Tags: hg 766/2020, normele metodologice ale programului imm leasing de echipamente si utilaje
Hotararea nr. 766/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si a Schemei de ajutor de minimis aferente Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE" a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 845 din 15 septembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 15 septembrie, costurile de garantare pentru finantarile de tip leasing financiar acordate in cadrul Programului se compun din:
-comisionul de administrare
-comision de risc.
Extras din Hotararea nr. 766/2020:
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 3 alin. (3) si al art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. -Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2. -
In aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba Schema de ajutor de minimis aferenta Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 3. -
In termen de 10 zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile financiare nebancare transmit Fondului National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN cererile de inscriere in program, solicitarile pentru alocarea de plafoane de garantare in functie de nivelul estimat al finantarilor pe care le vor acorda in anul 2020 in cadrul Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor in cadrul programului, cu incadrarea in limitele prevazute la art. 1 alin. (4) din anexa nr. 1.
Art. 4. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Avans vanzare imobil si loc de parcare in iulie 2025
Intrebare:
O societatea urmeaza sa vanda un apartament + loc parcare.
Trebuie sa emita factura de avans la incheierea unei promisiuni de vanzare-cumparare pentru o suma partiala incasata pana se va incheia contractul de vanzare cumparare.
Acest contract se va incheia ulterior, in alta luna.
Va rog sa imi spuneti in luna iulie 2025 ce cota de TVA trebuie sa aplic pentru vanzare de imobil si ce cota de TVA pentru locul de parcare?
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie intracomunitara
Intrebare:
Pornind de la aceatsa prevedere "Se considera achizitie intracomunitara de bunuri obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor.". In cazul in care cumpar marfa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cod UIT generat cu valoare gresita
Intrebare:
In luna iunie la o achizitie din Bulgaria pentru care am creat cod UIT am trecut gresit valoarea in sensul ca in loc de 3000,22 lei am trecut 300022 lei (nu a luat virgula). Am sesizat greseala dupa ce transportul a fost efectuat.
Am facut adrese pe SPV prin formularul de contact, am atasat avizele, factura de la client si am primit raspuns ca nu se poate corecta valoare in e-transport.
Ce ma sfatuiti sa fac? In decontul precompletat vor aparea diferente...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<