Tags: platforma granturi imm gov ro, intrebari si raspunsuri meema
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat pe site-ul oficial o serie de intrebari si raspunsuri pentru utilizatorii platformei granturi.imm.gov.ro.
Intrebari si raspunsuri:
1. Contul odata creat poate fi folosit la depunerea proiectului la momentul lansarii apelului? Sau este nevoie sa cream alt cont atunci?
R: Contul creat in etapa de pre-inregistrare ramane valabil in aplicatie.
2. De unde se descarca declaratia IMM pentru a fi incarcata?
R: Declaratia IMM poate fi descarcata de pe site-ul imm.gov.ro link: http://www.imm.gov.ro/ro/2020/09/24/procedura-de-implementare-a-masurii-microgranturi-acordate-din-fonduri-externe-nerambursabile-modificata-in-urma-observatiilor-primite-in-perioada-de-consultare-pub/ si se va putea descarca si din aplicatie.
3. Daca un PFA a primit indemnizatia in stare de urgenta poate aplica pentru grantul de 2000 euro?
R: Microgranturile se acorda Beneficiarilor care nu depasesc plafonul de 800.000,00 Euro pe Cadrul temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de catre Comisia Europeana.
4. ONG-urile cu activitate economica si CAEN 9312 pot beneficia de microgranturi?
R: ONG-urile cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa nr. 1 la OUG 130/2020 pot aplica la Masura 1 – Microgranturi.
5. In OUG 130, art 6, litera b) este precizata una dintre conditiile de acordare: “au obtinut o cifra de afaceri in exercitiul financiar anterior depunerii cererii de finantare de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare, cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la art. 5 lit. b) si c)”. Puteti sa-mi spuneti daca beneficiarii pot fi si entitatile prevazute la art. 5 lit. b) si c), chiar daca nu au inregistrat o cifra de afaceri de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare?
R: Va fi eliminata cerinta referitoare la inregistrarea unei cifre de afaceri de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare prin emiterea unei ordonante de modificare a OUG 130/2020.
6. in OUG 130 art. 7, litera c) sunt precizate tipurile de cheltuieli pentru care se pot utiliza aceste microgranturi: “c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat”. Este valabil si pentru plata retroactiva a chiriei, pentru perioada in care nu s-a putut desfasura activitatea in spatiul inchiriat?
R: Cheltuielile privind chiria pe baza de contract incheiat se considera cheltuieli eligibile.
7. Daca firma a beneficiat de somaj tehnic pentru angajati, putem accesa fonduri europene nerambursabile pentru imm-uri?
R: Schema de ajutor de stat este destinata sustinerii activitatii IMM-urilor afectate de pandemie si nu se cumuleaza cu masurile de sprijinire a resursei umane.
8. Pentru capital de lucru am la o societate un nr de 0 angajati la 2019, spune in norme ca trebuie sa mentina numarul de salariati sau sa suplimenteze. Ce inseamna sa mentina(daca e 0 acum) si ce inseamna sa suplimenteze(1, 2, 3)?
R: Granturile de capital de lucru se acorda cu respectarea conditiei de mentinere sau, dupa caz, suplimentare a numarului de salariati, fata de data depunerii cererii, pe o perioada de minimum 6 luni de la data acordarii grantului.
9. Care este formatul parolei, cate caractere trebuie sa contina, din care cate caractere speciale.
R: Parola asociata noului cont trebuie sa contina litera mare, litera mica, cifra si caracter special. in cazul in care va apare un chenar rosu, inseamna ca nu ati introdus toate tipurile de caractere solicitate. Acest lucru se aplica indiferent daca ati primit mesajul ca parola creata este puternica.
10. In aplicatia informatica exista o sectiune "Locatia implementarii" care are un camp (obligatoriu) "Denumire". La ce se refera acest camp? Denumirea societatii sau ce? Oricum, orice scrii in aceasta sectiune apare o "eroare de server".
R: O posibila cauza pentru imposibilitatea de a finaliza etapa de preinscriere este omiterea selectarii din lista a judetului si localitatii. Daca intampinati probleme in acest sens, va recomandam sa incercati un alt browser de internet si, din nou, sa selectati din lista afisata localitatea si judetul.
La locatia implementarii puteti completa sediu sau punct de lucru, in functie de caz.
11. O persoana poate fi imputernicita sa semneze si sa reprezinte doua societati. in faza validarii persoanei fizice insa, nu pot fi introduse datele aceleasi persoane pentru doua conturi. in aceasta situatie, este nevoie de doua persoane fizice, doua semnaturi electronice pentru a crea doua conturi. Mai departe insa, in faza identificarii persoanei juridice, imputernicitul pare sa fie in situatia de a putea semna pentru ambele conturi. Aceasta discrepanta genereaza probleme in situatia unei persoane, administrator la doua societati, imputernicita cu drept de reprezentare si semnatura electronica, mai ales daca cei care au semnat imputernicirea nu detin semnatura electronica. Mai departe, este generata intrebarea: Se accepta doua semnaturi electronice in acelasi cont - una a persoanei fizice inregistrate si una a imputernicitului pentru persoane juridica?
R: Unei semnaturi electronice ii pot fi asociate mai multe societati.
Daca nu ati reusit sa incarcati documentul semnat electronic, exista posibilitatea ca datele introduse in profil si datele posesorului semnaturii electronice sa nu corespunda. Va recomandam sa faceti verificari in baza de date (CNP, seria si numarul actului de identitate introduse), pentru a corespunde cu posesorul semnaturii electronice.
In situatia in care ati creat un cont cu alta persoana, nu mai pot fi facute alte modificari si, prin urmare, trebuie ca creati un alt cont.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<