare:
O societate, cu activitate de vanzare a cartilor, are o librarie prin care se vand cartile proprii editate de ea, dar si cele primite de la alte edituri, in regim de consignatie (marfa intra cu aviz de insotire si pe masura vanzarilor se fac facturi pentru cele vandute) uneori se returneaza cartile nevandute daca pertenerul solicita acest lucru. Pana in prezent cota de TVA asupra tuturor cartilor a fost de 5%, avand in vedere ca aceasta cota se va mari la 9%, va rog sa-mi spuneti cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare. Transfer patrimoniu
Intrebare:
Se doreste lichidare cu dizolvare ABC srl. Societatea nu mai are activitate de 2 ani, declaratiile depuse, fara datorii. In balanta prezinta 2 autoturisme complet amortizate. De la finantele locale a venit cu rol-ul firmei in care apar si o "cladire" cu valoare de inventar 500 lei si o parcela de pamant de 24 m2.
Pot utiliza contarile de mai jos, sa intocmesc un raport de lichidare in care sa explic ca patrimoniul revine administratorului, intocmesc...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Refacturare taxa catre AF Mediu. Aspecte fiscale
Intrebare:
Achizitionam autoturisme noi si piese de schimb din import si din UE. Piesele de schimb includ si uleiuri minerale/ uleiuri sintetice (coduri caen: de la 2710.19.71 la 2710.19.99,
3403.19.80, 3403.99.00 si 3405.30.00, 3819.00.00), pe care le vindem atat catre clienti din Romania (service-uri) dar si catre un client din Republica Moldova (vom face export).
Am ales sa facturam ecotaxa de 0.3 lei/kg catre clientii din Romania.
Intrebarile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cedare mijloace fixe catre asociat. Implicatii fiscale
Intrebare:
Suntem o societate unde consiliul local este asociat unic. In urma reducerii activitatii, avem cateva mijloace fixe, unele amortizate integral altele ne amortizare integral. Intrebarea mea este urmatoarea, in baza unei decizii date de catre consiliul nostru de administratie am putea preda aceste mijloace fixe catre asociat in vederea valorificarii de catre ei si sa nu le evaluam si valorificam noi?
Multumesc,. O zi buna!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<