keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 04 Nov. 2007

Persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabileEste definita ca persoana impozabila cu regim mixt persoana impozabila, inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, care ...

Persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile

Este definita ca persoana impozabila cu regim mixt persoana impozabila, inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, care realizeaza sau urmeaza sa realizeze atat operatiuni care dau drept de deducere.

Pentru aceasta categorie de persoane impozabile, legislatia in vigoare cuprinde un regim special. Achizitiile de bunuri si de servicii destinate exclusiv realizarii de operatiuni care dau drept de deducere se inscriu in jurnalul pentru cumparari, intr-o coloana care se intocmeste separat pentru aceste operatiuni, iar taxa pe valoarea adaugata este cea calculata cu ajutorul documentului amintit.

Pe de alta parte, pentru bunurile si serviciile care nu dau drept de deducere, trebuie de asemenea intocmita inscrierea intr-o rubrica separata a jurnalului de cumparari care releva sumele de TVA ce nu pot fi deduse.

Bunurile si, serviciile pentru care nu se cunoaste destinatia in momentul achizitiei au de asemenea un regim special, in sensul inscrierii in jurnal. Asadar, daca vor fi utilizate pentru realizarea de operatiuni care dau drept de deducere sau pentru operatiuni care nu dau drept de deducere, ori pentru care nu se poate determina pro- portia in care sunt sau vor fi utilizate in vederea unor operatiuni care dau drept de deducere si a unor operatiuni care nu dau drept de deducere, vor fi evidentiate intr-o rubrica separata a jurnalului pentru cumparari intocmit.

Taxa pe valoarea adaugata aferenta acestor achizitii se deduce pe baza de pro-rata.

Pro-rata se determina ca raport intre veniturile obtinute din ope ratiuni care dau drept de deducere, inclusiv subventiile legate direct de pretul acestora, si veniturile mai sus amintite, plus veniturile obtinute din operatiuni care nu dau drept de deducere.

In calculul pro-rata, la „numitor“ se adauga de asemenea alocatiile, subventiile sau alte sume primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in scopul finantarii de activitati scutite, fara drept de deducere sau care nu intra in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata, dupa cum aceasta este prevazuta de normele legale in vigoare.

In calculul pro-rata, la „numitor“ se adauga de asemenea alocatiile, subventiile sau alte sume primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in scopul finantarii de activitati scutite, fara drept de deducere sau care nu intra in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata, dupa cum aceasta este prevazuta de normele legale in vigoare.

 

In calculul pro-rata, la „numitor“ se adauga de asemenea alocatiile, subventiile sau alte sume primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in scopul finantarii de activitati scutite, fara drept de deducere sau care nu intra in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata, dupa cum aceasta este prevazuta de normele legale in vigoare.

 

In calculul pro-rata, la „numitor“ se adauga de asemenea alocatiile, subventiile sau alte sume primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, in scopul finantarii de activitati scutite, fara drept de deducere sau care nu intra in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata, dupa cum aceasta este prevazuta de normele legale in vigoare.

Se exclud din calculul pro-rata:

  • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
  • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
  • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

  • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
  • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
  • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Se exclud din calculul pro-rata:

    • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
    • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
    • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

    Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

    • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
    • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
    • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Se exclud din calculul pro-rata:

      • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
      • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
      • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

      Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

      • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
      • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
      • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Se exclud din calculul pro-rata:

        • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
        • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
        • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

        Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

        • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
        • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
        • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

          Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

          Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

          Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

          Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

          Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

          Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Se exclud din calculul pro-rata:

      • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
      • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
      • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

      Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

      • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
      • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
      • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Se exclud din calculul pro-rata:

    • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
    • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
    • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

    Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

    • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
    • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
    • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Se exclud din calculul pro-rata:

      • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
      • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
      • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

      Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

      • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
      • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
      • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

        Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

        Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Se exclud din calculul pro-rata:

    • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
    • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
    • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

    Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

    • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
    • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
    • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Se exclud din calculul pro-rata:

  • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
  • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
  • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

  • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
  • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
  • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Se exclud din calculul pro-rata:

    • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
    • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
    • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

    Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

    • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
    • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
    • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

      Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

      Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Se exclud din calculul pro-rata:

  • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
  • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
  • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

  • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
  • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
  • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Se exclud din calculul pro-rata:

  • livrarile de bunuri de capital care au fost utilizate de catre persoana impozabila in activitatea sa economica;
  • livrarile de bunuri sau prestarile de servicii catre sine, alaturi de livrarile de bunuri (apartinand activitatii economice din Romania) intr-un alt stat membru;
  • operatiunile bancare, financiare si de asigurari, precum si operatiunile imobiliare, altele decat livrarile de bunuri de capital, in masura in care acestea sunt accesorii ale activitatii principale.

Eliminarea de catre legiuitor a acestor operatiuni din calculul pro-rata este de inteles datorita urmatoarelor considerente:

  • vanzarea bunurilor de capital este o operatiune care nu se desfasoara cu regularitate, iar includerea sa in calculul pro-rata, avand in vedere modalitatea acesteia de stabilire si valoarea de obicei foarte mare a bunurilor de capital, ar crea situatii profund disproportionate;
  • livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru sine nu reprezinta de fapt operatiuni economice propriu-zise, intrucat sunt lipsite de conditia existentei unei contraprestatii si, prin urmare, nu sunt pro ducatoare de venituri;
  • intrucat operatiunile bancare/financiare/de asigurari/imobiliare trebuie sa indeplineasca conditia dependentei fata de activitatea principala, veniturile produse de acestea sunt de mica importanta fata de totalul veniturilor provenite din activitatea economica a societatii.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

    Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

    Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Din interpretarea per a contrario a prevederii referitoare la operatiunile bancare/financiare/de asigurari, imobiliare, rezulta ca, daca acestea nu sunt activitati accesorii activitatii principale, vor fi incluse in calculul pro-rata.

Din punct de vedere temporal, pro-rata se deter mina anual, iar persoanele impozabile trebuie sa comu- nice organului fiscal competent, la inceputul fiecarui an fiscal, cel mai tarziu pana la data de 25 ianuarie inclusiv, pro-rata provizorie care va fi aplicata in anul respectiv, precum si modul de determinare a acesteia.

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016