Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In perioada 01.01.2023 30.04.2023 la nivelul ITM Arad au fost inregistrate 136 de petitii scrise, cu 30 % mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, cand numarul total al petitiilor scrise pana la data de 30.04.2022 a fost de 104.
Acestea au fost transmise institutiei atat pe suport electronic ( e-mail ), pe portalul de petitii de pe site-ul Inspectiei Muncii, personal la sediul institutiei cat si prin posta.
Instituia mentioneaza ca la numarul petitiilor scrise se adauga solicitarile de informatii adresate direct prin intermediul telefoanelor, pana la aceasta data fiind inregistrate peste 250 de astfel de solicitari, numarul total al acestora ridicandu-se anul trecut la aproape 500.
Cele mai frecvente probleme semnalate au tinut atat de neplata salariului, a diurnei, cat si de munca fara forme legale. Alte probleme sesizate au fost atat cele legate de neacordarea concediului de odihna sau necompensarea in bani a concediului de odihna neefectuat la incetarea contractului individual de munca, cat si cele legate de executarea/incetarea/suspendarea contractelor de munca.
In ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca, conditiile de munca, nerespectarea normelor de securitate si sanatate in munca, neacordarea de echipamente de protectie, cat si accidentele de munca, au completat lista problemelor semnalate.
ATENTIE! Pentru a se emite raspuns, petitia trebuie sa contina datele de identificare ale petitionarului, astfel cum prevede OG nr.27 / 2002, in caz contrar „petitiile anonime sau cele in care nu sunt trecute datele de identificare ale petitionarului nu se iau in considerare si se claseaza” (prin date de identificare intelegandu-se, pe langa numele si prenumele petitionarului, inclusiv datele din buletin/carte de identitate).
Un alt aspect important il constituie problemele semnalate intrucat acestea trebuie sa se regaseasca in aria de competenta a institutiei noastre, altfel acelasi act normativ dispune: „Petitiile gresit indreptate vor fi trimise in termen de 5 zile de la inregistrare autoritatilor sau institutiilor publice care au ca atributii rezolvarea problemelor sesizate, urmand ca petitionarul sa fie instiintat despre aceasta”.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Sursa: ITM
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"