keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

TVA - Locul importului de bunuri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 26 Nov. 2007

Locul importului de bunuriConform art. 1322 din Codul fiscal, locul importului de bunuri se considera a fi pe teritoriul statului membru in care se afla bunurile cand intra pe teritoriul comunitar. ...

Locul importului de bunuri

Conform art. 1322 din Codul fiscal, locul importului de bunuri se considera a fi pe teritoriul statului membru in care se afla bunurile cand intra pe teritoriul comunitar. Aceasta regula este identica cu cea din art. 60 din Directiva 2006/1127CEE.

Bunurile intrate in spatiul comunitar se supun reglementarilor si formalitatilor vamale prevazute in Codul Vamal Comunitar (Regulamentul CEE nr. 2.913/1992) si in Regulamentul de aplicare a Codului Vamal Comunitar (Regulamentul CEE nr. 2.454/1993).

Conform acestor reglementari, marfurile introduse pe teritoriul vamal al Comunitatii se afla sub supraveghere atat timp cat este necesar pentru a se stabili statutul lor vamal.


Marfurile introduse pe teritoriul vamal al Comunitatii sunt transportate fara intarziere de catre persoana care le introduce spre una dintre urmatoarele destinatii:

  • spre biroul vamal desemnat de autoritatile vamale sau catre orice alt loc desemnat sau aprobat de aceste autoritati;
  • intr-o zona libera, in cazul in care marfurile sunt introduse in acea zona libera direct:
    – - pe cale maritima sau pe calea aerului, ori
    – - pe cale terestra, fara a trece printr-o alta parte a teritoriului vamal al Comunitatii, acolo unde zona libera se invecineaza cu frontiera terestra dintre un stat membru si o tara terta.

Orice persoana care isi asuma raspunderea pentru transportul marfurilor dupa ce au fost introduse pe teritoriul vamal al Comunitatii, printre altele ca urmare a transbordarii, devine raspunzatoare pentru respectarea obligatiilor legale ce decurg din introducerea marfurilor pe teritoriul Comunitatii.

Marfurile care sosesc la biroul vamal sau in alt loc desemnat sau aprobat de autoritatile vamale sunt prezentate autoritatilor vamale, de catre persoana care a adus marfurile pe teritoriul vamal al Comunitatii sau, dupa caz, de catre persoana care isi asuma raspunderea pentru transportul marfurilor ulterior acestei intrari.

Marfurile introduse sunt cuprinse intr-o declaratie sumara,prezentata autoritatii vamale imediat ce marfurile au fost prezentate in vama. Autoritatile vamale pot permite, totusi, un termen pentru depunerea declaratiei, care nu poate depasi prima zi lucratoare ce urmeaza zilei in care marfurile au fost prezentate in vama.

Declaratia sumara se depune de catre:

  • persoana care a adus marfurile pe teritoriul vamal al Comunitatii sau de catre persoana care isi asuma raspunderea pentru transportarea marfurilor dupa aceasta intrare, sau
  • persoana in al carei nume actioneaza persoanele care au introdus
    marfurile pe teritoriul comunitar.


Descarcarea sau transbordarea marfurilor de pe mijlocul de transport pe care se gasesc se face doar cu permisiunea autoritatilor vamale, in locuri desemnate sau aprobate de catre acestea.

Atunci cand marfurile sunt cuprinse intr-o declaratie sumara, trebuie indeplinite formalitatile necesare pentrua li se acorda o destinatie vamala in termen de:

  • 45 de zile de la data depunerii declaratiei sumare, in cazul marfurilor transportate pe cale maritima;
  • 20 de zile de la data depunerii declaratiei sumare,
    in cazul marfurilor transportate altfel decat pe cale maritima.

Pana in momentul cand li se atribuie destinatia vamala, marfurile prezentate in vama pot obtine, dupa ce au fost prezentate, statutul de „marfuri depozitate temporar“.
marfuri depozitate temporar


Marfurile depozitate temporar pot fi supuse doar unui tratament care le asigura conservarea in aceeasi stare, fara a le schimba aspectul sau caracteristicile tehnice.


Autoritatile vamale trebuie sa ia fara intarziere toate masurile necesare, inclusiv vanzarea marfurilor, pentru a reglementa situatia marfurilor in privinta carora nu au fost incepute formalitatile necesare pentru acordarea destinatiei vamale.

Autoritatile vamale pot cere ca, pe riscul si cheltuialapersoanei care le detine, marfurile respective sa fie transferate intr-un alt loc, care se afla sub supravegherea autoritatilor, pana cand situatia marfurilor se reglementeaza.

Derogari

Locul importului pentru bunuri se considera a fi pe teritoriul statului membru in care bunurile inceteaza sa mai fie plasate intr-un astfel de regim atunci cand bunurile la intrarea in

Comunitate urmeaza:

  • sa fie plasate in regim vamal de admitere temporara, cu exonerare totala de la plata taxelor vamale;
  • sa fie prezentate autoritatilor vamale in vederea vamuirii si, dupa caz, plasate in depozit necesar cu caracter temporar;
  • sa fie introduse intr-o zona libera sau intr-un antrepozit liber;
  • sa fie plasate in regim de antrepozit vamal;
  • sa fie plasate in regim de perfectionare activa, cu suspendare de la plata drepturilor de import;
  • sa fie plasate in regim de tranzit vamal extern;
  • sa fie admise in apele teritoriale:

- pentru a fi incorporate pe platforme de forare sau de productie, in scopul construirii, repararii, intretinerii, modificarii sau reutilarii acestor platforme, ori pentru conectarea acestor platforme de forare sau de productie la tarm;
- pentru alimentarea cu carburanti si aprovizionarea platformelor de
forare sau de productie.

In cazul bunurilor provenite dintr-un teritoriu tert, care, la intrarea in Comunitate, sunt plasate intr-un regim vamal suspensiv sau sub o procedura de tranzit intern, locul importului este considerat a fi statul membru pe teritoriul caruia se incheie regimul sus-
pensiv sau procedura de tranzit.

In scopuri de TVA, sunt considerate teritorii terte:

  • Republica Federala Germania: Insula Heligoland, teritoriul Busingen;
  • Regatul Spaniei: Ceuta, Melilla, Insulele Canare;
  • Republica Italiana: Livigno, Campione d’ltalia, apele italiene ale Lacului Lugano;
  • Republica Franceza: teritoriile din strainatate;
  • Republica Elena: Muntele Athos.

Pentru bunurile care intra in Comunitate din aceste teritorii considerate terte, trebuie intocmite declaratii vamale de import si efectuate formalitatile vamale, in scopuri de TVA.

Pentru bunurile care circula sub o procedura de tranzit intern, locul importului este considerat teritoriul statului membru unde se incheie acest regim.

Codul vamal comunitar precizeaza ca marfurile necomunitare, care au circulat sub un regim de tranzit, ajunse la destinatia lor pe teritoriul vamal al Comunitatii si prezentate in vama in conformitate cu normele care reglementeaza tranzitul, se supun imediat procedurilor aplicabile marfurilor introduse pe acest teritoriu (declarare, supraveghere
vamala, declaratie sumara).

Regimul de tranzit intern permite circulatia marfurilor comunitare dintr-un punct intr-altul pe teritoriul vamal al Comunitatii, trecand pe teritoriul unei terte tari fara vreo modificare a statutului lor vamal.

Circulatia marfurilor poate avea loc:

  • fie sub regimul de tranzit comunitar intern, cu conditia ca aceasta posibilitate sa fie prevazuta printr-un acord international;
  • f ie in baza unui carnet TIR (Conventia TIR);
  • fie in baza unui carnet ATA, folosit ca document de tranzit;
  • fie in baza Manifestului renan (art. 9 din Conventia revizuita privind navigatia pe Rin);
  • fie in baza formularului 302, asa cum este prevazutin acordul dintre statele parte la Tratatul NordAtlantic privind statutul fortelor lor, semnat la Londra, pe 19 iunie 1951;
  • fie prin posta (inclusiv colet postal).
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016