Tags: hg 766/2020, normele metodologice ale programului imm leasing de echipamente si utilaje
Hotararea nr. 766/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si a Schemei de ajutor de minimis aferente Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE" a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 845 din 15 septembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 15 septembrie, costurile de garantare pentru finantarile de tip leasing financiar acordate in cadrul Programului se compun din:
-comisionul de administrare
-comision de risc.
Extras din Hotararea nr. 766/2020:
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 3 alin. (3) si al art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. -Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2. -
In aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba Schema de ajutor de minimis aferenta Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 3. -
In termen de 10 zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile financiare nebancare transmit Fondului National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN cererile de inscriere in program, solicitarile pentru alocarea de plafoane de garantare in functie de nivelul estimat al finantarilor pe care le vor acorda in anul 2020 in cadrul Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor in cadrul programului, cu incadrarea in limitele prevazute la art. 1 alin. (4) din anexa nr. 1.
Art. 4. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Nerezident Turcia prestari servicii on line
Intrebare:
Am rugamintea sa ma ajutati cu opinia dvs.privind necesitatea/sau nu, a retinerii la sursa a impozitului (inclusiv cota de impozit) pentru un serviciu prestat de un nerezident din Turcia, de la care vom obtine certificat de rezidenta fiscala valabil in anul prestarii.
Prestatorul din Turcia a intrat on-line si a prestat servicii de modificare a soft-ului utilizat de beneficiar in productie, prin efectuarea unei revizii a instalatiei de automatizare a morii si integrarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Mod fiscalizare vanzari prin aparate de vending
Intrebare:
Avem 2 aparate de vending cu care incasam doar cu cardul diferite articole: racoritoare si snack-uri.
Banii nu intra la noi instant ci la firma care a instalat softul pe aceste aparate.
La 10 zile imi vireaza in cont banii de pe vanzare mai putin comisionul lor.
Cum fiscalizez eu banii incasati de la ei? Trebuie sa emit o factura fiscala? dar cui o emit ca firma nu imi vinde produse ci imi intermediaza un serviciu.
Cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie parti sociale de la o persoana fizica
Intrebare:
O societate comerciala X achizitioneaza in totalitate partile sociale a unei societati de la persoane fizice. Valoarea de achizitie a partilor sociale este de 1 000 000 euro. Cum inregistram in evidenta contabila a firmei X aceasta achizitie? Se va face lunar reevaluarea sumei de 1 000 000 euro? Avand in vedere ca contractul de vanzare este intocmit in euro cat si plata s-a efectuat in euro.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<PFI. Vanzare auto amortizat integral
Intrebare:
PFI (inregistrata la ANAF) are in gestiune un autoturism amortizat integral pe care la acest moment intentioneaza sa-l vanda. Autoturismul a fost evaluat de catre o persoana autorizata (ANEVAR) la suma de 20.500 lei (fara tva). Va rog sa ma lamuriti daca suma pe care o incaseaza in urma acestei vanzari va fi impozitata si daca este inclusa in baza de calcul pe anul 2025 pentru stabilirea platii CAS si CASS. Mentionez faptul ca in urma acestei vanzari, venitul net al PFI-ului...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in zona rezidentiala
Intrebare:
Firma achizitioneaza apartament in zona rezidentiala/spatii de locuit si 2 locuri de parcare cu Taxare inversa. Avand in vedere limitarile art. 298 pct. 4 din Cod fiscal, se limiteaza la 50% dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata? In ce conditii nu ar trebui efectuata limitarea daca nu sunt folosite exclusiv in scopul activitatii economice?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<