Tags: ordinul 1586/2020, schema de ajutor pentru imm-uri
Ordinul nr. 1586/3678/2020 pentru modificarea Schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului fondurilor europene si al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 1.060/2.857/2020 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1314 din 30 decembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 30 decembrie 2020, a fost modificat bugetul schemei de ajutor pentru IMM-uri. Vezi cum a fost impartita suma, mai jos.
Extras din Ordinul nr. 1586/3678/2020:
Nr. 1586/3678
Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si TurismuluiAvand in vedere:
- prevederile sectiunii 3.1 - Ajutoare sub forma de granturi directe, avansuri rambursabile sau avantaje fiscale din Comunicarea CE - Cadru temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C91I/01), publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 20.03.2020, modificata prin Comunicarea CE - Modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C 112 I/01), publicata in 4.04.2020, si prin Comunicarea CE - Modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 [C (2020) 3156 final], publicata in 5.05.2020, precum si prin Comunicarea CE - A treia modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19, publicata in Jurnalul Oficial al UE din 29.06.2020, si a patra modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 si modificarea anexei la Comunicarea Comisiei catre statele membre privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene in cazul asigurarii creditelor la export pe termen scurt;
- prevederile Programului operational Competitivitate 2014-2020, aprobat prin Decizia de punere in aplicare C (2014)10233, cu modificarile ulterioare;
- Decizia Comisiei Europene C (2020) 5949 din 27.08.2020 de aprobare a Schemei SA.58166 (2020/N) Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, modificata prin Decizia Comisiei Europene C (2020) 9494 din 18.12.2020;
- Regulamentul nr. 460/2020 al Parlamentului European si al Consiliului din 30 martie 2020 de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.301/2013, (UE) nr. 1.303/2013 si (UE) nr. 508/2014 in ceea ce priveste anumite masuri specifice menite sa mobilizeze investitii in sistemele de sanatate ale statelor membre si in alte sectoare ale economiilor acestora ca reactie la epidemia de COVID-19 (Initiativa pentru investitii ca reactie la coronavirus);
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 220/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Avizul Consiliului Concurentei nr. 10.645 din 19.08.2020 si nr. 14.651 din 17.11.2020,
tinand cont de Referatul de aprobare al Directiei generale programe europene Competitivitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene cu nr. 119.415 din 29.12.2020,
in temeiul prevederilor art. 57 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 14 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea si functionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 44/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul investitiilor si proiectelor europene si ministrul economiei, antreprenoriatului si turismului emit prezentul ordin.
Art. I. -
Schema de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului fondurilor europene si al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 1.060/2.857/2020, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 835 din 11 septembrie 2020, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La punctul 5 - Durata si bugetul schemei, subpunctul 5.1 va avea urmatorul cuprins:
"
5.1 - Schema se aplica de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 30 iunie 2021."
2. La punctul 5 - Durata si bugetul schemei, subpunctul 5.2 va avea urmatorul cuprins:
"
5.2 - Bugetul total alocat este echivalentul in lei a sumei de 1.485.281.750 euro, din care 1.265.870.000 euro FEDR si 219.411.750 euro fonduri de la bugetul de stat, impartit intre cele 3 masuri dupa cum urmeaza:
- Masura 1 - Microgrant in suma fixa, sub forma de cost unitar: echivalentul in lei a sumei de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 15.000.000 euro fonduri de la bugetul de stat;
- Masura 2 - Grant pentru capital de lucru, sub forma de cost unitar: echivalentul in lei al sumei de 907.031.250 euro, din care 765.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 142.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat;
- Masura 3 - Grant pentru investitii in activitati productive: echivalentul in lei al sumei de 478.250.500 euro, din care 415.870.000 euro fonduri europene, 62.380.500 euro cofinantare de la bugetul de stat. Bugetul pentru aceasta masura se imparte intre cele 8 regiuni ale Romaniei, dupa cum urmeaza: 15% pentru regiunea Bucuresti-Ilfov, iar 85% pentru restul de 7 regiuni (Nord-Vest, Vest, Centru, Sud, Sud-Vest, Sud-Est, Nord-Est) si intre cele 7 regiuni alocarea se imparte pe baza unei pro-rate stabilite pe baza a doi indicatori - populatia si suprafata."
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare sub cost de achizitie
Intrebare:
Societatea care ca domeniu de activitate prelucrarea cartofilor. Anul trecut s-a cumparat samanta de cartofi, insa o parte din aceasta nu fost plantata, a ramas pe stoc si se doreste vanzarea sub cost de achizitie. Ce implicatii sunt dpdv TVA si impozit daca se vinde sub costul de achizitie?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tichete si masa calda acordata salariatilor
Intrebare:
O societate acorda salariatilor tichete de masa conform reglementarilor legale (se retine impozit pe salarii si CASS). Suplimentar, acorda o masa calda salariatilor care doresc acest lucru, aceasta masa calda fiind tratata ca si avantaj de natura salariala si pentru care se retine impozit pe salar si contributii aferente (CAS,CASS,CAM). Aceasta masa calda este asigurata de catre un furnizor al societatii care emite factura in acest sens. Cum trebuie tratata aceasta cheltuiala la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Leasing operational. Nerezident Ungaria
Intrebare:
Firma noastra, Autonom Services SA, din Romania detine 100% din actiunile Autonom Ungaria. Autonom Ungaria are incheiat cu o firma Rondo din Sibiu un contract de leasing operational pentru o masina, pe care ei o folosesc si pentru operatiunile lor din Romania si pentru cele din Ungaria. Desi le este pus anual la dispozitie certificat de rezidenta fiscala de catre Autonom Ungaria, Rondo Romania opreste lunar 10% din valoarea facturii si o vireaza catre bugetul de stat din Ro cu titlu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Scoaterea din evidenta contabila a bunurilor donate
Intrebare:
O Societate SRL cu capital majoritar de stat intentioneaza sa doneze doua mijloace de transport (autobuze) amortizate 100% catre un Stat care nu este membru UE, un stoc de piese care se afla in gestiune (pentru autobuze) si carburant care se afla in rezervoarele autobuzelor (trebuie evaluare pentru mijloace fixe de catre un autoevalotor extern pentru a determina valoarea reziduala, aprobare AGA).
1. Care sunt pasii de urmat, monografie contabila pentru a le scoate din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Transport bunuri cu locul in Romania, beneficiar din stat tert
Intrebare:
Societatea SPEDITION S.R.L., platitoare de tva, desfasoara activitate potrivit CAEN 5229 Alte activitati anexe transporturilor.
Va rugam sa ne ajutati cu un punct de vedere cu privire la urmatoarea speta:
1. O societate din Romania (din Bistrita) exporta produse catre o firma din Liban, livrarea efectiva fiind in Gabon (Africa). Factura este emisa catre firma din Liban, fara tva. Pe factura este mentionat ca destinatarul final este o firma din Gabon.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul TVA al bunurilor livrate in regim de consignatie
Intrebare:
Persoana juridica romana (Consignatar) are un contract de consignatie cu o alta persoana juridica romana (Consignantul), marfurile ajung pe baza de aviz de insotire marfii in depozitul consignatarului. Intrebarea noasta catre dvs este urmatoarea: se poate efectua o singura factura de achizitie emisa de catre consignant catre consignatar pentru vanzarile efectuate de catre consignatar intr-o perioada anume de timp? Din perspectiva noastra se pune problema dreptului de proprietate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<