Tags: ordinul 1586/2020, schema de ajutor pentru imm-uri
Ordinul nr. 1586/3678/2020 pentru modificarea Schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului fondurilor europene si al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 1.060/2.857/2020 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1314 din 30 decembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 30 decembrie 2020, a fost modificat bugetul schemei de ajutor pentru IMM-uri. Vezi cum a fost impartita suma, mai jos.
Extras din Ordinul nr. 1586/3678/2020:
Nr. 1586/3678
Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si TurismuluiAvand in vedere:
- prevederile sectiunii 3.1 - Ajutoare sub forma de granturi directe, avansuri rambursabile sau avantaje fiscale din Comunicarea CE - Cadru temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C91I/01), publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 20.03.2020, modificata prin Comunicarea CE - Modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C 112 I/01), publicata in 4.04.2020, si prin Comunicarea CE - Modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 [C (2020) 3156 final], publicata in 5.05.2020, precum si prin Comunicarea CE - A treia modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19, publicata in Jurnalul Oficial al UE din 29.06.2020, si a patra modificare a Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 si modificarea anexei la Comunicarea Comisiei catre statele membre privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene in cazul asigurarii creditelor la export pe termen scurt;
- prevederile Programului operational Competitivitate 2014-2020, aprobat prin Decizia de punere in aplicare C (2014)10233, cu modificarile ulterioare;
- Decizia Comisiei Europene C (2020) 5949 din 27.08.2020 de aprobare a Schemei SA.58166 (2020/N) Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, modificata prin Decizia Comisiei Europene C (2020) 9494 din 18.12.2020;
- Regulamentul nr. 460/2020 al Parlamentului European si al Consiliului din 30 martie 2020 de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.301/2013, (UE) nr. 1.303/2013 si (UE) nr. 508/2014 in ceea ce priveste anumite masuri specifice menite sa mobilizeze investitii in sistemele de sanatate ale statelor membre si in alte sectoare ale economiilor acestora ca reactie la epidemia de COVID-19 (Initiativa pentru investitii ca reactie la coronavirus);
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 220/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Avizul Consiliului Concurentei nr. 10.645 din 19.08.2020 si nr. 14.651 din 17.11.2020,
tinand cont de Referatul de aprobare al Directiei generale programe europene Competitivitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene cu nr. 119.415 din 29.12.2020,
in temeiul prevederilor art. 57 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 14 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea si functionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 44/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul investitiilor si proiectelor europene si ministrul economiei, antreprenoriatului si turismului emit prezentul ordin.
Art. I. -
Schema de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului fondurilor europene si al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 1.060/2.857/2020, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 835 din 11 septembrie 2020, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La punctul 5 - Durata si bugetul schemei, subpunctul 5.1 va avea urmatorul cuprins:
"
5.1 - Schema se aplica de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 30 iunie 2021."
2. La punctul 5 - Durata si bugetul schemei, subpunctul 5.2 va avea urmatorul cuprins:
"
5.2 - Bugetul total alocat este echivalentul in lei a sumei de 1.485.281.750 euro, din care 1.265.870.000 euro FEDR si 219.411.750 euro fonduri de la bugetul de stat, impartit intre cele 3 masuri dupa cum urmeaza:
- Masura 1 - Microgrant in suma fixa, sub forma de cost unitar: echivalentul in lei a sumei de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 15.000.000 euro fonduri de la bugetul de stat;
- Masura 2 - Grant pentru capital de lucru, sub forma de cost unitar: echivalentul in lei al sumei de 907.031.250 euro, din care 765.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 142.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat;
- Masura 3 - Grant pentru investitii in activitati productive: echivalentul in lei al sumei de 478.250.500 euro, din care 415.870.000 euro fonduri europene, 62.380.500 euro cofinantare de la bugetul de stat. Bugetul pentru aceasta masura se imparte intre cele 8 regiuni ale Romaniei, dupa cum urmeaza: 15% pentru regiunea Bucuresti-Ilfov, iar 85% pentru restul de 7 regiuni (Nord-Vest, Vest, Centru, Sud, Sud-Vest, Sud-Est, Nord-Est) si intre cele 7 regiuni alocarea se imparte pe baza unei pro-rate stabilite pe baza a doi indicatori - populatia si suprafata."
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Preturi medii produse arenda
Intrebare:
Potrivit art. 84 alin. 5 din Codul fiscal, se folosesc preturile medii ANAF stabilite de consiliile locale ale comunelor. Daca o societate este inregistrata in judetul Galati, iar terenurile luate in arenda sunt de pe raza judetului Braila, care este pretul de referinta de pe raza judetului Galati sau Braila? Unde se precizeaza acest lucru? Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Implementare sistem integrat ERP
Intrebare:
Societate platitoare de impozit pe profit, achizitioneaza licente pentru implementarea unui sistem integrat ERP. Aceste licente sunt valabile doar pe perioada implementarii. Care este tratamentul contabil al acestor licente? Se pot inregistra in investitii in curs, iar la finalul implementarii valoarea acestora se va regasi in contul 208, unde vom inregistra si valoarea de achizitie a softului? Daca se duc in cont 208 cum se amortizeaza? Sau le putem considera niste cheltuieli ale...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Bunuri primite spre prelucrare. Refacturare servicii. TVA
Intrebare:
Avem un partener din Danemarca, de la care primim bunuri gratuite pentru a le prelucra. Partenerul este intregistrat in scopuri de TVA in Danemarca. Pentru noi aceastra prelucrare este un serviciu conform art.278 (2). Dupa prelucrare marfa se reintoarce la proprietar. Acum acest ne-a solicitat sa trimitem niste mostre catre un Hub de sterilizare din Cehia, in vederea verificarii calitatii. Mostre se distrug in Cehia ca parte din procesul de sterilizare. Serviciul de sterilizare este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata dividende interimare in suma mai mica
Intrebare:
Am facut bilant interimar la 30.09.2025 unde am cuprins nota 463 = 456 cu suma de 800.000 ron. Situatiile financiare au fost aprobate si trimise la ANAF in 22.10.2025 si primit recipisa. Intrebarea mea este pot sa inregistrez in contabilitate in 25.10.2025 HOT AGA de repartizare si plata doar a sumei de 280.000 ron si retinerea si plata impozitului de 10%, iar in noiembrie alta suma si asa pana la valoarea de 800.000? Impozitul de 10% se inregistreaza la toata suma repartizata sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Societate neplatitoare de tva. Achizitie autoturism
Intrebare:
Va rog o clarificare detaliata privind situatiile in care o societate neplatitoare de TVA, platitoare doar de impozit pe profit, poate achizitiona un autoturism, fie din Romania, fie dintr-un stat membru UE.
As dori sa inteleg urmatoarele aspecte, cu exemple practice, daca este posibil:
1. Achizitie in Romania
Poate o firma neplatitoare de TVA cumpara un autoturism de la un furnizor platitor de TVA?
Ce se intampla...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<