Tags: prelungire masuri, sprijin pentru angajati si angajatori
Dupa decizia de a prelungi somajul tehnic si timpul flexibil de munca, Guvernul a decis, in data de 30 decembrie, prelungirea altor masuri active, pana la 30 iunie 2021, conform unui comunicat de presa de pe site-ul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
Masurile prelungite sunt urmatoarele:
- 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei pentru incadrarea in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, a persoanelor peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat in perioada starii de urgenta sau alerta, din motive neimputabile lor, a tinerilor intre 16 si 29 de ani inregistrati ca someri sau a cetatenilor romani incadrati in aceleasi categorii de varsta, carora le-au incetat raporturile de munca din motive neimputabile lor.
- 35% din remuneratia cuvenita zilei de munca acordata lucratorilor zilieri, pentru o perioada de 3 luni, la alegerea beneficiarului de lucrari.
- 41,5% din salariul aferent zilelor lucrate pentru o perioada de lucru de 8 ore pe zi, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut, pentru angajatii sezonieri.
In plus, se vor acorda zile libere platite pentru parinti in perioada cursurilor online. Parintii vor beneficia, pana la finalizarea cursurilor anului scolar 2020-2021, de zile libere platite cu 75% din salariul brut, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
Sursa: MMPS
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<