Tags: fonduri pentru imm-uri, sectorul it&c, actiunea 2 2 1
IMM-urile si microintreprinderile din domeniul tehnologiei informatiei (IT&C) pot accesa fonduri de peste 29 de milioane de euro pentru dezvoltarea de proiecte de cercetare si dezvoltare, printr-o schema de ajutor de stat, potrivit ministrului Comunicatiilor si Societatii Informationale, Bogdan Cojocaru.
"Asa cum putem observa in fiecare zi, sectorul IT&C este intr-o continua dezvoltare, lucru pe care il observam si la contributia sectorului la Produsul Intern Brut, care este la ora actuala de aproximativ 7%. Pentru ca ne dorim sa continue acest trend ascendent, este important sa venim cu masuri de sprijin pentru mediul de business. Facem asta si prin lansarea unor scheme de ajutor de stat, prin incurajarea antreprenorilor sa investeasca acasa. IMM-urile vor avea posibilitatea sa obtina finantare pentru dezvoltare de proiecte inovative care sa aiba efecte asupra industriei, in ansamblu. Am avut posibilitatea ca, in 16 octombrie, sa publicam regulile de finantare pentru aceste scheme de ajutor de stat. Se doreste asigurarea finantarii din fonduri europene pentru proiecte cu valoare adaugata pentru domeniul IT&C.
Finantarea se va realiza prin intermediul celor doua scheme de ajutor, respectiv schema de ajutor de stat si schema de ajutor de minimis. Bugetul total pe care il avem este de 94 de milioane de euro, din care pentru acest prim apel au fost puse la dispozitie circa 29 de milioane de euro. Ne dorim sa finantam astfel de proiecte, pentru ca resursa umana exista in Romania", a declarat, miercuri, ministrul Bogdan Cojocaru, intr-o conferinta de presa.
Actiunea 2.2.1 - Sprijinirea cresterii valorii adaugate generate de sectorul TIC si a inovarii in domeniu prin dezvoltarea de clustere este subventionata, in acest prim apel, atat de Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), cat si de bugetul de stat. Din bugetul alocat primului apel din acest program, 25 de milioane de euro (116.752.500 lei) provin din FEDR, iar restul de la bugetul de stat.
Firmele care vor aplica pentru subventii pot accesa sume cuprinse intre 500.000 de euro si 3,5 milioane de euro, fiecare proiect beneficiind de fonduri combinate, respectiv schema de ajutor de stat si schema de ajutor de minimis.
Valoarea maxima eligibila/per beneficiar a ajutorului de minimis nu poate depasi 20% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile aferente proiectului si, de asemenea, nu poate depasi echivalentul in lei a 200.000 de euro (100.000 euro, in cazul solicitantilor care isi desfasoara activitatea in sectorul transporturilor) pe ultimii 3 ani fiscali.
"In cazul in care valoarea totala a ajutoarelor de minimis acordate unei intreprinderi pe o perioada de 3 ani consecutivi, cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, depaseste pragul de 200.000 de euro (100.000 de euro, in cazul solicitantilor care isi desfasoara activitatea in sectorul transporturilor), solicitantul nu poate beneficia de prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, nici chiar pentru acea fractiune din ajutor care nu depaseste acest plafon", se arata in Ghidul solicitantului.
IMM-urile si microintreprinderile care obtin finantare trebuie sa implementeze proiectul pentru care au depus cerere in maximum 3 ani de la data semnarii contractului.
Propunerile de proiecte se vor putea depune incepand cu data de 17 decembrie 2018, la ora 9:00, perioada de depunere incheindu-se pe 14 februarie 2019, la ora 17:00, iar inregistrarea acestora se va realiza online, in mod continuu, prin intermediul aplicatiei MySMIS2014.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<