Atentie contabili!


Modificari importante privind plafoanele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Clarificari ITM cu privire la gestionarea Registrului Electronic de Evidenta a Zilierilor. Raspunsuri la intrebari frecvente

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 31 Iul. 2020 Exclusiv
Tags: registrul electronic al zilierilor, intrebari si raspunsuri itm

Inspectoratul Teritorial de Munca Caras-Severin a publicat recent, pe pagina oficiala de Facebook, o serie de raspunsuri si intrebari frecvente cu privire la registrul electronic de evidenta a zilierilor.

Intrebarile si raspunsurile:
 
1. Care este modalitatea prin care se gestioneaza Registrul de evidenta a zilierilor?
 
Registrul de evidenta a zilierilor se completeaza si se transmite electronic prin intermediul aplicatiei informatice „Inspectia Muncii”.

Beneficiarul poate desemna una sau mai multe persoane pentru a utiliza aplicatia „Inspectia Muncii”, conform prevederilor legale.
 
Utilizatorii desemnati de catre beneficiar pot utiliza, dupa caz, fie varianta mobila, fie varianta web a aplicatiei „Inspectia Muncii”.

Aplicatia poate fi descarcata gratuit din Google Play sau App Store pentru a fi utilizata pe dispozitivele mobile de tip Smartphone sau Tableta. Varianta web este destinata utilizarii pe dispozitivele desktop sau laptop.
 
Utilizatorii desemnati trebuie autorizati electronic de catre beneficiar. Cererile de Autorizare acces se completeaza de catre fiecare utilizator in parte, in aplicatia „Inspectia Muncii” instalata pe dispozitivul propriu, si se transmit beneficiarului spre aprobare.
 
Beneficiarul autorizeaza accesul utilizatorilor prin intermediul aplicatiei web accesibila din portalul Inspectiei Muncii
(https://www.inspectiamuncii.ro:4443) din sectiunea Administrator companie. Pentru autentificare in aplicatia web si autorizarea utilizatorilor, beneficiarul trebuie sa detina numele de utilizator si parola eliberate de inspectoratul teritorial de munca.

Utilizatorii desemnati si autorizati de catre beneficiar pentru a completa si a transmite Registrul electronic de evidenta a zilierilor nu au nevoie pentru a desfasura aceasta activitate de numele de utilizator si parola eliberate de inspectoratul teritorial de munca.
 
2. Care sunt sistemele de operare compatibile?
 
Aplicatia poate fi descarcata gratuit din Google Play sau App Store, in functie de sistemul de operare Android sau iOS, pentru a fi utilizata pe dispozitivele mobile de tip Smartphone sau Tableta.
 
Varianta web a aplicatiei poate fi accesata de pe orice dispozitiv desktop sau laptop conectat la internet, cu sistem de operare Windows, macOS sau Linux.
 
Variantele de sistem de operare si browser de internet sunt cele suportate in prezent de catre producatori, cu actualizarile efectuate la zi.
 
3. Aplicatia instalata pe telefonul mobil anterior datei de 25 iulie 2020 nu mai primeste autorizarea si nu mai poate transmite registrul.
 
Utilizatorii trebuie sa dezinstaleze versiunea veche a aplicatiei „Inspectia Muncii”, versiunea de test, si sa instaleze versiunea curenta. Pentru a fi siguri ca nu sunt pastrate date de test si setari introduse in versiunea veche a aplicatiei, este recomandabil sa efectuati Clear cache si Clear data din aplicatia veche inainte de dezinstalarea acesteia.
 
4. Ghid import/export CSV
 
In aplicatia „Inspectia Muncii” contactele, respectiv datele zilierilor, pot fi importate dintr-un fisier de tip CSV. Acestea pot fi obtinute prin salvarea unui
 
document Excel in format .csv sau prin alte modalitati din sistemele proprii de evidenta a personalului utilizate de beneficiari.
 
• Cum trebuie sa arate fisierul Excel?
 
Fisierul va contine 5 coloane, fiecare reprezentand cate un camp din ecranul adaugare ziler, astfel:
 
A. Prima coloana contine prenumele zilierului.
 
B. A doua coloana contine numele de familie.
 
C. Cea de-a 3-a coloana reprezinta informatia despre ziler, daca acesta are cetatenie sau este apatrid. Coloana a 3-a poate contine una din cele 3 valori:
 
a. „Cu drept de sedere in alta tara decat Romania”
b. „Cu drept de sedere pe termen lung in Romania”
c. „Cu cetatenie”.
 
D. Cea de-a 4-a coloana reprezinta cetatenia zilierului. Campul poate fi lasat gol doar in cazul in care zilierul este apatrid.
 
E. Cea de-a 5-a coloana reprezinta CNP-ul zilierului. In cazul in care zilierul este cetatean roman, se va scrie CNP-ul acestuia. In cazul in care zilierul este cetatean strain, se va scrie CNP-ul sau NIF-ul acestuia, format din 13 caractere, eliberat de autoritatile din Romania.
 
Descriere NIF:
https://ec.europa.eu/taxation_customs/tin/pdf/ro/TIN_-_country_sheet_RO_ro.pdf
 
In cazul cetatenilor straini care nu detin sau care se afla in curs de obtinere a codului de identificare, se va scrie numarul pasaportului.
 
• Cum importam zilieri, din fisierul CSV, in aplicatia „Inspectia Muncii”?
 
In ecranul contacte, in coltul din dreapta sus, se apasa pe a doua iconita de la dreapta la stanga.
 
La prima apasare a butonului se vor cere permisiunile de scriere si de citire a fisierelor locale din telefon.
 
Pentru a continua, trebuie acordata aceasta permisiune.
 
Se selecteaza fisierul cu extensia .csv, adaugat in prealabil in memoria telefonului, din care vor fi incarcati in aplicatie zilierii.
 
Daca toti pasii au fost parcursi corect, dupa selectarea fisierului, zilierii vor fi incarcati si afisati in ecranul Contacte al aplicatiei.
 
• Cum exportam contactele in CSV?
 
In ecranul de contacte, in coltul din dreapta sus, se apasa pe prima iconita.
 
Cand exportul a fost finalizat, se va afisa un mesaj care contine calea catre locatia din memoria telefonului in care a fost salvat fisierul .csv.
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Clarificari ITM cu privire la gestionarea Registrului Electronic de Evidenta a Zilierilor. Raspunsuri la intrebari frecvente":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz Modificari importante privind plafoanele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016