Tags: legea 213/2020, activitatea de resurse umane, conflicte de munca
Inspectoratul Teritorial de Munca Arad informeaza angajatorii, ca in Monitorul Oficial nr.893 din data de 30.09.2020 a fost publicata Legea nr.213 care aduce modificari si completari Legii nr. 53 / 2003 - Codul Muncii.
Conform noilor reglementari, la negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca ori pe durata concilierii unui conflict individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de catre un consultant extern specializat in legislatia muncii, respectiv de un reprezentant al sindicatului al carui membru este, optiunea apartinand partilor.
De asemenea, actul normativ da dreptul angajatorilor de a-si organiza activitatea de resurse umane si salarizare fie prin asumarea de catre acestia a atributiilor specifice fie prin desemnarea unuia sau a mai multor angajati carora sa le stabileasca prin fisa postului atributii privind activitateade resurse umane si salarizare, avand totodata si posibilitatea de a contracta servicii externe specializate in resurse umane si salarizare.
Ca element de noutate, legiuitorul stabileste cu titlu de obligatie, ca serviciile externe specializate in resurse umane si salarizare sa fie coordonate de catre un expert in legislatia muncii.
Consultantul extern specializat in legislatia muncii poate indeplini de asemenea rolul de mediator in cazul unui conflict individual de munca, acesta staruind pe langa parti, impartial si neutru, pentru solutionarea conflictului pe cale amiabila, prin procedura concilierii si poate fi imputernicit de catre angajator pentru efectuarea cercetarii disciplinare.
In vederea promovarii solutionarii amiabile si cu celeritate a conflictelor individuale de munca, la incheierea contractului individual de munca sau pe parcursul executarii acestuia, partile pot cuprinde in contract o clauza prin care stabilesc ca orice conflict individual de munca se solutioneaza pe cale amiabila, prin procedura concilierii.
Sursa: ITM

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitie intracomunitara de servicii de formare profesionala
Intrebare:
O entitate din RO, alta decat o institutie publica, achizitioneaza servicii de formare profesionala de la un prestator din UE, recunoscut pentru activitatea de formare profesionala. Activitatea este desfasurata la prestator iar factura este emisa cu scutire de TVA si cuprinde mentiune privind scutirea. Pentru aceasta situatie in care formarea profesionala este prestata de o organizatie recunoscuta de statul membru au fost identificate prevederile art. 132 alin. (1) lit. i) din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Neplatitor de tva. Cifra de afaceri din vanzare imobil
Intrebare:
O societate neplatitoare de TVA urmeaza sa efectueze o tranzactie de vanzare a imobilului pe care il detine ca investitie imobiliara (pana in prezent a obtinut venituri din inchirierea acestuia), achizitionat de societate in 2018. Valoarea tranzactiei este de 700.000 Euro.
Va rog sa imi spuneti daca societatea trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA inainte de efectuarea tranzactiei, sau ulterior acesteia (fara aceasta nu depaseste plafonul de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<