Tags: legea 213/2020, activitatea de resurse umane, conflicte de munca
Inspectoratul Teritorial de Munca Arad informeaza angajatorii, ca in Monitorul Oficial nr.893 din data de 30.09.2020 a fost publicata Legea nr.213 care aduce modificari si completari Legii nr. 53 / 2003 - Codul Muncii.
Conform noilor reglementari, la negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca ori pe durata concilierii unui conflict individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de catre un consultant extern specializat in legislatia muncii, respectiv de un reprezentant al sindicatului al carui membru este, optiunea apartinand partilor.
De asemenea, actul normativ da dreptul angajatorilor de a-si organiza activitatea de resurse umane si salarizare fie prin asumarea de catre acestia a atributiilor specifice fie prin desemnarea unuia sau a mai multor angajati carora sa le stabileasca prin fisa postului atributii privind activitateade resurse umane si salarizare, avand totodata si posibilitatea de a contracta servicii externe specializate in resurse umane si salarizare.
Ca element de noutate, legiuitorul stabileste cu titlu de obligatie, ca serviciile externe specializate in resurse umane si salarizare sa fie coordonate de catre un expert in legislatia muncii.
Consultantul extern specializat in legislatia muncii poate indeplini de asemenea rolul de mediator in cazul unui conflict individual de munca, acesta staruind pe langa parti, impartial si neutru, pentru solutionarea conflictului pe cale amiabila, prin procedura concilierii si poate fi imputernicit de catre angajator pentru efectuarea cercetarii disciplinare.
In vederea promovarii solutionarii amiabile si cu celeritate a conflictelor individuale de munca, la incheierea contractului individual de munca sau pe parcursul executarii acestuia, partile pot cuprinde in contract o clauza prin care stabilesc ca orice conflict individual de munca se solutioneaza pe cale amiabila, prin procedura concilierii.
Sursa: ITM
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate incheie un contract in vederea inchirierii unui depozit. D.p.d.v fiscal are obligatia inregistrarii si declararii la ONRC a spatiului folosit doar pentru depozitarea produseler? Se declara ca punct de lucru? Va multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Limita de 500 kg si 10.000 ron este valabila pentru toate bunurile sau doar pentru cele cu Risc fiscal ridicat? Aici este foarte important pentru noi pentru ca avem furnizori externi de bunuri care s-ar incadra sub ambele praguri, dar cand i-am informat despre E-transport au spus ca pentru ei este imposibil sa ne transmita toate informatiile necesare, in special ca ei trimit bunurile cu DHL, TNT, DB SCHENKER, diverse firme de curierat.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul intocmirii autofacturii pentru colectare TVA (de exemplu in cazul acordarii de cadouri in valoare de peste 100 de lei), ce cod tip factura se foloseste pentru declararea in E-factura: 389/751?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma platitoare pe impozit pe venit are doua CAEN-uri autorizate 6311 si 6201. In trimestrul 1 din anul 2024 societatea realizeaza venituri din ambele CAEN-uri. In trimestul II societatea realizeaza venita doar din caen 6311. Intrebare: ce cote de impozit pe venit va plati societatea in trimestrul I si trimestrul II? Luand in calcul cifra de afecere a societatii pana la 30.06.2024 nu va depasi 60.000 euro. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<