Tags: hg 766/2020, normele metodologice ale programului imm leasing de echipamente si utilaje
Hotararea nr. 766/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si a Schemei de ajutor de minimis aferente Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE" a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 845 din 15 septembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 15 septembrie, costurile de garantare pentru finantarile de tip leasing financiar acordate in cadrul Programului se compun din:
-comisionul de administrare
-comision de risc.
Extras din Hotararea nr. 766/2020:
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 3 alin. (3) si al art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. -Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2. -
In aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba Schema de ajutor de minimis aferenta Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 3. -
In termen de 10 zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile financiare nebancare transmit Fondului National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN cererile de inscriere in program, solicitarile pentru alocarea de plafoane de garantare in functie de nivelul estimat al finantarilor pe care le vor acorda in anul 2020 in cadrul Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor in cadrul programului, cu incadrarea in limitele prevazute la art. 1 alin. (4) din anexa nr. 1.
Art. 4. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitie din China. Conditie de livrare DDP
Intrebare:
Societate neplatitoare de TVA, platitoare de impozit pe profit.
Achizitie de bunuri din China prin platforma Alibaba, factura primita de la compania chineza are precizate conditii de livrare DDP.
Cum ar trebui inregistrata aceasta factura si ce implicatii declarative si fiscale rezulta din aceasta achizitie?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajutor de somaj. CASS. Declaratia unica
Intrebare:
Un titular de PFA a fost in somaj din mai 2024 pana in iunie 2025, beneficiind de CASS platit de catre stat. In septembrie 2024, isi deschide un PFA pe care nu desfasoara activitate (nu este suspendat la ONRC). In perioada mai-dec 2024, incaseaza indemnizatie de somaj in cuantum de 885 lei/luna. Avand in vedere ca nu si-a depus Declaratia Unica pe 2024, mai trebuie sa achite CASS la nivelul a 6 salarii minime pe economie, nerealizand venit anual impozabil si detinand calitatea de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament fiscal si contabil acordare indemnizatie hrana
Intrebare:
In cadrul unui srl cu 5 angajati care lucreaza la 235 km fata de sediul social, acolo are lucrari contractate, administratorul doreste sa acorde bani pentru hrana muncitorilor, deoarece in localitatea unde se afla nici o societate nu are catering. Va rog sa ne ajutati cu un raspuns cum ar putea face acest lucru, o baza legala si o monografie contabila. Administratorul nu doreste sa dea tichete de masa. Cu stima.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<