keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Reguli de securitate si sanatate in munca pentru agentii de paza

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 16 Feb. 2024
Reguli de securitate si sanatate in munca pentru agentii de paza
Tags: reguli de sanatate in munca, reguli de securitate in munca, agenti de paza

ITM Caras-Severin a publicat, in luna ianuarie, pe site-ul oficial, un material informativ cu privire la regulile de securitate si sanatate in munca pentru agentii de paza.

Paza proprie se organizeaza in raport cu natura obiectivelor, a bunurilor si valorilor ce urmeaza a fi pazite, cu amplasarea, intinderea si vulnerabilitatea pe care le prezinta unele unitati si locuri din incinta acestora, cu numarul de schimburi in care se desfasoara activitatea, punctele de acces si cu alte criterii specifice.

Potrivit prevederilor Legii nr.319/2006, in vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorii au o serie de obligatii, printre care si cea de elaborare a instructiunilor proprii pentru completarea si aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale locurilor de munca.

Instructiunile proprii de securitate si sanatate in munca pentru agentii de paza, sunt reglementari specifice cu aplicabilitate interna, obligatorii, care cuprind prevederi si masuri de eliminare sau diminuare a pericolelor de accidentare si imbolnavire profesionala, specifice acestui tip de activitate, tinand cont si de riscurile legate de: lovire, alunecare, cadere, electrocutare, temperaturi extreme, intemperii, efort dinamic la efectuarea patrularii,  stres psihic legat de pericolul de agresiune din partea infractorilor, etc.

Personalul de paza este obligat sa cunoasca si sa respecte indatoririle ce-i revin, fiind direct raspunzator pentru paza si integritatea obiectivelor, bunurilor si valorilor incredintate.

In timpul serviciului, personalul de paza este obligat:

a) sa cunoasca locurile si punctele vulnerabile din perimetrul obiectivului, pentru a preveni producerea oricaror fapte de natura sa aduca prejudicii unitatilor pazite;

b) sa pazeasca obiectivul, bunurile si valorile nominalizate in planul de paza si sa asigure integritatea acestora;

c) sa permita accesul in obiectiv numai in conformitate cu reglementarile legale si cu dispozitiile interne.

In domeniul securitatii si sanatatii in munca, lucratorului angajat ca agent de paza ii revin  urmatoarele obligatii: 

  • sa nu vina la serviciu bolnav, obosit sau sub influenta bauturilor alcoolice;
  • sa nu intervina in locuri periculoase (gaze, diferite utilaje, instalatii electrice de joasa sau inalta frecventa) care nu au tangenta cu atributiile de serviciu;
  • sa foloseasca zilnic, in mod corect si numai la postul incredintat, echipamentul de protectie, armamentul si mijloacele tehnice in conformitate cu prevederile legale;
  • sa nu plece din schimb sau tura decat dupa predarea serviciului;
  • sa respecte intocmai regulile de circulatie din obiectivul caruia asigura paza;
  • sa nu foloseasca instalatii de iluminat sau de incalzire defecte;
  • sa incunostinteze de indata seful sau ierarhic si conducerea unitatii beneficiare despre producerea oricarui eveniment in timpul executarii serviciului si despre masurile luate;
  • sa desfasoare activitati, in conformitate cu pregatirea si instruirea sa, precum si cu instructiunile primite din partea angajatorului, astfel incat sa nu expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala atat propria persoana, cat si alte persoane care pot fi afectate de actiunile sau omisiunile sale in timpul procesului de munca;
  • sa aduca la cunostinta conducatorului locului de munca si/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoana;
  • sa isi insuseasca si sa respecte prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora;
  • sa comunice imediat angajatorului  orice situatie de munca pe care o considera un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor;
  • sa coopereze cu angajatorul pentru a-i permite acestuia sa se asigure ca mediul de munca si conditiile de lucru sunt sigure si fara riscuri pentru securitatea si sanatatea lucratorilor.

Sursa: ITM
Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016