Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O PFA trebuie sa intocmeasca NIR pentru marfa cumparata? Trebuie sa completeze jurnal de vanzari /cumparari?Raspuns:Potrivit prevederilor OMEF 1372/2008 privind organizarea evidentei in scopul taxei ...
O PFA trebuie sa intocmeasca NIR pentru marfa cumparata? Trebuie sa completeze jurnal de vanzari /cumparari?Raspuns:
Potrivit prevederilor OMEF 1372/2008 privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoare adaugata, conform art. 156 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, modelul jurnalelor de vanzari si cumparari prevazute in anexele acestui act normativ reprezinta documente cu caracter orientativ, prin intermediul carora persoanele impozabile din punctul de vedere al TVA tin evidenta taxei pe valoare adaugata.
In cazul in care PFA la care faceti referire este o persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, consideram ca acesta trebuie sa intocmeasca jurnale de cumparari si de vanzari. In caz contrar consideram ca nu este obligatoriu ca aceste documente sa fie intocmite de catre PFA.
Referitor la obligativitatea intocmirii NIR-ului, potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) din Legea contabilitatii republicata, persoanele fizice care desfasoara activitati producatoare de venituri au, de asemenea, obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiara si, dupa caz, contabilitatea de gestiune.
Potrivit prevederilor art. 3 din OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, documentele financiar contabile prevazute in anexa 4 la acest ordin se intocmesc de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii.
Potrivit pct. 16 din normele metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal aprobate prin OMFP 1040/2004, documentele provenite din relatiile de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice pot fi inregistrate in evidenta contabila in partida simpla numai in cazurile in care se face dovada intrarii in patrimoniu a bunurilor respective, prin intocmirea Borderoului de achizitie (cod 14-4-13) sau a Notei de receptie si constatare de diferente (cod 14-3-1/A), dupa caz, si a platii acestora pe baza de Dispozitie de plata-incasare catre casierie (cod 14-4-4).
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
In concluzie, in opinia noastra NIR-ul este unul dintre documentele ce trebuie intocmite si de catre un PFA ce desfasoara activitati economice care implica gestiunea unor bunuri.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"