Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea reaminteste contribuabililor si colaboratorilor ca aplicarea stampilei ca modalitate de autentificare a documentelor si inscrisurilor este voluntara si nu reprezinta un motiv pentru respingerea documentelor sau documentatiilor depuse la institutii si autoritati publice.
Baza legala pentru eliminarea stampilei pentru persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat/de drept public si entitatile fara personalitate juridica este Ordonanta Guvernului 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative – Articolul V (OUG 17/2015), iar pentru autoritatile si institutiile publice este ORDONANtA DE URGENta nr. 57 din 3 iulie 2019 – privind Codul administrativ – articolul 627 (OUG 57/2019).
Facilitarea interactiunii intre institutiile statului si persoanele fizice si juridice de drept privat, precum si a entitatilor fara personalitate juridica, prin incetarea obligativitatii stampilarii si folosirea semnaturii electronice ca pe o modalitate de a reduce consumul hartiei si de a elimina unele etape intermediare de procesare a documentelor reprezinta un pas spre modernizarea si simplificarea raporturilor ce se stabilesc intre subiectele de drept mentionate. in contextul actual, utilizarea semnaturii electronice este vitala, cu atat mai mult cu cat aceasta are forta juridica a inscrisurilor autentice atat ca reprezentare institutionala, cat si sub semnatura privata.
Totodata, institutia reitereaza ca toate documentele puse la dispozitia persoanelor fizice, persoanelor juridice sau altei entitati fara personalitate juridica prin intermediul Spatiului Privat sunt inscrisuri carora li s-a incorporat sau li s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa in sensul Legii 455/2001, republicata si al Regulamentului (UE) nr. 910/2014 nefiind necesara prezentarea la organul fiscal pentru semnatura sau stampila.
Institutia publica, autoritatea publica sau orice alta persoana careia persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica ii prezinta documente comunicate prin SPV poate verifica autenticitatea si integritatea acestora de pe site-ul ANAF categoria Servicii Online –Verificare documente electronice eliberate prin SPV https://www.anaf.ro/VerifAdev/
Inscrisul in forma electronica caruia i s-a incorporat, atasat sau i s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat este asimilat, in ceea ce priveste conditiile si efectele sale cu inscrisul sub semnatura privata avand acelasi efect ca actul autentic intre cei care l-au subscris si intre cei care le reprezinta drepturile.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Contribuabililor NU li se va mai cere dosarul cu sina. Autoritatile vor pune la dispozitia cetatenilor modelele formularelor de care au nevoieAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"