Tags: mecanism de informare, procesarea documentelor necesare pensionarii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat, prin intermediul platformei oficiale de Facebook, ca mecanismul de informare a angajatului - viitor pensionar- este functional. Angajatorii trebuie sa completeze Declaratia 112 cu o adresa de e-mail valida, pentru a putea primi mesajul informativ.
“Vorbeam despre termenul de 24 august pana la care se va finaliza sistemul de notificare (3 luni inainte de data la care vor deveni pensionari) a celor care se pregatesc de pensionare, cu privire la actele care se vor depune, cu privire la procedura care trebuie demarata in vederea pensionarii. si alte informatii utile. Am terminat mai devreme si Casa Nationala de Pensii a si dat drumul mesajelor catre angajatori.
De astazi, mecanismul de informare a angajatului – Viitor pensionar informat si respectat - este functional!”, a precizat ministrul.
Angajatorii trebuie sa completeze Declaratia 112 cu o adresa de e-mail valida, pentru a putea primi un mesaj cu informatii utile de la Casele de Pensii.
“Angajatorii din Romania, care au trecut o adresa de email valida in Declaratia D112, vor primi un mesaj de tip e-mail informativ de la Casa de Pensii prin intermediul caruia ii sprijinim pe angajatii lor, care se pregatesc sa iasa la pensie in urmatoarele 3 luni, cu o serie de informatii utile (despre formulare si sursa de unde se pot descarca, despre actele necesare pe care sa le aiba la indemana - carnet de munca, adeverinte privind vechimea in munca, diplome de studii etc.). Aproximativ 2000 de angajati indeplinesc conditiile de varsta in noiembrie, ei sunt primii carora ne-am adresat astazi. Pana la ziua in care vor incheia raporturile de munca si vor pleca spre casa stiind ca, de a doua zi, sunt pensionari, vor avea actele pregatite. Informarea tine cont de varsta de pensionare nu si de stagiul realizat ori de incadrarea in conditii speciale de munca”, a detaliat Alexandru.
Institutia Ministerului Muncii a demarat aceasta activitate pentru ca:
- perioada de intrare la pensie sa nu mai fie un stres;
- sa se proceseze dosarele de pensie cat mai repede, fiind actele in ordine;
- sa se emita decizia cat mai repede pentru ca persoanele sa nu ramana fara niciun venit de la momentul ultimului salariu pana la prima pensie;
- sa fie mai usor pentru angajatii caselor de pensii.
"Din informatiile pe care le avem la acest moment, 30% dintre angajatori nu au completat adresa de email in Declaratia D112. Ii rog si ii incurajez, pe aceasta cale, pe toti angajatorii sa completeze campul in care se introduc datele de contact/adresa electronica in cadrul Declaratiei D112 pentru a putea beneficia de acest mecanism de informare periodica privind intrarea la pensie a angajatilor care se apropie de aceasta etapa", a concluzionat Alexandru.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Refuz factura in SPV
Intrebare:
Un furnizor ne-a facturat in luna august 2025 un serviciu folosind pentru facturare codul de inregistrare fiscala a unui sediu secundar si nu codul unic de inregistrare. Furnizorul sustine ca a transmis factura in e-factura dar noi nu o putem vizualiza! Am solicitat furnizorului stornarea facturii gresite si refacturarea pe codul unic de inregistrare dar nu este de acord! Va rog sa ne spuneti cum trebuie sa procedam in acest caz pentru a inregistra cheltuiala!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal cu beneficiile oferite salariatilor partenerilor de business
Intrebare:
Pentru a mentine bune relatii cu angajatii clientilor, de cateva ori pe an se organizeaza competitii sportive care se deruleaza pe parcursul a cateva zile, cu participarea membrilor echipei de vanzari si a reprezentantilor firmelor colaboratoare. Actiunile nu au numai scop recreativ, in cadrul acestora sunt si sesiuni de informare privind promotii, caracteristici tehnice ale produselor. Fiind un concurs, la final se acorda si premii, care constau in cupe, medalii si articole sportive...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Trecere de la profit la micro in anul 2026
Intrebare:
Societate infiintara in anul 2014, care a figurat de la infiintare (17/06/2014) pana la 31.12.2024 cu impozit microintreprinderi, de la 01.01.2025 trece la impozit pe profit (era sub plafon) dar fara salariat. Se poate intoarce la impozit pe microintreprindere de la 01.01.2026, avand salariat incepand cu 01.11.2025 si este sub plafonul de 100.000 euro cifra de afaceri. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Drepturi acordate pe perioada maternitatii si cresterii copilului
Intrebare:
PFA cu activitate din iunie 2024, si avand rezultat pierdere (a avut venituri care sunt sub nivelul cheltuielilor) conform DU depus pentru anul 2024. Activitate ei va fi profitabila in anul 2025, venitul net va fi aproximativ intre 6-12 salarii minime. Va continua activitate PFA-ului si in anul 2026, care tot se estimeaza sa fie profitabila. Titularul, pe langa PFA va fi angajata din octombrie 2025 cu norma intreaga si intr-un SRL.
Titularul va naste in luna mai 2026 si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<