Tags: oug 48/2021, mutarea banilor de la masura 3 la masura 2
Ordonanta de urgenta nr. 48/2021 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 597 din 15 iunie 2021.
Prin noul act normativ se permite realocarea sumelor de la Masura 3 la Masura 2 pentru satisfacerea tuturor cererilor de finantare eligibile depuse in acest moment.
In cadrul Masurii 2 s-au depus un numar de 22.226 cereri, in valoare de 5,25 miliarde de lei, din care 16.823 au fost deja admise.
Fondurile pentru Masura 2 au fost majorate cu 500 de milioane de euro fara acoperire anul trecut. Iar anul acesta MEAT a reusit sa realoce o parte din fonduri astfel incat numarul cererilor finantate sa ajunga pana la numarul de registru unic electronic (RUE) 9.633.
In urma transferului de fonduri permis de aceasta OUG, estimarea este ca se va ajunge cu platile la RUE 17.000.
Cererile de finantare depuse pentru granturile pentru investitii pana la data de 29 ianuarie 2021 vor fi modificate sau completate, dupa caz, si depuse pentru finantare cu respectarea criteriilor de eligibilitate stabilite la nivelul Programului operational Competitivitate 2014-2020.
Extras din OUG 48/2021:
Avand in vedere Comunicarea Comisiei privind cea de-a cincea modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 si modificarea anexei la Comunicarea Comisiei catre statele membre privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene in cazul asigurarii creditelor la export pe termen scurt (2021/C 34/06 C/2021/564), publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 1 februarie 2021, prin care a fost prelungita aplicabilitatea Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei pandemii de COVID-19, adoptat de Comisia Europeana in data de 19 martie 2020, precum si necesitatea prelungirii aplicabilitatii schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri si unele intreprinderi mari in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, instituita pana la data de 31 decembrie 2021,
In considerarea caracterului exceptional determinat de prelungirea restrictiilor la nivel national in contextul pandemiei de COVID-19, precum si nevoia de a continua sprijinul financiar pentru implementarea unor proiecte in scopul reducerii riscului substantial de recesiune si redresarii activitatilor economice,
In cadrul masurii 2 s-au depus un numar de 22.226 cereri, in valoare de 5.246.397.727 lei. Avand in vedere epuizarea bugetului, doar 3.945 contracte de finantare au putut fi semnate. in cadrul masurii 3 au fost depuse 27.736 cereri. Din cauza inexistentei unor criterii clare de departajare, peste 80% din proiecte au primit punctajul maxim, 100 din 100, ceea ce depaseste alocarea financiara aferenta acestei masuri - 207.091.094 euro din Fondul European de Dezvoltare Regionala, conform Programului operational Competitivitate. Caracterul extraordinar este dat de necesitatea unei actiuni imediate pentru a permite realocarea sumelor de la masura 3 la masura 2 pentru satisfacerea tuturor cererilor de finantare eligibile depuse in acest moment, precum si relansarea masurii 3 cu sume provenite din REACT-EU.
Avand in vedere ca elementele mai sus mentionate vizeaza interesul public si strategic, sunt o prioritate a Programului de guvernare si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta.
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 705 din 6 august 2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 220/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1 alineatul (2), litera c) se abroga.
2. La articolul 2, litera i) se abroga.
3. La articolul 2, litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
e) beneficiarii finali ai ajutorului de stat - IMM/microintreprinderi/PFA/CMI, organizatii neguvernamentale cu activitate economica, denumite in continuare ONG-uri cu activitate economica si sportiva, care primesc ajutorul de stat prin intermediul micrograntului/grantului pentru capital de lucru, prin incheierea unui contract de ajutor de stat cu administratorul schemei de ajutor de stat;".
4. Articolele 17-26 se abroga.
5. La articolul 27, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(3) Bugetele pentru formele de sprijin prevazute la art. 1 alin. (2) sunt indicative si se pot reloca intre tipurile de masuri in functie de nevoile IMM-urilor si in conditiile incadrarii in alocarea totala a masurilor din prezenta ordonanta de urgenta, in limita alocarilor cu aceasta destinatie din POC, facilitatea de finantare REACT-EU sau alte fonduri externe nerambursabile, cu aplicarea prevederilor art. 30."
6. Articolul 29 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 29. -
Pe baza conventiilor bancare incheiate cu bancile, MEAT transfera, in termen de maximum 7 zile calendaristice, fondurile externe nerambursabile pe baza necesarului de fonduri transmise de banci, in contul de disponibil al bancilor. Bancile in baza conventiilor bancare, in termen de maximum 7 zile calendaristice, efectueaza platile din fonduri externe nerambursabile in conturile bancare indicate de beneficiarii finali ai ajutorului de stat de tip microgrant sau grant pentru capital de lucru, dupa caz."
7. Articolul 30 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 30. -
Valoarea contractelor de finantare care se pot incheia intre MIPE prin AM-POC si MEAT, in parteneriat AIMMAIPE si STS, este in limita valorii prevazute la art. 4 alin. (2) si art. 11 alin. (4), la care se aplica supracontractarea prevazuta la art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2016, cu modificarile si completarile ulterioare."
8. Articolul 33 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 33. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta."
9. Anexele nr. 3 si 4 se abroga.
Art. II. -
Cererile de finantare depuse pentru granturile pentru investitii pana la data de 29 ianuarie 2021 vor fi modificate sau completate, dupa caz, si depuse pentru finantare cu respectarea criteriilor de eligibilitate stabilite la nivelul Programului operational Competitivitate 2014-2020.
Art. III. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 705 din 6 august 2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 220/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<