Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
... Sau despre abrogarea oficiala a unui ordin care nu a fost publicat oficial niciodata! In Monitorul Oficial nr. 611 din 4 septembrie 2007 a fost publicatO.M.E.F. nr. 1.181, din 23 august 2007, ...
... Sau despre abrogarea oficiala a unui ordin care nu a fost publicat oficial niciodata! In Monitorul Oficial nr. 611 din 4 septembrie 2007 a fost publicat O.M.E.F. nr. 1.181, din 23 august 2007, care legifereaza modelul si continutul Raportului de inspectie fiscala care trebuie incheiat pentru inspectiile fiscale in curs sau pentru cele care vor urma dupa data publicarii. Prin acest act normativ, a fost abrogat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 551/ 2004, care nu a fost publicat intr-un monitor oficial, circuland pe circuit inchis la organele de inspectie fiscala.
Din pacate, exista oricand posibilitatea sa fiti in situatia de a infrunta o inspectie fiscala, fie partiala, fie generala, actiune care se incheie intotdeauna cu un Raport de inspectie fiscala (R.I.F.), indiferent daca se stabilesc sau nu diferente de obligatii fiscale suplimentare.
In Monitorul Oficial nr. 611 din 4 septembrie 2007 a fost publicat O.M.E.F. nr. 1.181, din 23 august 2007, care legifereaza modelul si continutul Raportului de inspectie fiscala care trebuie incheiat pentru inspectiile fiscale in curs sau pentru cele care vor urma dupa data publicarii. Prin acest act normativ, a fost abrogat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 551/ 2004, care nu a fost publicat intr-un monitor oficial, circuland pe circuit inchis la organele de inspectie fiscala.
Din pacate, exista oricand posibilitatea sa fiti in situatia de a infrunta o inspectie fiscala, fie partiala, fie generala, actiune care se incheie intotdeauna cu un Raport de inspectie fiscala (R.I.F.), indiferent daca se stabilesc sau nu diferente de obligatii fiscale suplimentare.
In Monitorul Oficial nr. 611 din 4 septembrie 2007 a fost publicat O.M.E.F. nr. 1.181, din 23 august 2007, care legifereaza modelul si continutul Raportului de inspectie fiscala care trebuie incheiat pentru inspectiile fiscale in curs sau pentru cele care vor urma dupa data publicarii. Prin acest act normativ, a fost abrogat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 551/ 2004, care nu a fost publicat intr-un monitor oficial, circuland pe circuit inchis la organele de inspectie fiscala.
Din pacate, exista oricand posibilitatea sa fiti in situatia de a infrunta o inspectie fiscala, fie partiala, fie generala, actiune care se incheie intotdeauna cu un Raport de inspectie fiscala (R.I.F.), indiferent daca se stabilesc sau nu diferente de obligatii fiscale suplimentare.
Ce trebuie sa stim despre R.I.F.?
R.I.F. sta la baza intocmirii urmatoarelor acte administrativ fiscale:
- decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala;
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Cartea Verde a Contabilitatii
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
- decizia de nemodificare a bazei impozabile;
- dispozitia privind masurile stabilite de organele de inspectie fiscala.
R.I.F. se anexeaza la actul administrativ fiscal emis;
R.I.F. se intocmeste in trei exemplare, cate unul pentru: firma verificata, organele de
inspectie fiscala si organul fiscal de administrare competent;
R.I.F. se semneaza de catre echipa de inspectie fiscala, se avizeaza de catre seful de serviciu si se aproba de catre conducatorul activitatii de inspectie fiscala;
la R.I.F. se anexeaza:
- pentru fiecare impozit, taxa sau contributie verificata: situatii, tabele, copii de pe documente, note explicative necesare sustinerii constatarilor echipei de inspectie fiscala;
- orice document intocmit pentru instiintarea, solicitarea de documente, note explicative
sau procese-verbale pentru consemnarea unor constatari in timpul inspectiei fiscale.
Ce nu stim despre noua procedura de incheiere a unui R.I.F.?
Exista cerinte noi ale procedurii fiscale si de aceea este bine sa cunoasteti prevederile acestui ordin, din care se desprind urmatoarele aspecte esentiale:
a) referitor la capitolul 2 „datedespre contribuabil“:
- in situatia in care sunt constatate relatii de participare la alt contribuabil cu care are relatii de afaceri, se impune inscrierea de informatii referitoare la actionari/asociati;
- situatia conturilor bancare prezentate de fiecare firma echipei de inspectie fiscala este verificata pentru conformitate cu lista conturilor comunicate de unitatile bancare organelor fiscale competente;
- se solicita stocul formularelor cu regim special ramase in stoc la 31 decembrie 2006 si decizia de emitere incepand cu data de 1 ianuarie 2007 a noilor formularele financiar-contabile. Din decizie trebuie sa rezulte existenta seriei si plajei de numere aprobate de conducerea firmei.
b) referitor la capitolul 3 „constatari fiscale“:
- s-au reglementat urmatoarele obiective minimale, care trebuie avute in vedere in cadrul unei inspectii fiscale:
1. verificarea realitatii declaratiilor fiscale si informative in corelatie cu:
– datele din evidenta contabila, registrele firmei sau orice alte documente justificative
existente in cadrul firmei;
– datele obtinute prin controale incrucisate;
– datele din alte declaratii depuse
in baza legilor speciale;
2. verificarea existentei contractelor si modul lor de derulare;
3. verificarea inregistrarii tuturor veniturilor aferente activitatii desfasurate;
4. verificarea utilizarii documentelor cu regim special, pentru perioade anterioare datei de 1 ianuarie 2007;
5. verificarea modului de alocare si de gestionare a documentelor fiscale dupa data de 1 ianuarie 2007;
6. verificarea modului de inregistrare a cheltuielilor aferente obtinerii veniturilor,
precum si a tratamentului fiscal al acestora;
7. verificarea corectitudinii sumelor utilizate cu drept de deducere din impozitele, taxele sau contributiile datorate;
- s-au facut urmatoarele precizari referitoare la solutionarea deconturilor de T.V.A. cu optiune de rambursare:
- se efectueaza inspectie fiscala partiala, care are ca obiect doar verificarea T.V.A.-ului;
- daca se solutioneaza mai multe deconturi depuse si neverificate, fiecare dintre ele este verificat separat, prin inscrierea distincta a constatarilor pentru fiecare decont;
- daca, drept urmare a inspectiei fiscale partiale:
– nu se constata sume suplimentare: se emite decizia de nemodificare a bazei de impunere. Impreuna cu un exemplar al raportului de inspectie fiscala, decizia se transmite serviciului de rambursare care emite decizia de rambursare;
– se constata sume suplimentare: se emite decizia de impunere privind obligatiile
fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, act administrativ fiscal care are si rol de decizie de rambursare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"