Tags: suplimentare buget, bugetul administratiei fondului pentru mediu
Executivul a adoptat, joi, suplimentarea bugetului pentru anul in curs al Administratiei Fondului pentru Mediu cu 714,7 milioane de lei, bani care vor fi folositi pentru o serie de programe si proiecte, cum ar fi programul "Rabla", a anuntat purtatorul de cuvant al Guvernului, Nelu Barbu.
“In sedinta de Guvern de astazi a fost aprobata hotararea pentru bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2018 al Fondului de mediu si al Administratiei fondului pentru Mediu rectificat. Asadar, bugetul de venituri si cheltuieli pentru 2018 al Administratiei Fondului pentru mediu a fost rectificat si suma acordata in plus ca urmare a rectificarii este de 714,7 milioane lei. Se asigura, astfel, alocarea de sume suplimentare unor programe finantate din Fondul de Mediu care s-au dovedit de succes. Ma refer aici la programul «Rabla» care va fi suplimentat cu suma de 198 de milioane de lei, atat pentru persoane fizice, cat si pentru persoane juridice. Suma reprezinta echivalentul a 30.000 de prime de casare, ceea ce inseamna ca in acest an, in anul 2018, vom asigura aproximativ 50.000 de prime de casare, cu aproximativ 78% mai multe fata de anul trecut si aproape dublu fata de anul 2016", a afirmat Nelu Barbu, joi, la Palatul Victoria, dupa sedinta de Guvern.
Banii alocati suplimentar vor fi folositi la finantarea unor proiecte si programe de mediu, precu cel pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, "Rabla" sau dezvoltarea infrastructurii pentru vehicule nepoluante, a precizat purtatorul de cuvant al Guvernului.
"Anume, programul «Rabla pentru electrocasnice» adresat persoanelor fizice pentru care au fost alocate credite de angajament in valoare totala de 20 de milioane de lei. Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, care va incuraja dezvoltarea infrastructurii pentru vehicule nepoluante prin amenajarea a aproximativ 1.200 de puncte de reincarcare a vehiculelor electrice. Pentru acest program bugetul alocat este de 92 de milioane de lei. Programul privind imbunatatirea calitatii aerului si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera care vizeaza utilizarea de vehicule mai putin poluante in transportul public local de persoane pentru care s-au alocat 460 de milioane de lei", a mai spus acesta.
In suma alocata de Guvern la rectificarea bugetara sunt incluse si finantarile pentru doua proiecte de mediu in cadrul programului Centenar, dar si banii necesari pentru restituirea taxei auto.
"Anume, 6 milioane de lei pentru programul privind finantarea Centrului de Excelenta NATO pentru protectia mediului prin construirea unei cladiri verzi in sectorul rezidential si 230 de milioane de lei pentru programul Centenarul luminii, privind instalarea de sisteme solare fotovoltaice pentru gospodariile izolate neracordate la reteaua de distributie a energiei electrice. Suma necesara a fost suplimentata cu 0,5 miliarde de lei din excedentul anilor precedenti. in prezent este asigurata suma de 1,34 miliarde de lei", a explicat Nelu Barbu.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<