keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

PFA cu activitate de transport in regim de taxi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 04 Mai. 2011

Cum se organizeaza contabilitatea unei PFA cu activitate de transport in regim de taxi, care pana la data de 31 decembrie 2010 a optat pentru impozitarea pe baza de norma de venit? Care sunt ...

Cum se organizeaza contabilitatea unei PFA cu activitate de transport in regim de taxi, care pana la data de 31 decembrie 2010 a optat pentru impozitarea pe baza de norma de venit? Care sunt documentele si operatiunile contabile necesare?

Raspuns:

Organizarea contabilitatii unui PFA in sistem real, ca urmare a modificarii in vara trecuta a legii transportului, este facuta conform O.M.F.P. nr. 1040/2004 privind contabilitatea in partida simpla, fapt ce nu presupune utilizarea unui plan de conturi si nici efectuarea de inregistrari contabile pentru activitatea acestei PFA.

Astfel, documentele minimale obligatorii sunt:
- Registrul de incasari si plati si
- Registrul Inventar.

Aceste registre vor fi vizate de catre autoritatea fiscala unde este inregistrat PFA.
Diferenta fata de contabilitatea unei societati comerciale consta in faptul ca veniturile sunt considerate realizate la data incasarii, iar cheltuielile la data platii.

Potrivit art. 48 alin. (1) si alin. (2) din Codul fiscal, baza de determinare a impozitului pe venit se stabileste ca diferenta intre venitul brut (venitul incasat) si cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri. Aceste venituri si cheltuieli vor fi inregistrate cronologic si sistematic in Registrul de incasari si plati pe baza documentelor justificative ce atesta operatiile efectuate.

Potrivit art. 48 alin. (5) din Codul fiscal, si PFA poate inregistra cheltuieli deductibile limitate, din care amintim:
- cheltuieli cu sponsorizari si mecenat 5%
- cheltuieli de protocol 2%
- cotizatii platite 2%

Fiecare dintre aceste plafoane de deductibilitate limitata trebuie analizate punctual in functie de situatia concreta a activitatii PFA, avand in vedere ca se raporteaza la o baza diferita decat baza de determinare a impozitului pe venit.

In Registrul Inventar se regasesc activele imobilizate ale PFA, a caror amortizare este pemisa si se scade din valoarea venitului realizat. Amortizarea acestor active urmeaza procedurile stabilite si valabile pentru societatile comerciale conform H.G. nr. 2.139/2004 privind catalogul si duratele normate de functionare a mijloacelor fixe.

Din punct de vedere procedural, in termen de 30 de zile de la realizarea venitului se depune declaratie estimativa pentru intreg anul, iar in baza acesteia se va achita un impozit pe venit in 4 transe anticipate egale ( 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie, 15 decembrie). Pana pe data de 15 mai a anului urmator, trebuie depusa declaratia finala pentru anul incheiat, in baza careia se va achita/scadea diferenta de impozit fata de cel estimat si achitat anticipat.

Potrivit prevederilor de la art. 257 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind asigurarile de sanatate, persoana fizica autorizata are obligatia platii contributiei la asigurarile de sanatate in baza unui contract incheiat cu Casa de sanatate. Documentele in baza carora se va determina contributia sunt declaratiile estimative si finale de venit depuse la administratia financiara.

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016