Tags: reguli si masuri de preventie, masuri in domeniu transporturilor
In Monitorul Oficial, Partea I nr. 526 din 19.06.2020 a fost publicat Ordinul nr. 1082/97/1112/2020 privind masuri si reguli in domeniul transporturilor, pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii COVID-19.
Actul normtiv a intrat in vigoare la data de 19 iunie 2020 si prevede noi reguli si masuri in domeniul transportului de persoane la bordul navelor, domeniul transportului aerian, feroviar si cu metroul pe perioada starii de urgenta, dar si masuri si reguli care se impun a fi implementate pentru derularea operatiunilor de transport rutier de persoane, transport rutier de marfuri, transport in regim de taxi, transport in regim de inchiriere cu sofer si transport alternativ, pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii COVID-19.
Extras din ordinul nr. 1082/2020:
Avand in vedere necesitatea stabilirii masurilor si regulilor ce se impun a fi implementate in domeniul transporturilor, pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii virusului COVID-19, in conditiile ridicarii progresive a restrictiilor,
tinand cont de prevederile Legii nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 si ale Hotararii Comitetului National pentru Situatii de Urgenta nr. 30/2020 privind propunerea unor masuri necesar a fi aplicate pe durata starii de alerta pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
in temeiul prevederilor art. 32-37 si ale art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, ale art. 8 din anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, ale art. 9 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 90/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, ale art. 7 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, ministrul afacerilor interne si ministrul sanatatii emit urmatorul ordin:
Pe durata starii de alerta, operatorii economici care administreaza infrastructura de transport au urmatoarele obligatii:
a) sa ia masurile necesare pentru asigurarea distantei de protectie intre persoane, de cel putin 1,5 m, in zonele cu risc de aglomerare din gari, autogari, porturi, locuri de imbarcare/debarcare, terminale de aeroporturi si, respectiv, statii de metrou, prin configurarea, dupa caz, a traseelor de deplasare a persoanelor, precum si a suprafetelor de stationare temporara in astfel de zone, cum sunt, in functie de specificul fiecarui mod de transport: zonele de asteptare din interiorul terminalelor/statiilor de pasageri, ghiseele de inregistrare/vanzari bilete, birourile de informatii, zona de asteptare pentru efectuarea controlului de securitate, zonele de imbarcare, zona de asteptare pentru efectuarea controlului de frontiera, zonele de ridicare a bagajelor, zonele de triaj epidemiologic la intrarea in tara;
b) sa ia masuri pentru informarea pasagerilor, prin afise sau mijloace de comunicare sonore sau video cu privire la masurile de protectie sanitara;
c) sa efectueze dezinfectia periodica a zonelor cu risc de aglomerare din gari, autogari, porturi, locuri de imbarcare/debarcare, terminale de aeroporturi si statii de metrou, precum si a mijloacelor de transport in comun.
Art. 2. -
Pe durata starii de alerta, purtarea mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, este obligatorie in toate garile, autogarile, porturile, locurile de imbarcare/debarcare, terminalele aeroporturilor si statiile de metrou, precum si in interiorul oricarui mijloc de transport persoane.
Art. 3. -
Masurile pentru fiecare tip de transport, terestru, subteran, aerian si naval, sunt prevazute in anexele nr. 1-4, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4. -
Operatorii economici cu atributii in domeniul transporturilor si administratorii de infrastructura din domeniul transporturilor duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. -
Pentru reluarea/desfasurarea activitatilor specifice, institutiile si autoritatile publice aflate in subordinea sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor elaboreaza si aproba proceduri de sistem corelate cu restrictiile impuse de autoritatile statului roman, in contextul manifestarii pandemiei generate de COVID-19.
Art. 6. -
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului afacerilor interne si al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor nr. 79/988/2020 privind masuri si reguli in domeniul transporturilor, pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii COVID-19, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 435 din 22 mai 2020, se abroga.
Art. 7. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
MASURI SI REGULI in domeniul transportului aerian pentru prevenirea raspandirii COVID-19
I. Masuri si reguli la nivelul operatorilor aerieni
1. Pasagerii sunt indrumati sa efectueze operatiunile de check-in on-line.
2. Pasagerii vor fi informati in momentul efectuarii rezervarii/achizitionarii biletelor cu privire la faptul ca li se poate refuza intrarea in terminalul aeroportului/imbarcarea in cazul in care prezinta simptome ale imbolnavirii cu noul coronavirus si care este procedura aplicata de operatorul aerian intr-o asemenea situatie.
3. in situatia in care operatorul decide sa efectueze triajul epidemiologic al pasagerilor conform propriilor proceduri, va informa in mod corespunzator pasagerii in momentul rezervarii/achizitionarii biletelor, inclusiv cu privire la procedura aplicata. Triajul va fi efectuat obligatoriu inainte de efectuarea operatiunilor de check-in pe aeroport.
4. Operatorii aerieni asigura echipamente de protectie pentru membrii echipajelor.
5. Pilotii sunt obligati sa poarte masca de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, in cazul parasirii cabinei de pilotaj, si sa isi igienizeze mainile, prin spalare cu apa si sapun sau dezinfectare cu dezinfectanti pe baza de alcool, dupa terminarea sarcinilor in afara cabinei de pilotaj.
6. Operatorii aerieni sunt obligati sa doteze aeronavele cu substante dezinfectante si echipamente de protectie de rezerva.
7. Personalul navigant este obligat sa isi igienizeze mainile, prin spalare cu apa si sapun sau dezinfectare cu dezinfectanti pe baza de alcool, dupa fiecare interactiune cu pasagerii sau bunurile acestora.
8. Accesul in aeronava al personalului de sol de la escala este interzis, cu exceptia celui dedicat pentru curatenie si dezinfectie sau a personalului tehnic.
9. Accesul in cabina de pilotaj este interzis oricarei persoane care nu este membra a echipajului de zbor.
10. Miscarile in aeronava in timpul zborului vor fi reduse la un minim necesar.
11. Se interzice utilizarea echipamentelor sau materialelor de protectie care ar putea obstructiona accesul la echipamentele de urgenta, ar impiedica accesul la mastile de oxigen, ar impiedica accesul la caile de evacuare de urgenta sau ar limita contactul vizual sau auditiv cu echipajul de cabina.
12. Serviciul la bord va fi suspendat/limitat pe rute/destinatii in functie de nivelul de risc declarat de autoritati.
13. Pasagerii vor fi grupati pe familii, cat mai distantati, cu respectarea masurilor de protectie sanitara.
14. Aeronava trebuie sa fie dezinfectata dupa fiecare rotatie.
15. Pasagerii au obligatia de a purta masca de protectie la urcarea la bordul aeronavelor, precum si pe toata durata calatoriei.
16. Pasagerii vor fi informati cu privire la regulile de igiena si la consecintele nerespectarii acestora.
17. Accesul la bord este permis cu un singur bagaj de mana. Pasagerii vor fi informati in momentul rezervarii/cumpararii biletelor cu privire la dimensiunea acestui bagaj.
18. Materialele printate vor fi eliminate de la bord, cu exceptia instructiunilor de salvare, a pungii si a documentelor cerute de autoritatea de sanatate publica a statului de destinatie si care pot fi completate in timpul zborului.
19. Pasagerii vor fi instruiti, dupa caz, cu privire la completarea inaintea sau in timpul zborului a documentelor solicitate de autoritatea competenta in domeniul sanatatii publice din statul de destinatie si predarea acestora la debarcare conform procedurilor stabilite.
20. Pasagerii vor fi informati cu privire la regimul care le va fi aplicat la sosirea in statul de destinatie.
21. Operatorul va aplica procedurile stabilite pentru cazurile in care la bordul aeronavei sunt identificati pasageri simptomatici.
22. Pasagerii vor fi instruiti cu privire la procedurile de debarcare, astfel incat sa se respecte masurile de distantare sociala.
II. Masuri si reguli la nivelul aeroporturilor
1. Pentru a evita aglomerarile, companiile aeriene/agentii de handling informeaza pasagerii sa se prezinte la aeroport cu cel putin 3 ore inainte de ora programata pentru decolare.
2. Accesul in terminalele aeroporturilor (sosiri si plecari) va fi limitat la pasageri, membrii echipajelor si lucratorii de pe aeroporturi. Persoanelor care insotesc pasagerii li se va permite accesul in terminale numai in situatii exceptionale (de exemplu: insotitorii persoanelor cu mobilitate redusa, insotitorii minorilor etc.), afisate in mod vizibil la intrarea in terminal si publicate si pe site-ul aeroporturilor.
3. in vederea asigurarii distantei de protectie intre persoane se reconfigureaza atat traseele de deplasare a persoanelor, cat si suprafetele de stationare temporara in zonele nerestrictionate, cum sunt parcarile publice din fata terminalelor de pasageri, peroanele de la intrarea in terminalele de pasageri, salile de asteptare din interiorul terminalelor de pasageri, ghiseele de inregistrare (check-in, ticketing), zonele de alimentatie publica, birourile de informare, zona de asteptare pentru efectuarea controlului accesului, zonele de imbarcare, zonele de ridicare a bagajelor si zonele pentru efectuarea evaluarii epidemiologice, precum si zonele de control trecere frontiera.
4. Procesul de verificare a temperaturii si gestionarea persoanelor care nu indeplinesc conditiile de sanatate in vederea efectuarii calatoriei, prin raportare la prevederile legale si normele sanitare, sunt in sarcina institutiilor/agentiilor statului care au competente legale in acest sens.
5. Pentru a asigura masurile de mentinere a distantarii sociale se creeaza culoare in interiorul carora se marcheaza pe pardoseala, cu autocolante, linii de demarcatie pentru pastrarea distantei minime de siguranta intre pasageri (fata-spate si lateral).
6. Ghiseele de check-in se deschid cu cel putin 3 ore inainte de ora programata pentru decolarea aeronavei.
7. Pentru fiecare cursa se asigura un efectiv suficient de angajati care sa realizeze procedurile la ghiseele check-in.
8. Vor fi luate masuri privind adaptarea semnalisticii si mesajelor video care ruleaza pe monitoarele din zona de control de securitate, astfel incat sa fie prezentate instructiuni cu privire la mentinerea distantarii de protectie.
9. Administratorii aeroporturilor stabilesc impreuna cu agentii de handling proceduri pentru asigurarea transportului pasagerilor spre/dinspre aeronava in grupuri care sa asigure distante minime de siguranta intre pasageri.
10. in zonele critice identificate (spatii cu utilizare intensa, cum ar fi zonele de control de securitate, zonele de control trecere frontiera, zonele de ridicare a bagajelor, zonele de triaj epidemiologic, grupuri sanitare) va creste frecventa de realizare a operatiunilor de dezinfectie a suprafetelor si volumelor pentru eliminarea riscului de contaminare, dupa cum urmeaza: dezinfectie aer/suprafete cu substanta biocida - cel putin la 4 ore, daca exista activitate de zbor; dezinfectarea tavilor de la filtrele de securitate - cel putin o data pe tura; dezinfectia grupurilor sanitare - cel putin la 2 ore.
11. Totodata se asigura urmatoarele masuri:
a) vor fi amplasate covoare cu solutie dezinfectanta pe fluxurile de circulatie a pasagerilor si personalului;
b) vor fi amplasate dozatoare cu dezinfectant sau cu servetele dezinfectante pe fluxurile de circulatie a pasagerilor si personalului, in special la intrarea in terminale si in zona portilor de imbarcare.
12. Ventilarea naturala va fi imbunatatita pe cat posibil in terminale, in timp ce recircularea aerului va fi redusa.
13. Avand in vedere ca masurile de protectie sanitara afecteaza capacitatea de procesare a pasagerilor, administratorul aeroportului, dupa consultare cu transportatorii aerieni si celelalte autoritati cu atributii in punctele de trecere a frontierei, va corela programul de zbor cu noile capacitati de procesare rezultate din aplicarea masurilor de protectie sanitara.
14. Operatorii economici care desfasoara activitati in perimetrul aeroporturilor vor efectua zilnic triajul epidemiologic al propriilor angajati.
III. Operatorii aerieni care efectueaza zboruri pe/de pe aeroporturile din Romania, administratorii aeroporturilor si ceilalti furnizori de servicii de pe aeroporturi vor dispune si orice alte masuri necesare, inclusiv elaborarea de proceduri, acolo unde este cazul, pentru implementarea recomandarilor aplicabile, prevazute in Ghidul operational privind managementul pasagerilor si al personalului din transportul aerian in contextul pandemiei COVID-19 (COVID-19 Aviation Health Safety Protocol1/Operational Guidelines for the management of air passengers and aviation personnel in relation to the COVID-19 pandemic), dezvoltat de Agentia Europeana pentru Siguranta Aviatiei si Centrul European pentru Controlul si Prevenirea Bolilor (European Centre for Disease Prevention and Control - ECDC), publicat pe site-ul Agentiei Europene pentru Siguranta Aviatiei.
1 https://www.easa.europa.eu/document-library/general-publications/covid-19-aviation-health-safety-protocol
MASURI SI REGULI care se impun a fi implementate pentru derularea operatiunilor de transport rutier de persoane, transport rutier de marfuri, transport in regim de taxi, transport in regim de inchiriere cu sofer si transport alternativ, pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii COVID-19
I. In domeniul transportului rutier de persoane se aplica urmatoarele masuri:
1. in zona usii de acces al pasagerilor, in interiorul mijlocului de transport, se monteaza dozatoare cu solutii dezinfectante pe baza de alcool. inainte de plecarea in cursa se efectueaza obligatoriu curatenia si dezinfectia mijlocului de transport. Se evita maturarea uscata si alte actiuni mecanice pe suprafete potential contaminate, pentru a reduce posibilitatea de dispersare a virusului. Se utilizeaza in schimb metode de curatare umeda.
2. Pe durata efectuarii cursei, conducatorul auto poarta masca de protectie, astfel incat sa ii acopere gura si nasul.
3. Pentru accesul la bordul mijlocului de transport si pe toata durata calatoriei, pasagerii sunt obligati sa poarte masca de protectie, astfel incat sa le acopere gura si nasul.
4. Pentru transportul rutier international de persoane, in punctele de imbarcare, operatorii de transport au obligatia de a asigura masurarea temperaturii cu dispozitive tip termoscanner pentru fiecare pasager. Se va refuza imbarcarea persoanelor cu o temperatura >37,3°C si li se va recomanda sa consulte de urgenta medicul de familie.
5. Spatiul destinat conducatorului mijlocului de transport va fi separat fizic sau primul rand de scaune va fi pastrat liber, pentru a evita interactiunea sociala.
6. Conducatorii mijloacelor de transport au obligatia de a pastra distanta sociala, in timpul pauzelor pe drum, si sa evite contactul cu alte persoane.
7. La imbarcare/debarcare, pasagerii trebuie sa respecte o distanta minima de siguranta unul fata de celalalt.
8. Accesul pasagerilor in mijlocul de transport se realizeaza pe usa din fata, iar coborarea se realizeaza pe cealalta/celelalte usa/usi, daca aceasta/acestea exista.
9. Transportul pasagerilor in microbuze este permis doar pe scaun, cu respectarea regulilor generale prezentate mai sus.
II. In domeniul transportului in regim de taxi, transportului alternativ si transportului in regim de inchiriere cu sofer se aplica urmatoarele masuri:
1. Transportul pasagerilor se efectueaza doar pe locurile din spate.
2. Conducatorul mijlocului de transport poarta masca de protectie, astfel incat sa ii acopere gura si nasul, iar mijlocul de transport va fi dotat cu dezinfectant pe baza de alcool.
3. Spatiul destinat conducatorului mijlocului de transport va fi separat fizic de locurile din spate.
4. Pasagerii au obligatia de a purta masca de protectie la urcarea in mijlocul de transport si pe toata durata calatoriei.
5. in cazul manuirii bagajelor clientului sau interactiunii fizice cu alte persoane, conducatorul mijlocului de transport este obligat sa utilizeze manusi, sa le depoziteze intr-o punga special destinata dupa utilizare si sa isi dezinfecteze mainile dupa indepartarea acestora.
6. Conducatorul mijlocului de transport este obligat sa igienizeze si sa dezinfecteze zilnic interiorul vehiculului.
7. Se utilizeaza cu precadere platile electronice.
III. In domeniul transportului rutier de marfuri se aplica urmatoarele masuri:
1. Interiorul mijlocului de transport trebuie igienizat inainte de plecarea in fiecare cursa.
2. Conducatorul mijlocului de transport va fi dotat cu masca de protectie si dezinfectant pe baza de alcool, iar mijlocul de transport va fi dotat cu cosuri de colectare a gunoiului/saci de gunoi securizati.
3. in interactiunea cu alte persoane, conducatorul mijlocului de transport este obligat sa poarte masca de protectie, astfel incat sa ii acopere gura si nasul.
4. Se utilizeaza cu precadere documente digitale. in cazul manipularii documentelor in format hartie, conducatorul mijlocului de transport este obligat sa poarte masca de protectie, astfel incat sa ii acopere gura si nasul, sa utilizeze manusi, pe care le depoziteaza intr-o punga special destinata dupa utilizare, si sa isi dezinfecteze mainile dupa indepartarea manusilor.
MASURI SI REGULI in domeniul transportului de persoane la bordul navelor, pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii COVID-19
I. Masuri luate de administratorul locului de imbarcare/debarcare pasageri
1. Este obligatorie igienizarea locurilor de imbarcare/debarcare pasageri.
2. Este obligatorie dezinfectia spatiilor inchise din locurile de imbarcare/debarcare pasageri cu substanta biocida.
3. La grupurile sanitare se asigura in permanenta sapun si dezinfectant de maini pe baza de alcool si se afiseaza postere cu modul corect de spalare a mainilor.
4. in zonele de acces pentru imbarcarea/debarcarea pasagerilor este obligatorie montarea dozatoarelor cu dezinfectanti de maini pe baza de alcool.
5. La imbarcare este obligatorie informarea pasagerilor cu privire la documentele/formularele care trebuie completate si masurile pe care trebuie sa le respecte pentru a fi admisi in statul de destinatie.
6. Angajatorul este obligat sa asigure verificarea temperaturii lucratorilor, la intrarea acestora in tura.
7. Angajatorul este obligat sa asigure echiparea lucratorilor din locul de imbarcare/debarcare cu masti de protectie si manusi.
8. Pe cat este posibil, se utilizeaza documentele digitale.
II. Masuri luate de operatorul economic care desfasoara transport de pasageri si/sau marfuri
1. Sunt obligatorii igienizarea si dezinfectia navei cu substanta biocida.
2. Operatorul economic stabileste frecventa igienizarii si a dezinfectiei navei, in functie de caracteristicile tehnice ale acesteia si durata cursei, avand obligatia de a informa pasagerii si autoritatile in acest sens.
3. Operatorul economic este obligat sa asigure verificarea temperaturii membrilor de echipaj, la intrarea in tura.
4. Operatorul economic este obligat sa doteze membrii de echipaj cu masti de protectie si manusi.
5. Operatorul economic este obligat sa instruiasca membrii de echipaj cu privire la modul de interactionare cu pasagerii, in sensul pastrarii distantei minime de siguranta intre pasageri.
6. Operatorul economic este obligat sa ia masuri pentru interzicerea accesului la bord al pasagerilor care nu detin masca de protectie.
7. Operatorul economic este obligat sa ia masuri pentru monitorizarea respectarii cerintei privind purtarea mastii de protectie de catre pasageri pe toata durata cursei.
8. Operatorul economic este obligat sa ia masuri pentru informarea periodica, pe durata cursei, cu privire la regulile de protectie sanitara care trebuie respectate la bordul navei (purtarea mastii, spalarea frecventa a mainilor, respectarea distantei minime de siguranta intre pasageri).
9. Operatorul economic trebuie sa monteze, in locuri vizibile destinate pasagerilor, postere/autocolante/afise care sa cuprinda recomandari privind conduita sociala responsabila in prevenirea raspandirii COVID-19.
10. Operatorul economic este obligat sa doteze nava cu dozatoare cu dezinfectanti si echipamente de protectie de rezerva.
11. La grupurile sanitare se va asigura in permanenta sapun si dezinfectant de maini pe baza de alcool si se vor monta postere cu modul corect de spalare a mainilor.
12. Se asigura ventilarea naturala la bordul navei, pe cat posibil, iar recircularea aerului va fi redusa.
13. Operatorul economic va informa pasagerii cu privire la documentele/formularele care trebuie completate si masurile pe care acestia trebuie sa le respecte pentru a fi admisi in statul de destinatie si, dupa caz, pune la dispozitie aceste documente/formulare.
MASURI SI REGULI in domeniul transportului feroviar si cu metroul, pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii COVID-19
I. Masuri si reguli la nivelul operatorilor de transport feroviar
1. Purtarea mastii de protectie este obligatorie pentru accesul la bordul trenurilor si pe toata durata calatoriei.
2. seful de tren/Conductorul are obligatia sa vizualizeze biletul de calatorie, fara sa il atinga.
3. Este permisa utilizarea vagoanelor mixte salon/bar, pentru comercializarea cu amanuntul a produselor preambalate.
4. Garniturile de tren trebuie salubrizate si igienizate inainte de plecarea in fiecare cursa.
5. Operatorii feroviari promoveaza vanzarea on-line a biletelor si utilizeaza cu prioritate biletele electronice.
6. Operatorii feroviari pun in aplicare rezervari obligatorii de locuri pentru trenurile de lung parcurs, acolo unde este tehnic posibil si eficient din punct de vedere economic.
7. Operatorii feroviari stabilesc si aduc la cunostinta publicului masurile organizatorice impuse de specificul activitatii si de zona de desfasurare a acesteia.
II. Masuri si reguli la nivelul administratorilor statiilor de cale ferata
1. Administratorii statiilor de cale ferata monteaza dozatoare cu dezinfectant pe baza de alcool in punctele de acces in statie.
2. Zonele de preluare a calatorilor (statii de taxi, parcari) vor fi amplasate fata de zona de acces/iesire la o distanta care sa nu determine aglomerarea de persoane.
3. Este permisa functionarea spatiilor comerciale situate in spatiul statiei de cale ferata, atat in cladirea statiei, cat si la peron, in care se vand produse ambalate, fara a fi permis consumul in interiorul acestora; operatorii economici au obligatia de a lua masuri pentru evitarea aglomerarii de persoane in interiorul spatiilor comerciale.
4. Administratorii statiilor de cale ferata organizeaza fluxuri de imbarcare/debarcare distincte, pe care le semnalizeaza de la intrarea in gara pana pe peron, cu separatoare sau benzi aplicate pe pardoseala.
5. Administratorii statiilor de cale ferata iau masuri pentru ca functionarea caselor de bilete sa se realizeze pe principiul un ghiseu deschis, unul inchis, daca pozitionarea ghiseelor nu permite din constructie asigurarea distantei sociale; fluxurile de acces la ghiseu/plecare de la ghiseu vor fi marcate cu separatoare. Administratorii statiilor de cale ferata prevad fluxuri de acces/plecare si la ghiseele de informatii, automatele de vanzare a titlurilor de calatorie si zonele de depunere a bagajelor.
6. in statiile de cale ferata dotate cu instalatii de sonorizare, periodic vor fi facute anunturi cu recomandari referitoare la noul coronavirus.
7. Pe fiecare flux din statie se vor monta pe pardoseala autocolante care sa atentioneze cu privire la distanta minima de siguranta ce trebuie respectata.
8. in spatiul statiei de cale ferata, inclusiv in toaletele publice, se fac periodic actiuni de dezinfectie. in zonele intens circulate, operatiunile de dezinfectie se fac la intervale de cel mult 4 ore.
9. Pe scaunele existente in statia de cale ferata se vor semnaliza prin aplicarea de autocolante locurile unde se pot aseza persoanele - de preferat, un loc ocupat, unul liber.
10. Pe peron se va permite doar accesul persoanelor ce prezinta biletul sau dovada electronica a achizitionarii acestuia. in cazul in care sunt persoane care trebuie ajutate pentru imbarcare, acestea vor anunta reprezentantul operatorului de transport feroviar care va stabili modul de acordare a asistentei pentru persoanele respective.
11. in statiile cu mai multe peroane comune se va evita, daca este posibil, alocarea aceluiasi peron pentru doua trenuri, indiferent daca trenurile pleaca sau sosesc in gara.
III. Masuri si reguli pentru transportul cu metroul
1. Pentru accesul in statiile de metrou, pe durata sederii in aceste statii si pe toata durata calatoriei cu metroul este obligatorie purtarea mastii de protectie.
2. Vor fi expuse afise de tip ghid cu regulile de baza ce trebuie respectate pe timpul calatoriei cu metroul.
3. Se vor amplasa autocolante de avertizare pentru distantare sociala la cabinele de acces metrou.
4. in dreptul punctelor de vanzare titluri de calatorie si in dreptul automatelor de vandut cartele se vor amplasa autocolante de avertizare pentru pastrarea de catre calatori a distantarii sociale.
5. in statiile de metrou, prin intermediul instalatiilor de sonorizare, se vor face anunturi cu privire la pastrarea distantei si a respectarii masurilor impuse de autoritati.
6. Pe magistralele 1 + 3 vor circula 32 de trenuri in perioadele de varf de trafic, la interval minim de 6 minute, iar pe distanta comuna a celor doua magistrale, Nicolae Grigorescu-Eroilor, se va asigura un interval minim de 2-3 minute.
7. Pe Magistrala 2 vor circula 21 de trenuri in perioadele de varf de trafic, la interval minim de 3 minute.
8. Pe Magistrala 4 vor circula 4 trenuri in perioadele de varf de trafic, la interval minim de 11 minute, pana la punerea in functiune a sistemului de siguranta a traficului pe distanta parc Bazilescu-Straulesti.
9. Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, atat pentru transportul in picioare, cat si pentru transportul pe scaune, astfel incat sa se pastreze distanta minima de siguranta intre pasageri.
10. Trenurile de metrou vor fi igienizate zilnic, prin intermediul unei proceduri industriale, denumita nebulizare.
11. Atat spatiile publice, cat si suprafetele comune cu care calatorii intra in contact pe timpul calatoriei cu metroul se igienizeaza prin utilizarea de solutii biocide pentru dezinfectat suprafete.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declarare deseuri in declaratia Intrastat
Intrebare:
Care sunt codurile intrastat pentru deseuri nepericuloase (deseu ambalaj carton, deseu ambalaj plastic, deseu ambalaj sticla) rezultate in urma vanzarii engros produselor tip bere, suc, apa?
Aceste deseuri sunt colectate de o firma specializata, iar noi trebuie sa facturam aceste deseuri.
Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul contabil si fiscal la dezvoltarea imobiliara
Intrebare:
Un dezvoltator imobiliar a inceput contruirea unui ansamblu rezidential in anul 2022 cu termen limita de finalizare 2025. Toata investitia ansamblului a fost contabilizata in contul 231.
Cum va fi stabilita valoarea contabila a fiecarui apartament la receptia ansamblului?
Care vor fi inregistrarile contabile pentru vanzarea locuintelor catre clienti?
Terenul aferent ansamblului rezidential a fost inregistrat in contul 2111 - Terenuri si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cota de TVA servicii veterinare
Intrebare:
Un SRL (cabinet veterinar) devine platitor de tva cu 01.12.2024, prin depasire plafon. Are in stoc materii prime si marfuri, majoritatea cu tva 9%. Administratorul vrea sa marcheze pe casa de marcat, astfel: materia prima cu pretul de intrare, inclusiv tva 9% si separat tratamentul (manopera) cu tva 19%. Este corect asa sau exista si o alta posibilitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament fiscal TVA si impozit pe profit pentru bunuri degradate, distruse
Intrebare:
Prin decizie a fost numita comisie de inventariere in data de 01 iulie 2023 pentru inventarierea stocurilor.
In urma procesului de inventariere, comisia intocmeste procesul verbal de inventariere in data de 07 iulie 2023 prin care propune casarea/scoaterea din evidenta a unei cantitati de 10.000 kg produs degradat calitativ *1 leu/kg : 10.000 lei, produse care nu mai pot fi comercializate.
Administratorul societatii aproba propunerile comisiei de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Revenire la impozit micro in anul 2025
Intrebare:
Aceasta societate este platitoare de impozit pe profit de la 01.01.2023, pana la 31.12.2022 a fost platitor de impozit micro, dar nu mai indeplinea conditia de a avea angajat. In momentul de fata are un angajat cu 8 ore si indeplineste si celelalte conditii pentru a fi platitor de impozit micro. Poate sa treaca de la 01.01.2025 de la impozit profit la impozit micro?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<