Tags: oug 93/2022, sume restituite contribuabililor, taxe autoturisme
ANAF reaminteste ca prin OUG 93/2022 a fost aprobata restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule.
Ordonanta de urgenta nr. 93/2022 care a fost publicata reglementeaza urmatoarele:
Restituirea sumelor achitate de contribuabili reprezentand:
- taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, prevazuta la art. 214^1—214^3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
- taxa pe poluare pentru autovehicule, prevazuta de O.U.G.nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule,
- taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, prevazuta de Legea nr. 9/2012 ,
- timbrul de mediu pentru autovehicule, prevazut de O.U.G.nr. 9/2013 si care nu au beneficiat de restituire pana la data intrarii in vigoare a prezentei O.U.G., indiferent de momentul platii taxelor, precum si a dobanzilor datorate pentru perioada cuprinsa intre data perceperii si data restituirii, pe cale administrativa;
Important:
-->>restituirea se realizeaza in baza cererii adresata organului competent, respectiv organului fiscal central sau Administratiei Fondului pentru Mediu, dupa caz;
-->>nivelul dobanzii este cel prevazut la art. 174 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala;
-->>cererea de restituire se depune in termen de 5 ani, incepand cu data intrarii in vigoare a O.U.G 93/2022;
-->>cererea de restituire se solutioneaza prin decizie emisa de catre organul fiscal central competent, in conformitate cu prevederile art. 77 din Legea nr. 207/2015privind Codul de procedura fiscala si se comunica contribuabilului, conform prevederilor art. 47 din aceeasi lege;
-->>restituirea sumelor se realizeaza din bugetul de stat sau din bugetul Fondului pentru mediu, in functie de bugetul in care s-au facut venit sumele incasate, in contul bancar indicat de solicitant;
-->>modalitatea de restituire a sumelor care fac obiectul hotararilor judecatoresti
definitive;
-->>Normele metodologice de aplicare a OUG nr.93/2022 se aproba prin ordin comun al ministrului mediului, apelor si padurilor si al ministrului finantelor in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei;
-->>modelul cererii de restituire se aproba prin ordin comun al ministrului mediului, apelor si padurilor si al ministrului finantelor in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a ordinului;
-->>la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule.
Baza legala:
Ordonanta de urgenta nr. 93/2022 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule (Monitorul Oficial nr. 646 din 29 Iunie 2022)
Sursa: ANAF

de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Actualizare vector fiscal ICAS
Intrebare:
Impozitul suplimentar pentru activitatile din domeniul petrol si gaze este cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit?
Vectorul fiscal al societatii trebuie actualizat prin formularul 700, adaugand impozitul suplimentar pentru activitatile din domeniul petrol si gaze?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Reguli privind arhivarea documentelor financiar contabile
Intrebare:
Suntem un SRL infiintat in 1997. Acest SRL in decursul anilor a acumulat multe documente in arhiva: facturi clienti, facturi furnizori, chitante plata, chitante incasare, state plata, op-uri, extrase banca, registru de casa, NIR, facturi imobilizari corporale si necorporale, bilant, declaratii fiscale etc. Avem urmatoarele intrebari:
1. Pentru ce perioada suntem obligati sa pastram documentele in societate?
2. Putem distruge in cadrul societatii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<