Tags: ordinul 1586/2020, schema de ajutor pentru imm-uri
Ordinul nr. 1586/3678/2020 pentru modificarea Schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului fondurilor europene si al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 1.060/2.857/2020 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1314 din 30 decembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 30 decembrie 2020, a fost modificat bugetul schemei de ajutor pentru IMM-uri. Vezi cum a fost impartita suma, mai jos.
Extras din Ordinul nr. 1586/3678/2020:
Nr. 1586/3678
Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si TurismuluiAvand in vedere:
- prevederile sectiunii 3.1 - Ajutoare sub forma de granturi directe, avansuri rambursabile sau avantaje fiscale din Comunicarea CE - Cadru temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C91I/01), publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 20.03.2020, modificata prin Comunicarea CE - Modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C 112 I/01), publicata in 4.04.2020, si prin Comunicarea CE - Modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 [C (2020) 3156 final], publicata in 5.05.2020, precum si prin Comunicarea CE - A treia modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19, publicata in Jurnalul Oficial al UE din 29.06.2020, si a patra modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 si modificarea anexei la Comunicarea Comisiei catre statele membre privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene in cazul asigurarii creditelor la export pe termen scurt;
- prevederile Programului operational Competitivitate 2014-2020, aprobat prin Decizia de punere in aplicare C (2014)10233, cu modificarile ulterioare;
- Decizia Comisiei Europene C (2020) 5949 din 27.08.2020 de aprobare a Schemei SA.58166 (2020/N) Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, modificata prin Decizia Comisiei Europene C (2020) 9494 din 18.12.2020;
- Regulamentul nr. 460/2020 al Parlamentului European si al Consiliului din 30 martie 2020 de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.301/2013, (UE) nr. 1.303/2013 si (UE) nr. 508/2014 in ceea ce priveste anumite masuri specifice menite sa mobilizeze investitii in sistemele de sanatate ale statelor membre si in alte sectoare ale economiilor acestora ca reactie la epidemia de COVID-19 (Initiativa pentru investitii ca reactie la coronavirus);
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 220/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Avizul Consiliului Concurentei nr. 10.645 din 19.08.2020 si nr. 14.651 din 17.11.2020,
tinand cont de Referatul de aprobare al Directiei generale programe europene Competitivitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene cu nr. 119.415 din 29.12.2020,
in temeiul prevederilor art. 57 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 14 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea si functionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 44/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul investitiilor si proiectelor europene si ministrul economiei, antreprenoriatului si turismului emit prezentul ordin.
Art. I. -
Schema de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului fondurilor europene si al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 1.060/2.857/2020, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 835 din 11 septembrie 2020, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La punctul 5 - Durata si bugetul schemei, subpunctul 5.1 va avea urmatorul cuprins:
"
5.1 - Schema se aplica de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 30 iunie 2021."
2. La punctul 5 - Durata si bugetul schemei, subpunctul 5.2 va avea urmatorul cuprins:
"
5.2 - Bugetul total alocat este echivalentul in lei a sumei de 1.485.281.750 euro, din care 1.265.870.000 euro FEDR si 219.411.750 euro fonduri de la bugetul de stat, impartit intre cele 3 masuri dupa cum urmeaza:
- Masura 1 - Microgrant in suma fixa, sub forma de cost unitar: echivalentul in lei a sumei de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 15.000.000 euro fonduri de la bugetul de stat;
- Masura 2 - Grant pentru capital de lucru, sub forma de cost unitar: echivalentul in lei al sumei de 907.031.250 euro, din care 765.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 142.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat;
- Masura 3 - Grant pentru investitii in activitati productive: echivalentul in lei al sumei de 478.250.500 euro, din care 415.870.000 euro fonduri europene, 62.380.500 euro cofinantare de la bugetul de stat. Bugetul pentru aceasta masura se imparte intre cele 8 regiuni ale Romaniei, dupa cum urmeaza: 15% pentru regiunea Bucuresti-Ilfov, iar 85% pentru restul de 7 regiuni (Nord-Vest, Vest, Centru, Sud, Sud-Vest, Sud-Est, Nord-Est) si intre cele 7 regiuni alocarea se imparte pe baza unei pro-rate stabilite pe baza a doi indicatori - populatia si suprafata."
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ecotaxa sacose de plastic comercializate in Romania
Intrebare:
Societate comerciala platitoare de TVA si impozit pe profit comercializeaza sacose din poliester, pe care le aprovizioneaza de la un furnizor din tara, acesta din urma fiind importator. Societatea este obligata sa mentioneze ecotaxa de 0,15 lei+tva pe facturile si pe bonurile fiscale emise catre clienti? Furnizorul are obligatia pe factura emisa catre noi sa mentioneze si el ecotaxa? Avem vreo obligatie de a raporta la Fondul de Mediu daca nu suntem noi importatorii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Dauna auto suportata de asigurator
Intrebare:
O societate comerciala are o dauna cu un autoturism si trebuie sa repare autoturismul pe RCA ul celuilalt sofer. Primeste factura de reparatie de la service-ul auto. Care este monografia contabila a facturii? Se inregistreaza suma pe cheltuiala desi nu este cheltuiala firmei? Ce se intampla cu tva-ul facturii respective? Cum se inchide datoria fata de furnizorul de service auto? Este aceeasi procedura si in cazul in care reparatia se face pe asigurare CASCO?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al cheltuielior refacturate
Intrebare:
In perioada 10.06.2025 -21.06.2025 compania noastra (ABC SRL) a primit vizita unui delegat angajat al companiei mama din Norvegia (XYZ) cu rolul de a superviza lucrarile desfasurate in Romania pentru un anume proiect. In sensul de a facilita transferul si cazarea acestui delegat, compania noastra ABC SRL a suportat costurile cu transportul de la/ la aeroport precum si cazarea la hotel, toate aceste costuri urmand a fi refacturate integral catre societatea mama (XYZ).
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Conditii declarare contribuabil inactiv
Intrebare:
Societate comerciala platitoare de TVA, cod CAEN principal 4120 Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale, detine 3 certificate constatatoare de la ONRC:
1. certificat constatator ONRC ca nu desfasoara la sediul social activitati prevazute in actul constitutiv sau modificator in spatiul destinat
2. certificat constatator ca desfasoara activitati la beneficiar
3. certificat constatator pentru activitati proprii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Autofactura returo
Intrebare:
Magazinul societatii noastre, cu gestiune global-valorica, primeste de la furnizor bauturi cu ambalaje SGR. Dupa ce unitatea noastra a colectat un numar de ambalaje, acestea au fost predate la Returo SGR. Am primit factura in numele furnizorului, la furnizor fiind trecute datele SC X SA, la cumparator datele Returo SA. Va rugam sa ne transmiteti daca aceasta factura trebuie sa fie inregistrata in contabilitate dupa ce va aparea in e-Facturi si care sunt inregistrarile contabile....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Aplicarea cotei TVA valabila. Prevederi contractuale
Intrebare:
Primim facturi de furnizare spatii publicitare de la statii TV si facturam mai departe clientilor nostri intre 1-15 ale lunii urmatoare consumului de publicitate. Astfel ca imediat dupa incheierea lunii, in baza datelor furnizate de platforma de monitorizare a consumului de publicitate, se calculeaza consumul efectuat in luna anterioara de 1-30/31 ale lunii, se confirma prin email atat cu furnizorul cat si cu clientii in primele zile ale lunii in curs si se emite factura pana pe data...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<