CAP. VIII - Venituri din premii si din jocuri de noroc------------ Cap. VIII din Titlul III a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 138 din 29 decembrie 2004, publicata in ...
CAP. VIII - Venituri din premii si din jocuri de noroc
------------
Cap. VIII din Titlul III a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 138 din 29 decembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.281 din 30 decembrie 2004.
ART. 75 - Definirea veniturilor din premii si din jocuri de noroc
(1) Veniturile din premii cuprind veniturile din concursuri, altele decat cele prevazute la art. 42, precum si cele din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale, potrivit legii.
(2) Veniturile din jocuri de noroc cuprind castigurile realizate ca urmare a participarii la jocuri de noroc, inclusiv cele de tip jack-pot, definite conform normelor metodologice.
------------
Art. 75 a fost modificat de pct. 26 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 106 din 4 octombrie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 18 octombrie 2007.
ART. 76 - Stabilirea venitului net din premii si din jocuri de noroc
Venitul net este diferenta dintre venitul din premii sau din jocuri de noroc si suma reprezentand venit neimpozabil.
------------
Art. 76 a fost modificat de pct. 23 al art. I din LEGEA nr. 163 din 1 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 466 din 1 iunie 2005.
---------------
*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:
Conform pct. 39 al art. I din LEGEA nr. 163 din 1 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 466 din 1 iunie 2005, care modifica art. III din ORDONANTA DE URGENTA nr. 138 din 29 decembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.281 din 30 decembrie 2004, prin derogare de la dispozitiile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, prevederile prezentei ordonante de urgenta intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2005, cu urmatoarele exceptii:
a) incepand cu 1 mai 2005: art. 76;
ART. 77 - Retinerea impozitului aferent veniturilor din premii si din jocuri de noroc
(1) Veniturile sub forma de premii se impun, prin retinerea la sursa, cu o cota de 16% aplicata asupra venitului net realizat din fiecare premiu.
------------
Alin. (1) al art. 77 a fost modificat de pct. 27 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 106 din 4 octombrie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 18 octombrie 2007.
(2) Veniturile din jocuri de noroc se impun, prin retinerea la sursa, cu o cota de 20% aplicata asupra venitului net care nu depaseste cuantumul de 10.000 lei si cu o cota de 25% aplicata asupra venitului net care depaseste cuantumul de 10.000 lei inclusiv. Venitul net se calculeaza la nivelul castigurilor realizate intr-o zi de la acelasi organizator sau platitor.
------------
Alin. (2) al art. 77 a fost modificat de pct. 27 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 106 din 4 octombrie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 18 octombrie 2007.
(3) Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine platitorilor de venituri.
(4) Nu sunt impozabile veniturile obtinute din premii si din jocuri de noroc, in bani si/sau in natura, sub valoarea sumei neimpozabile stabilita in suma de 600 lei, realizate de contribuabil:
a) pentru fiecare premiu;
b) pentru castigurile din jocuri de noroc, de la acelasi organizator sau platitor intr-o singura zi.
------------
Alin. (4) al art. 77 a fost modificat de pct. 27 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 106 din 4 octombrie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 18 octombrie 2007.
(5) Impozitul calculat si retinut in momentul platii este impozit final.
(6) Impozitul pe venit astfel calculat si retinut se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.
------------
Art. 77 a fost modificat de pct. 24 al art. I din LEGEA nr. 163 din 1 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 466 din 1 iunie 2005.
------------
*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:
Conform pct. 39 al art. I din LEGEA nr. 163 din 1 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 466 din 1 iunie 2005, care modifica art. III din ORDONANTA DE URGENTA nr. 138 din 29 decembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.281 din 30 decembrie 2004, prin derogare de la dispozitiile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, prevederile prezentei ordonante de urgenta intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2005, cu urmatoarele exceptii:
a) incepand cu 1 mai 2005: art. 77;
----------------
NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:
Conform pct. 39 al art. I din LEGEA nr. 163 din 1 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 466 din 1 iunie 2005, cota de impozit de 16% se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2006 si pentru veniturile realizate de persoanele fizice si juridice nerezidente, prevazute la art. 115, cu exceptia veniturilor obtinute din jocuri de noroc pentru care se mentine cota de impozit de 20%.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Transport prin curier, declarare in e-Transport
Intrebare:
Suntem un furnizor de bunuri, in cazul in care valoarea unei livrari de bunuri (intracomunitar, export) este mai mica de 10.000 lei si greutatea mai mica de 500 kg, iar transportul se face in regim de grupaj (firma de transport, curierat) avem obligatia intocmirii UIT? Sau cui revine aceasta obligatie in cazul in care cele doua conditii sunt depasite per total transport?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Importator din UE cu locul de import Romania
Intrebare:
O societate poloneza trebuie sa importe marfuri de la un furnizor turc pentru a le vinde unui client roman care este clientul final.
Vamuirea marfurilor se face in Romania iar plata tva-ului si a taxelor vamale este suportata de societatea poloneza.
Cum poate societatea din Polonia sa nu plateasca tva-ul si taxele vamale fara a se inregistra in scopuri de tva in Romania?
Multumesc si toate cele bune!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Descresterea valorii contabile nete
Intrebare:
Societatea a achizitionat un teren, clasificat ca investitie imobiliara, la pretul 3.000.000 lei. Dupa 3 ani se face evaluarea terenului la valoarea de 1.900.000 lei, data la care societatea este platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor.
Peste 5 ani se vinde terenul la valoarea de 1.200.000 lei, data la care societatea este platitoare de impozit pe profit.
Care este baza de calcul a impozitului pe profit pentru aceasta tranzactie la momentul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Societati legate. Incadrare la impozit pe profit
Intrebare:
Sunt asociat la 3 societati cu procent de 75%, societati care sunt platitoare de impozit pe profit.
De asemenea, sunt asociat unic la o microintreprindere (1%).
Detin si un pfa functional.
Intrebarea este:
Ca sa nu depasesc pragul de 250.000 Euro trebuie sa adun CA din toate societatile inclusiv PFA, sau doar de la microintreprindere si PFA, tanand cont ca celelalte 3 sunt platitoare de impozit pe profit?
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozit pe resursele naturale
Intrebare:
Suntem o companie cu cod CAEN 0811, si am achizitionat cu factura 45000 to dolerit - piatra sort 0 - 1000 cm in luna 09.2024 de la o companie care are licenta de exploatare si cariera in zona montana. In luna 12/2024 am prelucrat din aceasta cantitate de 45000 to, doar o parte concasand 3000 to si obtinand tot 3000 to sort 0-63 piatra, din care am vandut doar 15.18 to in luna 12/2024. Intrebarea este, daca noi firma care am vandut acesta cantitate de 15.18 to trebuia sa calculam,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<