Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Da, intr-adevar, erorile materiale din documentele de plata ale obligatiilor datorate bugetului general consolidat pot fi corectate. In categoria acestor obligatiii fiscale este cuprinsa si taxa pe ...
Da, intr-adevar, erorile materiale din documentele de plata ale obligatiilor datorate bugetului general consolidat pot fi corectate. In categoria acestor obligatiii fiscale este cuprinsa si taxa pe valoarea adaugata care poate fi achitata prin intermediul bancilor, a trezoreriilor si al altor institutii autorizate sa deruleze operatiuni de plata.
Procedura de corectare a acestui tip de erori a fost aprobata prin O.M.E.F. nr. 1311 din 25 aprilie 2008, publicat in M.Of. nr. 340 din 2 mai 2008. Acest act normativ abroga O.M.E.F. nr. 2.089/2006 publicat in M.Of. nr. 1.043 din 29 decembrie 2006.
Erorile materiale care pot fi corectate se refera doar la urmatoarele trei situatii posibile si acceptate de legiuitor :
1. plata obligatiei fiscale s-a efectuat in alt cont bugetar decat cel corect;
2. plata obligatiei fiscale s-a efectuat in contul bugetar corect, dar s-a utilizat un cod fiscal eronat pentru identificarea debitorului;
3. in contul bugetar respectiv, inclusiv in contul unic, au fost achitate eronat si alte
obligatii fiscale.
Care este procedura de corectare a unei erori materiale ?
In situatia in care, ulterior efectuarii unei plati ati constatat una din cele trei erori eumerate anterior, aveti posibilitatea sa depuneti la organul fiscal competent o cerere pentru corectarea acesteia.
Cererea trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:
- datele de identificare ale firmei dvs.;
- mentionarea erorii pentru care doriti efectuarea corectiei;
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
SAF-T Ghid de raportare corecta
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
- destinatia platii efectuate initial;
- modul in care va fi reconsiderata aceasta plata;
- numarul si data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plata (titlurile de creanta) pentru care se solicita corectarea erorii materiale din documentul de plata;
- numarul si data documentului prin care s-a efectuat plata initiala;
- suma totala achitata prin documentul de plata initial;
- data platii.
Nu uitati!
Pentru justificarea cererii depuse, trebuie sa anexati la cerere urmatoarele documente:
- copia ordinului de plata intocmit eronat pentru care se solicita corectarea;
- copia extrasului de cont care cuprinde ordinul de plata intocmit eronat;
- copii ale titlurilor de creanta pentru care s-a efectuat plata;
- orice alte documente prin care se face dovada erorii constatate.
In baza cererii depuse si a documentelor anexate, organul fiscal de administrare a obligatiilor fiscale datorate de firma dvs. verifica in fisa de evidenta pe platitor erorilor respective. in baza constatarilor efectuate, intocmeste un referat cu ropuneri de solutionare a cererii de indreptare a erorilor din documentul de plata.
La randul sau, referatul este aprobat de catre conducatorul organului fiscal competent de administrare. Referatul intocmit sta la baza intocmiri notei propriu-zise de corectie a erorilor materiale din documentele de plata care se transmite unitatii de trezorerie si contabilitate publica pentru efectuarea corectiei in conturile bugetare corespunzatoare.
Nota de corectie se intocmeste in trei exemplare, cate unul pentru:
- organul fiscal de administrare;
- trezorerie
- firma petenta.
Dupa efectuarea modificarilor, organul fiscal de administrare va transmite si dvs. un exemplar al notei de corectie a erorilor materiale.
Si va comunica modul de solutionare a cererii depuse pentru indreptarea erorilor materiale din documentele de plata.
Termen
Solutionarea cererii depuse de firma dvs. trebuie sa aiba loc in termen de cel mult 45 de zile de la inregistrarea acesteia.
Retineti!
Plata se considera efectuata in momentul corectarii virarii eronate a acesteia, in suma si in contul debitorului conform cererii depuse.
Ca regula generala, asa cum rezulta din articolul 114 din Codul de procedura fiscala, o obligatie fiscala se considera achitata la urmatoarele date:
- pentru platile in numerar: data inscrisa in documentul de plata eliberat de organele sau persoanele abilitate de organul fiscal;
- in cazul platilor efectuate prin mandat postal: data postei, inscrisa pe mandatul postal;
- in cazul platilor efectuate prin decontare bancara: data la care bancile debiteaza contul platitorului, data preluata din mesajul electronic de plata de catre institutia bancara initiatoare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"