Tags: hg 766/2020, normele metodologice ale programului imm leasing de echipamente si utilaje
Hotararea nr. 766/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si a Schemei de ajutor de minimis aferente Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE" a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 845 din 15 septembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 15 septembrie, costurile de garantare pentru finantarile de tip leasing financiar acordate in cadrul Programului se compun din:
-comisionul de administrare
-comision de risc.
Extras din Hotararea nr. 766/2020:
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 3 alin. (3) si al art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. -Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2. -
In aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba Schema de ajutor de minimis aferenta Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 3. -
In termen de 10 zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile financiare nebancare transmit Fondului National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN cererile de inscriere in program, solicitarile pentru alocarea de plafoane de garantare in functie de nivelul estimat al finantarilor pe care le vor acorda in anul 2020 in cadrul Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE sI UTILAJE", precum si nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor in cadrul programului, cu incadrarea in limitele prevazute la art. 1 alin. (4) din anexa nr. 1.
Art. 4. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Receptionare marfuri din Germania fara factura
Intrebare:
In 31 iulie am primit un transport cu materie prima de la un furnizor din UE (Germania) in valoare de 5100 euro. Materia prima s-a receptionat la inceputul lunii august 2025 dar din pacate, pana la data prezentei nu s-a primit factura fiscala de la furnizor, desi ea a fost solicitata in repetate randuri! Va rog sa ne ajutati sa intelegem ce ar trebui sa facem in acest caz, este societatea cumparatoare nevoita sa faca autofactura pana in data de 15 august pentru materia prima...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament fiscal rezerva din reevaluare la valorificarea unui teren
Intrebare:
Societatea detine in proprietate un teren intravilan in valoare de 100.000 eur. Societatea are in vedere vanzarea acestuia catre o alta firma platitoare de tva. Societatea a facut un raport de evaluare la 30.06.2025, valoarea acestiua fiind stabilita la 465.000 eur. Societatea a inregistrat in contabilitate valoarea reevaluata in contul 105. Daca societatea vinde acest teren in luna octombrie 2025, la pretul de 495.000 eur, care este valoarea care se inregistreaza in contul 6583,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Livrari triunghiulare
Intrebare:
O societate X Romania face livrari triunghiulare din Italia catre societatea Y Austria pompe de caldura.
1. Functionarea acestora este monitorizata de societatea X Romania. Serviciul acesta se factureaza o data pe an: este o taxare inversa?
2. Daca sunt defectiuni, societatea X Romania intervine in rezolvare situatiei, aceasta reparatie necesita materiale care se cumpara:
a. facturi din Austria - cum se contabilizeaza facturile din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plati in valuta. Sanctiuni
Intrebare:
Daca a fost efectuata o plata in EUR intre rezidenti si au fost incalcate prevederile art 3 din Regulamentul 4 BNR, care sunt amenzile pentru nerespectarea regimului valutar, in cazul platilor in valuta intre rezidenti, acestea nefiind permise conform Regulamentului nr. 4 BNR? Va multumim.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<