Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Obligatia de a angaja persoane cu handicap le revine atat autoritatilor si institutiilor publice, cat si persoanelor juridice, publice sau private care au cel putin 50 de angajati.Astfel, pentru un ...
Obligatia de a angaja persoane cu handicap le revine atat autoritatilor si institutiilor publice, cat si persoanelor juridice, publice sau private care au cel putin 50 de angajati.
Astfel, pentru un numar de 50 de angajati, aceste categorii de platitori sunt obligate sa angajeze cel putin 2 persoane cu handicap, deci cel putin 4% din numarul total de angajati.
Pentru stabilirea numarului de 50 de angajati, se iau in considerare atat salariatii incadrati cu fractiuni de norma (timp partial), cat si salariatii incadrati cu norma intreaga, indiferent de faptul ca s-a incheiat un contract individual de munca pe perioada determinata sau nedeterminata.
Iata ce alternativa aveti:
In situatia in care obligatia de angajare nu poate fi indeplinita, platitorii au posibilitatea sa opteze pentru alegerea uneia dintre urmatoarele doua obligatii:
❶ sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap.
Pentru anul fiscal 2008, asa cum rezulta din H.G. nr. 1.507 din 12 decembrie 2007, publicata in M.Of. nr. 877 din 20 decembrie 2007, pentru un program complet de lucru de 170 de ore in medie pe luna, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata este:
✓ pentru intervalul cuprins intre 1 ianuarie si 30 iunie: 500 lei lunar;
✓ pentru intervalul cuprins intre 1 iulie si 31 decembrie: 540 lei lunar.
Obligatia de plata se declara la organul fiscal de administrare pe baza formularului cod 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat“ si figureaza la pozitia nr. 62 din nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul general consolidat, sub denumirea "varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate“.
Dupa declarare, obligatia de plata figureaza in fisa de evidenta pe platitor.
❷ sa achizitioneze, pe baza de parteneriat, produse sau servicii de la unitati protejate autorizate a caror contravaloare sa fie egala cu suma datorata bugetului de stat.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete Cartea verde a Contabilitatii varianta online Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
In categoria unitatilor protejate se incadreaza:
- firmele care au persoane cu handicap incadrate cu contract indi-vidual de munca in proportie de cel putin 30% din totalul angajatilor;
- sectiile si atelierele cu gestiune proprie din cadrul firmelor, institutiilor publice sau organizatiilor neguvernamentale, care au persoane cu handicap incadrate cu contract individual de munca cel putin 30% din numarul total de angajati;
- persoana fizica cu handicap autorizata sa desfasoare activitati economice independente;
- asociatia familiala care are in structura sa cel putin o persoana cu handicap.
Aceasta obligatie nu se declara la organul fiscal de administrare prin formularul cod 100, dar indeplinirea acesteia reprezinta un obiectiv de verificare al organelor de inspectie fiscala.
Daca optati pentru achizitia de produse si servicii, retineti:
In situatia in care sunteti operator economic si optati pentru achizitia de produse si servicii de la astfel de unitati, trebuie sa cunoasteti urmatoarele aspecte:
- achizitia se efectueaza in baza unui contract de furnizare a bunurilor si de prestare a serviciilor;
- achizitia trebuie efectuata lunar;
- contravaloarea achizitiei trebuie sa fie cel putin egala cu suma datorata bugetului de stat;
- contravaloarea acestor produse sau servicii achizitionate nu cuprinde T.V.A., reprezentand doar baza de impozitare a T.V.A.
- achizitia trebuie dovedita cu factura emisa de catre furnizor si cu documentul de plata care atesta plata contravalorii bunurilor sau serviciilor.
Firma Moni-mail din Oradea, infiintata in anul 2006, are ca obiect principal de activitate comertul cu amanuntul al produselor cosmetice, cu posibilitatea livrarii acestora direct la domiciliul clientului.
inregistrata in scopuri de T.V.A.
- numar total de angajati la data de 31.12.2007: 170;
- baza de impozitare: 1.750,00 lei;
- T.V.A. 19%: 332,50 lei.
- baza de impozitare: 1.890,00 lei;
- T.V.A. 19%: 359,10 lei.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"