Tags: prelungire masuri, sprijin pentru angajati si angajatori
Dupa decizia de a prelungi somajul tehnic si timpul flexibil de munca, Guvernul a decis, in data de 30 decembrie, prelungirea altor masuri active, pana la 30 iunie 2021, conform unui comunicat de presa de pe site-ul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
Masurile prelungite sunt urmatoarele:
- 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei pentru incadrarea in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, a persoanelor peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat in perioada starii de urgenta sau alerta, din motive neimputabile lor, a tinerilor intre 16 si 29 de ani inregistrati ca someri sau a cetatenilor romani incadrati in aceleasi categorii de varsta, carora le-au incetat raporturile de munca din motive neimputabile lor.
- 35% din remuneratia cuvenita zilei de munca acordata lucratorilor zilieri, pentru o perioada de 3 luni, la alegerea beneficiarului de lucrari.
- 41,5% din salariul aferent zilelor lucrate pentru o perioada de lucru de 8 ore pe zi, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut, pentru angajatii sezonieri.
In plus, se vor acorda zile libere platite pentru parinti in perioada cursurilor online. Parintii vor beneficia, pana la finalizarea cursurilor anului scolar 2020-2021, de zile libere platite cu 75% din salariul brut, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
Sursa: MMPS
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Achizitie autoturism second hand de la o persoana fizica din Germania de catre o societate platitoate de tva in Romania - care este tratamentul fiscal din punct de vedere tva?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra urmeaza sa incheie un set de investitii (inregistrate ca si investitie in curs - cont 231) care constau in transformarea unor spatii de birouri in spatii de locuit (apartamente). Scopul acestei investitii este de a asigura spatii de locuit pentru salariatii nepalezi. Avand in vedere ca spatiile nu pot fi considerate locuinte de serviciu (punerea la dispozitia salariatului sa fie justificata prin specificul activitatii, adica activitatea se desfasoara in locuri izolate, precum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O persoana fizica detine la 31.12.2023 3 intreprinderi a caror cifra de afaceri depaseste 500.000 euro. Fiind intreprinderi legate toate cele 3 firme au trecut cu 01.01.2024 la impozit pe profit. Aceasta persoana, asociat unic si administrator la cele trei firme, poate infiinta o alta societate cu 01.05.2024 care sa fie microintreprindere?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea organizeaza un eveniment cu partenerii de afaceri, la care se vor prezenta produse noi introduse in portofoliul firmei si noutati aduse produselor existente. Pe parcursul evenimentului intre prezentari va fi pauza de cafea, o masa de pranz si o cina festiva. La acest eveniment participa clienti revanzatori, furnizori care tin o parte din prezentari, salariati dintre care unii tin prezentari pentru toti, fac demonstratii pe diferitele produse pentru clienti individual sau pe grup dupa...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate platitoare de TVA trimestrial si impozit pe profit, cu cod CAEN productie energie, primeste in luna Aprilie o factura de achizitie intracomunitara de panouri fotovoltaice de la furnizorul din Spania in valoare totala de 35 milioane Euro. Plata facturii se efectueaza in trei transe, procentual. Bunurile se vor livra peste trei luni. Va rugam sa ne spuneti daca factura este ok sa contina valoarea totala si livrarea bunurilor mai tarziu. Va rugam, monografie contabila si alte aspecte...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea are organizate doua puncte de lucru, un magazin cu produse alimentare, bauturi racoritoare si alcoolice, detergenti, tutun cu o suprafata mai mica de 200 mp. Al doilea punct de lucru este un bar unde se vand produse alcoolice si racoritoare, cafea. In ceea ce priveste garantia SGR pe care societatea o plateste furnizorilor in cazul ambelor puncte de lucru, este obligatoriu si organizarea unui centru de colectare al ambalajelor ce au SGR? Mai exact, daca clientii vin cu ambalaje cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<