Tags: oug 48/2021, mutarea banilor de la masura 3 la masura 2
Ordonanta de urgenta nr. 48/2021 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 597 din 15 iunie 2021.
Prin noul act normativ se permite realocarea sumelor de la Masura 3 la Masura 2 pentru satisfacerea tuturor cererilor de finantare eligibile depuse in acest moment.
In cadrul Masurii 2 s-au depus un numar de 22.226 cereri, in valoare de 5,25 miliarde de lei, din care 16.823 au fost deja admise.
Fondurile pentru Masura 2 au fost majorate cu 500 de milioane de euro fara acoperire anul trecut. Iar anul acesta MEAT a reusit sa realoce o parte din fonduri astfel incat numarul cererilor finantate sa ajunga pana la numarul de registru unic electronic (RUE) 9.633.
In urma transferului de fonduri permis de aceasta OUG, estimarea este ca se va ajunge cu platile la RUE 17.000.
Cererile de finantare depuse pentru granturile pentru investitii pana la data de 29 ianuarie 2021 vor fi modificate sau completate, dupa caz, si depuse pentru finantare cu respectarea criteriilor de eligibilitate stabilite la nivelul Programului operational Competitivitate 2014-2020.
Extras din OUG 48/2021:
Avand in vedere Comunicarea Comisiei privind cea de-a cincea modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 si modificarea anexei la Comunicarea Comisiei catre statele membre privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene in cazul asigurarii creditelor la export pe termen scurt (2021/C 34/06 C/2021/564), publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 1 februarie 2021, prin care a fost prelungita aplicabilitatea Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei pandemii de COVID-19, adoptat de Comisia Europeana in data de 19 martie 2020, precum si necesitatea prelungirii aplicabilitatii schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri si unele intreprinderi mari in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, instituita pana la data de 31 decembrie 2021,
In considerarea caracterului exceptional determinat de prelungirea restrictiilor la nivel national in contextul pandemiei de COVID-19, precum si nevoia de a continua sprijinul financiar pentru implementarea unor proiecte in scopul reducerii riscului substantial de recesiune si redresarii activitatilor economice,
In cadrul masurii 2 s-au depus un numar de 22.226 cereri, in valoare de 5.246.397.727 lei. Avand in vedere epuizarea bugetului, doar 3.945 contracte de finantare au putut fi semnate. in cadrul masurii 3 au fost depuse 27.736 cereri. Din cauza inexistentei unor criterii clare de departajare, peste 80% din proiecte au primit punctajul maxim, 100 din 100, ceea ce depaseste alocarea financiara aferenta acestei masuri - 207.091.094 euro din Fondul European de Dezvoltare Regionala, conform Programului operational Competitivitate. Caracterul extraordinar este dat de necesitatea unei actiuni imediate pentru a permite realocarea sumelor de la masura 3 la masura 2 pentru satisfacerea tuturor cererilor de finantare eligibile depuse in acest moment, precum si relansarea masurii 3 cu sume provenite din REACT-EU.
Avand in vedere ca elementele mai sus mentionate vizeaza interesul public si strategic, sunt o prioritate a Programului de guvernare si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta.
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 705 din 6 august 2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 220/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1 alineatul (2), litera c) se abroga.
2. La articolul 2, litera i) se abroga.
3. La articolul 2, litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
e) beneficiarii finali ai ajutorului de stat - IMM/microintreprinderi/PFA/CMI, organizatii neguvernamentale cu activitate economica, denumite in continuare ONG-uri cu activitate economica si sportiva, care primesc ajutorul de stat prin intermediul micrograntului/grantului pentru capital de lucru, prin incheierea unui contract de ajutor de stat cu administratorul schemei de ajutor de stat;".
4. Articolele 17-26 se abroga.
5. La articolul 27, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(3) Bugetele pentru formele de sprijin prevazute la art. 1 alin. (2) sunt indicative si se pot reloca intre tipurile de masuri in functie de nevoile IMM-urilor si in conditiile incadrarii in alocarea totala a masurilor din prezenta ordonanta de urgenta, in limita alocarilor cu aceasta destinatie din POC, facilitatea de finantare REACT-EU sau alte fonduri externe nerambursabile, cu aplicarea prevederilor art. 30."
6. Articolul 29 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 29. -
Pe baza conventiilor bancare incheiate cu bancile, MEAT transfera, in termen de maximum 7 zile calendaristice, fondurile externe nerambursabile pe baza necesarului de fonduri transmise de banci, in contul de disponibil al bancilor. Bancile in baza conventiilor bancare, in termen de maximum 7 zile calendaristice, efectueaza platile din fonduri externe nerambursabile in conturile bancare indicate de beneficiarii finali ai ajutorului de stat de tip microgrant sau grant pentru capital de lucru, dupa caz."
7. Articolul 30 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 30. -
Valoarea contractelor de finantare care se pot incheia intre MIPE prin AM-POC si MEAT, in parteneriat AIMMAIPE si STS, este in limita valorii prevazute la art. 4 alin. (2) si art. 11 alin. (4), la care se aplica supracontractarea prevazuta la art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2016, cu modificarile si completarile ulterioare."
8. Articolul 33 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 33. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta."
9. Anexele nr. 3 si 4 se abroga.
Art. II. -
Cererile de finantare depuse pentru granturile pentru investitii pana la data de 29 ianuarie 2021 vor fi modificate sau completate, dupa caz, si depuse pentru finantare cu respectarea criteriilor de eligibilitate stabilite la nivelul Programului operational Competitivitate 2014-2020.
Art. III. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 705 din 6 august 2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 220/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariati in constructii. Concediu fara salariu
Intrebare:
In cazul unei societati cu activitate in domeniul constructii, salariatii incadrati cu salariul minim pe economie in constructii si norma de 8ore/zi, lucreaza (datorita caracterului sezonier) doar partial, respectiv 80 de ore intr-o luna si restul orelor este pontat in concediu fara salar, fara a i se suspenda contractul in Revisal, cum se calculeaza contributiile? Salariatul datoreaza contributii pentru timpul efectiv lucrat, iar angajatorului ii revine diferenta de contributii pana...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Container. Declarare punct de lucru
Intrebare:
In localitatea X, societatea inchiriaza un teren pentru a monta un container.
Containerul este folosit pentru depozitarea de marfa si functioneaza ca un hub, hub de unde se aprovizioneaza agentii de vanzare (ei tin de un punct de lucru inregistrat la ANAF).
In conditiile in care nu exista activitate economica (nu sunt salariati/bunurile sunt facturate de la un alt punct de lucru), exista obligatie ca locatia acestui container sa fie inregistrata ca punct...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<PFA. Pensionar. Venituri din profesii liberale, dividende, dobanzi, DPI
Intrebare:
Persoana fizica, pensionar, in cursul anului 2024, incaseaza urmatoarele venituri: din profesii liberale obtine 596 000 lei, din dividende 695 000 lei, din dobanzi 50 000 lei, proprietate intelectuala 8 700 lei. Cum se declara in DECLARATIA UNICA, cum se calculeaza CASS? Multumim.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cheltuieli protocol administrator neremunerat
Intrebare:
Administratorul unui SRL presteaza activitati in baza unui contract de administrare neremunerat, deci administratorul nu are o relatie generatoare de venituri cu SRL-ul. In desfasurarea activitatii sale, administratorul merge in delegatii, are intalniri cu parteneri de afaceri, negociaza contracte si prin urmare deconteaza pe SRL (microintreprindere) mai multe tipuri de cheltuieli printre care cheltuieli de protocol (mancare, alimente, cafea, bauturi etc).
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<