Tags: hg 766/2020, normele metodologice ale programului imm leasing de echipamente si utilaje
Hotararea nr. 766/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si a Schemei de ajutor de minimis aferente Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE" a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 845 din 15 septembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 15 septembrie, costurile de garantare pentru finantarile de tip leasing financiar acordate in cadrul Programului se compun din:
-comisionul de administrare
-comision de risc.
Extras din Hotararea nr. 766/2020:
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 3 alin. (3) si al art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. -Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2. -
In aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba Schema de ajutor de minimis aferenta Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 3. -
In termen de 10 zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile financiare nebancare transmit Fondului National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN cererile de inscriere in program, solicitarile pentru alocarea de plafoane de garantare in functie de nivelul estimat al finantarilor pe care le vor acorda in anul 2020 in cadrul Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor in cadrul programului, cu incadrarea in limitele prevazute la art. 1 alin. (4) din anexa nr. 1.
Art. 4. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Suntem in situatia in care ne-am dorit sa achizitionam un autoturism din Germania, a fost facuta factura, contract si achitata prin banca catre furnizor extern, intr-un cont mentionat pe factura, dar care s-a dovedit ulterior a fi fals, iar toata afacerea o teapa a unor heckeri.... exista un dosar deschis la politia din Germania, care s-a si finalizat intre timp, concluzia fiind ca suma este pierduta, heckerii actionau de pe teritoriul Rusiei, iar legislatia nu le permite sa faca...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Asociatiile de proprietari sunt obligate sa transmita facturile catre locatari/persoana juridica prin E-Factura (pe factura sunt trecute doar utilitatile)? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate platitoare de TVA incheie o promisiune bilaterala de vanzare-cumparare autentificata in fata notarului public cu o alta societate comerciala al carei cod de TVA este anulat la momentul semnarii promisiunii si a platii avansului.
Vanzatorul factureaza si incaseaza avansul cu TVA 19% (cumparatorul neavand cod valid la data platii avansului).
Ulterior, cumparatorul se reinregistreaza in scopuri de TVA si solicita vanzatorului stornarea avansului...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Pentru o societate nou infiintata, fara niciun fel de activitate, mai exista vreo modalitate de a pune la dispozitia societatii fonduri banesti pentru inceperea/desfasurarea activitatii curente (achizitii marfa, plati facturi) pana in momentul in care apar primele incasari, in afara de imprumutul de la asociat ca persoana fizica?
De asemenea, in cazul acordarii unui imprumut de catre asociatul unic catre societate, e suficienta doar existenta contractului de imprumut...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
ONG-urile nonprofit sunt obligate la depunerea SAF-T (D406) de la 01.01.2025, daca ele au depus pana acum D101 si nu au activitati economice?
Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate comerciala platitoare de tva in Romania achizitioneaza o ambarcatiune second-hand de la o persoana fizica rezidenta din Germania in baza unui contract. Pentru aceasta achizitie societatea datoreaza TVA in Romania? Cum trebuie sa declare in decontul de tva?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<