Tags: mecanism de informare, procesarea documentelor necesare pensionarii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat, prin intermediul platformei oficiale de Facebook, ca mecanismul de informare a angajatului - viitor pensionar- este functional. Angajatorii trebuie sa completeze Declaratia 112 cu o adresa de e-mail valida, pentru a putea primi mesajul informativ.
“Vorbeam despre termenul de 24 august pana la care se va finaliza sistemul de notificare (3 luni inainte de data la care vor deveni pensionari) a celor care se pregatesc de pensionare, cu privire la actele care se vor depune, cu privire la procedura care trebuie demarata in vederea pensionarii. si alte informatii utile. Am terminat mai devreme si Casa Nationala de Pensii a si dat drumul mesajelor catre angajatori.
De astazi, mecanismul de informare a angajatului – Viitor pensionar informat si respectat - este functional!”, a precizat ministrul.
Angajatorii trebuie sa completeze Declaratia 112 cu o adresa de e-mail valida, pentru a putea primi un mesaj cu informatii utile de la Casele de Pensii.
“Angajatorii din Romania, care au trecut o adresa de email valida in Declaratia D112, vor primi un mesaj de tip e-mail informativ de la Casa de Pensii prin intermediul caruia ii sprijinim pe angajatii lor, care se pregatesc sa iasa la pensie in urmatoarele 3 luni, cu o serie de informatii utile (despre formulare si sursa de unde se pot descarca, despre actele necesare pe care sa le aiba la indemana - carnet de munca, adeverinte privind vechimea in munca, diplome de studii etc.). Aproximativ 2000 de angajati indeplinesc conditiile de varsta in noiembrie, ei sunt primii carora ne-am adresat astazi. Pana la ziua in care vor incheia raporturile de munca si vor pleca spre casa stiind ca, de a doua zi, sunt pensionari, vor avea actele pregatite. Informarea tine cont de varsta de pensionare nu si de stagiul realizat ori de incadrarea in conditii speciale de munca”, a detaliat Alexandru.
Institutia Ministerului Muncii a demarat aceasta activitate pentru ca:
- perioada de intrare la pensie sa nu mai fie un stres;
- sa se proceseze dosarele de pensie cat mai repede, fiind actele in ordine;
- sa se emita decizia cat mai repede pentru ca persoanele sa nu ramana fara niciun venit de la momentul ultimului salariu pana la prima pensie;
- sa fie mai usor pentru angajatii caselor de pensii.
"Din informatiile pe care le avem la acest moment, 30% dintre angajatori nu au completat adresa de email in Declaratia D112. Ii rog si ii incurajez, pe aceasta cale, pe toti angajatorii sa completeze campul in care se introduc datele de contact/adresa electronica in cadrul Declaratiei D112 pentru a putea beneficia de acest mecanism de informare periodica privind intrarea la pensie a angajatilor care se apropie de aceasta etapa", a concluzionat Alexandru.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un raspuns referitor la transmiterea prin sistemul e-Factura a facturilor emise catre persoane fizice:<br />
Este vorba despre avansuri facturate si incasate pentru livrarea de apartamente, livrare care va avea loc la sfarsitul anului 2025 cand va fi finalizata constructia de imobile.<br />
Am considerat ca incasarea sumelor cu titlu de avans nu reprezinta livrare de bunuri sau prestare de servicii si in e-factura se va trimite doar factura finala prin care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: S-a depus bilantul aferent anului 2023 cu intarziere in data de 10.06.2024, e obligata firma sa treaca la impozit pe profit? Daca da, cu ce data? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<