Tags: indemnizatie telemunca, 2500 lei pentru angajati, conditii de acordare facilitati
O microintreprindere are de doua luni angajatii in telemunca, urmand sa ceara cei 2500 ron (septembrie si octombrie) pentru achizitionarea de componente soft. Unul dintre angajati inceteaza contractul de munca cu 01 noiembrie. Aceasta situatie poate afecta solicitarea banilor de la stat?
Raspunsul specialistului:
Conform art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, se acorda, o singura data, angajatorilor pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar in valoare de 2.500 lei in scopul achizitionarii de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 720 din 10 august 2020 si a intrat in vigoare in data de 13 august a.c.
Pentru ca angajatorii sa poata beneficia de acest sprijin financiar in valoare de 2.500 lei pentru achizitia de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca, conform art. 6 alin. (2) din OUG 132/2020, angajatii trebuie sa fi lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15
zile lucratoare.
Starea de urgenta a fost instituita la 16 martie si ridicata la 15 mai 2020.
Astfel, angajatorii pot solicita de la buget suma de 2500 lei pentru fiecare salariat care in perioada starii de urgenta a lucrat in regim de telemunca cel putin 15
zile lucratoare.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un PFA in sistem real vinde in anul 2024 un autoturism complet amortizat. Alte venituri sau cheltuieli nu are in anul 2024, deoarece o sa inchida PFA-ul. Ce obligatii fiscale are de platit pentru anul 2024? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem nevoie sa angajam cetateni straini (din UE, Franta, Italia) si non UE (UK) cu contract de munca. Ne intereseaza procedura prin care facem acest contract si ce demersuri trebuie sa facem noi si / sau viitorul angajat, pentru ca noi sa nu fim nevoiti sa platim contributii in Romania. Ce taxe suntem obligati sa achitam aici, in numele salariatului (ex impozit pe venit)? Ce obligatii avem noi si ce obligatii are salariatul? Ce se intampla cu beneficiile acordate prin CCM: ex - bonuri de masa -...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Conform OUG 34/2024, in cazul unui concediu medical, cod 08, inceput in februarie 2024 ce are continuitate pana la sfarsitul lunii aprilie, cum se calculeaza contributia CASS? Se rectifica lunile februarie si martie pentru inlaturarea cotei CASS? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am cumparat de la o firma din SPANIA bilete de avion pentru o ruta interna Bucuresti-Cluj. Factura este in EURO, nu are mentionat codul VIES al vanzatorului si cuprinde c/val bilete avion si c/val servicii de intermediere. Nu exista nicio referinta legata de TVA. Rog un punct de vedere asupra regimului de TVA si a obligatiilor declarative aferente.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala poate sa sponsorizeze Ambasada Romaniei din Franta cu achizitia de mobilier si alte bunuri necesare pentru amenajarea unor spatii din Ambasada, care urmeaza a fi utilizate inclusiv de delegatii ale Comitetului Olimpic Sportiv Roman in contextul Jocurilor Olimpice 2024, din Republica Franceza? Suma aferenta acestei sponsorizari poate sa fie scazuta din impozitul pe profit la nivelul minim dintre cele 2 valori precizate in Legea 227/2015 la art. 25, alin. (4), lit. i) sau se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra desfasoara activitate de vanzare cu amanuntul a produselor alimentare, purtatoare de garantii pentru ambalaje returnabile. Ne intereseaza daca exista un termen limita pentru comercializarea produselor care nu sunt imbuteliate in ambalaje returnabile. Avem stocuri achizitionate chiar si cu un an in urma. Ce se intampla cu stocurile existente in situatia in care exista un termen limita pentru comercializare? Va multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<