ORDIN nr. 858 din 19 martie 2008privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distantaEMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL ...
ORDIN nr. 858 din 19 martie 2008
privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 28 martie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza platitorii de impozite, taxe si contributii care pot utiliza metoda de depunere a declaratiilor prin mijloace electronice de transmitere la distanta, ca metoda
alternativa de depunere a declaratiilor fiscale, precum si organele fiscale.
Important!
Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a declaratiilor fiscale, contribuabilii utilizeaza serviciul "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul
Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Completarea si transmiterea declaratiilor fiscale prevazute la alin. (1) se efectueaza in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line",
utilizandu-se formularele de declaratii fiscale existente pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Data depunerii declaratiei fiscale este data inregistrarii acesteia pe site-ul de internet al Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala, astfel cum a fost comunicata contribuabilului prin mesajul electronic de confirmare transmis ca urmare a primirii declaratiei.
Pentru declararea unei obligatii de plata, pentru aceeasi perioada de raportare, nu se utilizeaza simultan mai multe metode de depunere a declaratiilor fiscale.
In situatia in care platitorul de impozite, taxe si contributii a utilizat pentru aceeasi obligatie bugetara si aceeasi perioada de raportare mai multe cai de transmitere a
declaratiei fiscale, va fi inregistrata prima declaratie depusa, conform legii. Orice corectie ulterioara a unei sume declarate se face prin depunerea unei declaratii fiscale
rectificative, in conditiile legii.
Cererea pentru obtinerea certificatului digital se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii
on-line".
Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, intr-un
nterval de 30 de zile lucratoare de la transmiterea electronica a cererii, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor
Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.
Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:
- documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie;
- documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.
Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de
catre persoanele prevazute la art. 6, se vor efectua urmatoarele operatiuni:
a) inregistrarea persoanei care detine certificat digital calificat, imputernicita de catre contribuabil pentru semnarea declaratiilor fiscale, ca utilizator al serviciului "Depunere
declaratii on-line" existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
b) depunerea formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", insotit de documentul de confirmare a certificatului digital calificat, existente pe site-ul
Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Documentul de confirmare se depune in format electronic, semnat digital de catre
solicitant si confirmat prin semnatura electronica a autoritatii de certificare.
=======================================
ORDIN nr. 939 din 26 martie 2008
privind modificarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 487/2007 pentru aprobarea masurilor tranzitorii, a etapelor si termenelor de realizare a transferului
competentelor si atributiilor privind administrarea accizei catre Autoritatea Nationala a Vamilor
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 265 din 3 aprilie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza organele de inspectie fiscala din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor.
Important!
Pana la 1 mai 2008 se va realiza transferul competentelor privind inspectia fiscala pentru accize catre structurile competente din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor.
Pana
la aceasta data inspectiile fiscale pentru accize vor fi efectuate de echipe comune ale organelor fiscale si ale organelor vamale, rapoartele de inspectie fiscala vor fi
intocmite si semnate de echipa comuna de control, iar deciziile de impunere aferente vor fi emise de organele fiscale. Incepand cu data de 1 mai 2008, inspectia fiscala
pentru accize se realizeaza de structurile competente din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor.
Pana la 1 mai 2008, controlul operativ si inopinat in domeniul accizelor va fi efectuat de echipe comune ale organelor fiscale si ale organelor vamale sau de Garda
Financiara, dupa caz. Incepand cu data de 1 mai 2008, controlul operativ si inopinat in domeniul accizelor se efectueaza de Garda Financiara si de structura competenta
din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor.
Incepand cu data de 1 mai 2008 se transfera atributiile si sarcinile prevazute de lege in domeniul pregatirii intregii documentatii si al verificarii indeplinirii conditiilor de
autorizare a persoanelor juridice si fizice care desfasoara activitati de productie, imbuteliere, ambalare, primire, detinere, depozitare si/sau expediere, comercializare a
produselor accizabile catre structurile competente din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor.
Incepand cu data de 1 mai 2008, Agentia Nationala de Administrare Fiscala
este autoritatea fiscala competenta sa autorizeze antrepozitele fiscale, importatorii si operatorii inregistrati, iar structurile teritoriale competente ale Autoritatii Nationale a
Vamilor sunt autoritati fiscale teritoriale competente pentru autorizarea utilizatorilor finali si a operatorilor neinregistrati, in conditiile prevazute de titlul VII "Accize si alte taxe
speciale" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Incepand cu data de 1 mai 2008, competenta de aprobare a achizitionarii de formulare tipizate cu regim special in domeniul produselor accizabile si al marcajelor se va
prelua de Autoritatea Nationala a Vamilor, prin Directia tehnici de vamuire si tarif vamal, directiile judetene pentru accize si operatiuni vamale sau a municipiului Bucuresti,
dupa caz.
=======================================
ORDIN nr. 938 din 26 martie 2008
pentru aprobarea categoriilor de institutii publice cu sediul in municipii si orase, care sunt exceptate de la prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 149/2007
privind aprobarea unor masuri in domeniul finantelor publice
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 262 din 3 aprilie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile publice prevazute in anexa (si anume SRI, SIE, Senatul Romaniei, Curtea Constitutionala etc.) care nu obligatia aplicarii prevederilor unui act
normativ.
Important!
In Ordonanta de urgenta nr. 149/2007 era prevazut ca trecerea la plata drepturilor salariale prin intermediul cardurilor pentru institutiile publice cu sediile in municipii si
orase, prevazute la art. 5, se va face pana la data de 31 martie 2008.
Salariatii institutiilor publice cu sediile in mediul rural, prevazute la art. 5, beneficiaza, la cerere, de plata drepturilor salariale prin intermediul cardurilor.
Institutiile de credit prin care se efectueaza platile prevazute la art. 5 sunt selectate de ordonatorii de credite, in conditiile legii.
Salariatii pot opta pentru plata pe card a salariilor prin intermediul altor institutii de credit decat cele selectate in conditiile alin. (1).
=======================================
LEGE nr. 42 din 19 martie 2008
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 45/2007 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere
EMITENT: PARLAMENTUL ROMANIEI
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 246 din 28 martie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza toate persoanele care realizeaza transporturi rutiere si de marfuri pe teritoriul Romaniei.
Important!
In cazul unei operatiuni de transport combinat de marfuri, daca transportul pe segmentul rutier initial este efectuat in cont propriu, in conditiile prevazute la art. 12, de catre
un transportator rutier care este expeditorul marfii, atunci transportul pe segmentul rutier final pana la destinatia marfurilor se considera a fi efectuat tot in cont propriu de
catre transportatorul rutier caruia ii sunt destinate marfurile, daca acesta utilizeaza autovehicule detinute conform prevederilor art. 12 lit. e), chiar daca remorcile sau
semiremorcile sunt detinute de transportatorul rutier expeditor, care a efectuat transportul pe segmentul rutier initial.
In cazul transportului combinat de marfuri, daca transportul pe segmentul rutier final este efectuat in cont propriu in conditiile prevazute la art. 12 de catre transportatorul
rutier caruia ii sunt destinate marfurile, atunci transportul pe segmentul rutier initial se considera a fi efectuat in cont propriu daca transportatorul rutier care expediaza
marfurile utilizeaza autovehicule detinute conform prevederilor art. 12 lit. e), chiar daca remorcile sau semiremorcile sunt detinute de transportatorul rutier destinatar, care
efectueaza transportul pe segmentul rutier final.
rutier caruia ii sunt destinate marfurile, atunci transportul pe segmentul rutier initial se considera a fi efectuat in cont propriu daca transportatorul rutier care expediaza
marfurile utilizeaza autovehicule detinute conform prevederilor art. 12 lit. e), chiar daca remorcile sau semiremorcile sunt detinute de transportatorul rutier destinatar, care
efectueaza transportul pe segmentul rutier final.
In cazurile prevazute la alin. (1) si (2), transportatorul caruia ii sunt destinate marfurile sau transportatorul care expediaza marfurile, dupa caz, trebuie sa indeplineasca
prevederile art. 12 lit. a)- d) si f).
Intreprinderile/operatorii de transport rutier care efectueaza operatiuni de transport de pasageri au obligatia de a-i informa pe acestia cu privire la obligativitatea portului
centurii de siguranta pe timpul deplasarii vehiculelor, in unul dintre urmatoarele moduri:
a) de catre conducatorul auto;
b) de catre conducatorul grupului sau de catre o persoana desemnata oficial in calitate de conducator al grupului;
c) prin mijloace audiovizuale;
d) prin afisarea in loc vizibil la fiecare scaun a unor semne si/sau pictograme stabilite prin norme.
=======================================
ORDIN nr. 394 din 25 martie 2008
pentru modificarea si completarea Normelor privind organizarea si efectuarea transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.892/2006
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 262 din 3 aprilie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza operatorii de transporturi rutiere, precum si Autoritatea Rutiera Romana, care are atributii in acest domeniu.
Important!
Licenta de transport se retrage de catre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., prin agentia teritoriala emitenta, in urmatoarele cazuri:
a) cand se constata ca operatorul de transport rutier nu mai indeplineste conditiile care au stat la baza eliberarii, prevazute la art. 4 alin. (2);
b) cand se constata ca operatorul de transport rutier a furnizat documente continand informatii eronate, cu ocazia solicitarii eliberarii licentei de transport.
Copia conforma a licentei de transport suspendate se va depune de catre operatorul de transport rutier la sediul agentiei teritoriale a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R.
emitente, in termen de 10 zile lucratoare de la comunicarea masurii suspendarii.
Nedepunerea in termenul de 10 zile lucratoare a copiei conforme a licentei de transport
suspendate atrage marirea perioadei de suspendare la 90 de zile.
Suspendarea copiei conforme a licentei de transport se poate prelungi pana la incetarea motivelor pentru care a fost suspendata. Copia conforma a licentei de transport
suspendate se reacorda dupa prezentarea documentului de plata a tarifului aferent.
Copia conforma a certificatului de transport in cont propriu suspendata se va depune de catre intreprindere la sediul agentiei teritoriale a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R.
emitente, in termen de 10 zile lucratoare de la comunicarea masurii suspendarii.
Nedepunerea in termenul de 10 zile lucratoare a copiei conforme a certificatului de
transport in cont propriu suspendate atrage marirea perioadei de suspendare la 90 de zile.
Suspendarea copiei conforme a certificatului de transport in cont propriu se poate prelungi pana la incetarea motivelor pentru care a fost suspendata. Copia conforma a
certificatului de transport in cont propriu suspendata se reacorda dupa prezentarea documentului de plata a tarifului aferent.
Sanctiuni!
Abaterile grave pentru care se suspenda copia conforma a licentei de transport sunt:
a) efectuarea transportului rutier public fara a detine licenta de traseu sau autorizatie de transport international, document de transport pentru transportul de persoane prin
servicii ocazionale, respectiv cu licente sau cu autorizatii, ori documente de transport retrase, expirate sau declarate pierdute, dupa caz;
b) efectuarea transportului rutier public in baza unei copii conforme a licentei de transport, eliberata pentru un alt autovehicul decat cel cu care se efectueaza transportul
rutier;
c) instrainarea documentelor necesare efectuarii transportului rutier, precum si utilizarea acestora de catre o persoana fizica sau juridica, alta decat titularul, dupa caz;
d) lipsa tahografului de la bordul vehiculului;
e) utilizarea de cisterne, recipiente si ambalaje care prezinta pierderi de marfuri periculoase ca urmare a lipsei de etanseitate;
f) lipsa documentelor mentionate la art. 36, prevazute a fi detinute la sediul operatorului de transport rutier.
=======================================
ORDIN nr. 174 din 19 martie 2008
privind modificarea si completarea anexelor E, F, H, J, K si L la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor
metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii
teritoriului, precum si conditiile de eligibilitate
EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 245 din 28 martie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru producatorii agricoli care primesc sprijin financiar din partea statului.
Important!
Se acorda sprijin financiar prin subventionarea motorinei utilizate pentru lucrarile mecanice de infiintare a culturilor agricole, in cuantum de 1 leu/litru, aferent unei cantitati
de 39 litri/hectar pentru culturile de primavara, respectiv de 39 litri/hectar pentru culturile de toamna.
Beneficiarii sprijinului financiar sunt producatorii agricoli, persoane fizice si/sau juridice, care infiinteaza culturi in teren arabil.
Pentru a fi eligibili la acordarea sprijinului financiar, solicitantii trebuie sa faca dovada dreptului de folosinta asupra suprafetei de teren pe care infiinteaza culturi, in calitate
de proprietar, arendas, concesionar sau organizati in alte forme de asociere si/sau exploatare a terenului.
Pentru obtinerea sprijinului financiar, solicitantii intocmesc cereri, conform modelului prevazut in anexa nr. 1, si le depun la primaria in a carei raza teritoriala se afla terenul
arabil pe care infiinteaza culturi, insotite de urmatoarele documente:
a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate, pentru persoanele fizice, sau copie de pe certificatul de inmatriculare si/sau certificatul de inregistrare, pentru persoanele
juridice, dupa caz;
b) copie de pe actul de proprietate si/sau concesionare si/sau arenda si/sau alte acte doveditoare a dreptului de folosinta si/sau proprietatii asupra suprafetei de teren pe
care infiinteaza culturi, dupa caz;
c) in situatia suprafetelor arendate, tabelul contractelor de arenda incheiate, avizate de secretarul consiliului local si de primar, cuprinzand numarul si data contractelor,
numele si prenumele arendatorului si suprafata de teren arendata;
d) in situatia suprafetelor care se lucreaza individual, in cazul mostenitorilor care detin terenuri agricole pentru care nu s-a dezbatut succesiunea, imputernicirea celorlalti
mostenitori, pentru acela care solicita sprijinul financiar, sub forma de declaratie pe propria raspundere;
e) adeverinta eliberata de primarie conform inscrisurilor din Registrul agricol;
f) dovada achitarii de catre arendas sau concesionar a obligatiilor contractuale privind plata arendei, a redeventei sau a altor obligatii contractuale, dupa caz, legate de
folosinta suprafetelor, aferente anului precedent, astfel: copie de pe borderoul de plata a arendei sau declaratie pe propria raspundere a arendasului privind achitarea
arendei, respectiv adeverinta de la Agentia Domeniilor Statului sau alte acte doveditoare, dupa caz;
g) certificat fiscal privind achitarea de catre solicitantii de sprijin financiar, persoane fizice sau juridice, a obligatiilor acestora privind impozitele si taxele locale, aferente
anului precedent.
Beneficiarii formelor de sprijin financiar sunt grupurile de producatori, grupurile de producatori recunoscute preliminar, organizatiile de producatori si producatorii agricoli din
sectorul legume-fructe, persoane fizice si/sau persoane juridice, care sunt inregistrati in Registrul agricol/Registrul fermelor/alte evidente funciare si exploateaza terenuri
agricole individual sau in forme de asociere conform legislatiei in vigoare, in scopul obtinerii productiei agricole destinate comercializarii.
Pentru acordarea sprijinului financiar, producatorii agricoli prevazuti la art. 1 trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii de eligibilitate:
a) sa detina in proprietate sau folosinta suprafete cultivate cu legume, capsuni, pomi si/sau arbusti fructiferi si/sau spatiul in care cultiva ciuperci;
b) sa faca dovada ambalarii si comercializarii produselor recoltate;
c) sa nu aiba datorii la bugetul de stat si la bugetul administratiei publice locale.
=======================================
ORDIN nr. 343 din 21 martie 2008
privind modificarea Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 1.501/2006 pentru aprobarea Criteriilor pe baza carora se stabilesc salariile de baza pentru functiile de
conducere care fac parte din comitetul director al spitalelor publice
EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 241 din 28 martie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul vizeaza in mod direct persoanele cu functii de conducere care fac parte din comitetul directoral spitalelor publice.
Important!
Salariul de baza intre limitele minime si maxime prevazute in anexa nr. VI la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea si alte drepturi ale
personalului contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 125/2005, cu modificarile si completarile
ulterioare, pentru functia de manager se stabileste de ministrul sanatatii publice.
La spitalele cu peste 400 de paturi, salariile de baza pentru functiile de conducere care fac parte din comitetul director al spitalelor publice sunt cele prevazute in anexa nr.
VI la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 125/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, la care se
adauga si o indemnizatie de conducere diferentiata in raport de complexitatea si raspunderea ce revin functiei de conducere si de marimea unitatii sanitare cu paturi, care
face parte din salariul de baza.
=======================================
HOTARARE nr. 346 din 26 martie 2008
pentru modificarea anexei "Activitatile pentru care se acorda sprijin financiar producatorilor agricoli din sectorul zootehnic, in anul 2007, cuantumul acestuia, precum si
suma totala alocata fiecarei activitati" la Hotararea Guvernului nr. 141/2007 privind aprobarea activitatilor pentru care se acorda sprijin financiar producatorilor agricoli din
sectorul zootehnic, in anul 2007, a cuantumului acestuia, precum si a sumei totale alocate fiecarei activitati
EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 28 martie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza producatorii agricoli din sectorul zootehnic, crescatori de animale, persoane fizice si/sau persoane juridice care detin, cresc sau exploateaza animale,
individual sau in forme de asociere conform legislatiei in vigoare.
Important!
Anexa "Activitatile pentru care se acorda sprijin financiar producatorilor agricoli din sectorul zootehnic, in anul 2007, cuantumul acestuia, precum si suma totala alocata
fiecarei activitati" la Hotararea Guvernului nr. 141/2007 privind aprobarea activitatilor pentru care se acorda sprijin financiar producatorilor agricoli din sectorul zootehnic, in
anul 2007, a cuantumului acestuia, precum si a sumei totale alocate fiecarei activitati, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 120 din 19 februarie 2007, cu
modificarile ulterioare, se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
=======================================
ORDIN nr. 351 din 17 martie 2008
privind unele masuri de reorganizare a oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie
EMITENT: MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII LIBERALE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 237 din 27 martie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul vizeaza oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie care se infiinteaza in municipiile Bacau si Ploiesti.
Important!
Se infiinteaza in municipiile Bacau si Ploiesti oficii teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, ca organe de specialitate ale administratiei publice, cu
personalitate juridica, in subordinea Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale.
Oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie prevazute la alin. (1) au sediul in municipiile Bacau si, respectiv, Ploiesti.
Formalitatile necesare constituirii Oficiului Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie Bacau si Oficiului Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie Ploiesti vor fi indeplinite de catre directorii executivi ai acestora, in termen de 15 zile de la data incheierii contractelor individuale de munca corespunzatoare.
OTIMMC au sediile in municipiile Brasov, Bacau, Bucuresti, Constanta, Craiova, Cluj-Napoca, Galati, Iasi, Ploiesti, Targu Mures, Timisoara, Targoviste si Satu Mare si isi
desfasoara activitatea pe raza teritoriala a judetelor prevazute in anexa nr. 1.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Lipsuri la inventar. Tratament contabil
Intrebare:
Un service auto efectueaza vanzarea de piese cu adaos comercial (marfa) si tine gestiunea cantitativ valoric. La inventarierea anuala se constata lipsa unor repere. Care sunt documentele necesare pentru scoaterea din gestiune si inregistrarile contabile aferente? Mentionez ca lipsurile nu se vor a fi imputabile gestionarului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune antecontract vanzare-cumparare. Regim fiscal TVA
Intrebare:
(1) Subscrisa, societate inregistrata in scopuri de TVA in calitate de promitent-cumparator, am incheiat o promisiunea bilaterala de vanzarecumparare cu o societate la randul sau inregistrata in scopuri de TVA, avand ca obiect un apartament situat in Municipiul Brasov, aflat in prezent in curs de edificare.
(2) Pretul stabilit al imobilului a fost achitat in integralitate, cu titlu de avans, utilizand regimul de taxare inversa, conform reglementarilor aplicabile la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<