Tags: ordinul 1586/2020, schema de ajutor pentru imm-uri
Ordinul nr. 1586/3678/2020 pentru modificarea Schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului fondurilor europene si al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 1.060/2.857/2020 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1314 din 30 decembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 30 decembrie 2020, a fost modificat bugetul schemei de ajutor pentru IMM-uri. Vezi cum a fost impartita suma, mai jos.
Extras din Ordinul nr. 1586/3678/2020:
Nr. 1586/3678
Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si TurismuluiAvand in vedere:
- prevederile sectiunii 3.1 - Ajutoare sub forma de granturi directe, avansuri rambursabile sau avantaje fiscale din Comunicarea CE - Cadru temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C91I/01), publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 20.03.2020, modificata prin Comunicarea CE - Modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C 112 I/01), publicata in 4.04.2020, si prin Comunicarea CE - Modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 [C (2020) 3156 final], publicata in 5.05.2020, precum si prin Comunicarea CE - A treia modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19, publicata in Jurnalul Oficial al UE din 29.06.2020, si a patra modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 si modificarea anexei la Comunicarea Comisiei catre statele membre privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene in cazul asigurarii creditelor la export pe termen scurt;
- prevederile Programului operational Competitivitate 2014-2020, aprobat prin Decizia de punere in aplicare C (2014)10233, cu modificarile ulterioare;
- Decizia Comisiei Europene C (2020) 5949 din 27.08.2020 de aprobare a Schemei SA.58166 (2020/N) Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, modificata prin Decizia Comisiei Europene C (2020) 9494 din 18.12.2020;
- Regulamentul nr. 460/2020 al Parlamentului European si al Consiliului din 30 martie 2020 de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.301/2013, (UE) nr. 1.303/2013 si (UE) nr. 508/2014 in ceea ce priveste anumite masuri specifice menite sa mobilizeze investitii in sistemele de sanatate ale statelor membre si in alte sectoare ale economiilor acestora ca reactie la epidemia de COVID-19 (Initiativa pentru investitii ca reactie la coronavirus);
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 220/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Avizul Consiliului Concurentei nr. 10.645 din 19.08.2020 si nr. 14.651 din 17.11.2020,
tinand cont de Referatul de aprobare al Directiei generale programe europene Competitivitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene cu nr. 119.415 din 29.12.2020,
in temeiul prevederilor art. 57 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 14 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea si functionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 44/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul investitiilor si proiectelor europene si ministrul economiei, antreprenoriatului si turismului emit prezentul ordin.
Art. I. -
Schema de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului fondurilor europene si al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 1.060/2.857/2020, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 835 din 11 septembrie 2020, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La punctul 5 - Durata si bugetul schemei, subpunctul 5.1 va avea urmatorul cuprins:
"
5.1 - Schema se aplica de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 30 iunie 2021."
2. La punctul 5 - Durata si bugetul schemei, subpunctul 5.2 va avea urmatorul cuprins:
"
5.2 - Bugetul total alocat este echivalentul in lei a sumei de 1.485.281.750 euro, din care 1.265.870.000 euro FEDR si 219.411.750 euro fonduri de la bugetul de stat, impartit intre cele 3 masuri dupa cum urmeaza:
- Masura 1 - Microgrant in suma fixa, sub forma de cost unitar: echivalentul in lei a sumei de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 15.000.000 euro fonduri de la bugetul de stat;
- Masura 2 - Grant pentru capital de lucru, sub forma de cost unitar: echivalentul in lei al sumei de 907.031.250 euro, din care 765.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 142.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat;
- Masura 3 - Grant pentru investitii in activitati productive: echivalentul in lei al sumei de 478.250.500 euro, din care 415.870.000 euro fonduri europene, 62.380.500 euro cofinantare de la bugetul de stat. Bugetul pentru aceasta masura se imparte intre cele 8 regiuni ale Romaniei, dupa cum urmeaza: 15% pentru regiunea Bucuresti-Ilfov, iar 85% pentru restul de 7 regiuni (Nord-Vest, Vest, Centru, Sud, Sud-Vest, Sud-Est, Nord-Est) si intre cele 7 regiuni alocarea se imparte pe baza unei pro-rate stabilite pe baza a doi indicatori - populatia si suprafata."
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatia generarii codului UIT
Intrebare:
O societate din Romania a comandat anumite bunuri din China. La momentul lansarii comenzii, a comunicat si informatiile necesare pentru generarea codului UIT.
Cu toate acestea, societatea a fost pusa in situatia in care am primit bunurile direct la sediu fara a primi DVI pentru importul bunurilor in Romania si fara sa aiba posibilitatea de a genera un cod UIT pe care sa il comunice transportatorului.
Din detaliile aflate ulterior de la furnizor, bunurile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declaratia unica venituri inchiriere imobile
Intrebare:
Persoana fizica care detine doua imobile prin contract de vanzare cumparare cu procurator de fonuduri prin donatie, cumparatorul ii face procura notariala procuratorului de fonduri cu puteri depline in ceeea ce priveste imobilele. Acesta le are inchiriate in regim turistic (booking). Intrebarea este cine depune declaratia unica privind declararea veniturilor?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Arendarea unui teren intravilan intre persoane juridice
Intrebare:
Detinem un teren intravilan pe care nu il folosim si dorim sa il dam in arenda catre o persoana juridica.
Se poate face un contract de dare in arenda cu titlu gratuit, fara sa solicitam plata nici unei arende? Ce implicatii fiscale are aceasta situatie? (facturare, tva, taxe, tratament fiscal).
Daca incheiem un contract cu o suma foarte mica (pentru a nu se da in mod gratuit) ne puteti ajuta cu o monografie contabila pentru arenda si de asemenea cum se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Modificare contract inchiriere
Intrebare:
O persoana fizica a inregistrat un contract de cedare a folosintei bunirilor cu o societate (asociatie sportiva). In conditiile in care in anul fiscal 2024 Asociatia nu a platit chiria lunara convenita prin contract, persoana fizica mai are obligatia de a depune Declaratia unica? Oare nu ar fi trebuit anuntat Anaf-ul ca nu s-au mai incasat sumele din chirie si sa depuna C168 sau o conventie de amanare a platii sumelor prevazute in contract? Partile nu doresc rezilierea contractului,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<