Tags: mecanism de informare, procesarea documentelor necesare pensionarii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat, prin intermediul platformei oficiale de Facebook, ca mecanismul de informare a angajatului - viitor pensionar- este functional. Angajatorii trebuie sa completeze Declaratia 112 cu o adresa de e-mail valida, pentru a putea primi mesajul informativ.
“Vorbeam despre termenul de 24 august pana la care se va finaliza sistemul de notificare (3 luni inainte de data la care vor deveni pensionari) a celor care se pregatesc de pensionare, cu privire la actele care se vor depune, cu privire la procedura care trebuie demarata in vederea pensionarii. si alte informatii utile. Am terminat mai devreme si Casa Nationala de Pensii a si dat drumul mesajelor catre angajatori.
De astazi, mecanismul de informare a angajatului – Viitor pensionar informat si respectat - este functional!”, a precizat ministrul.
Angajatorii trebuie sa completeze Declaratia 112 cu o adresa de e-mail valida, pentru a putea primi un mesaj cu informatii utile de la Casele de Pensii.
“Angajatorii din Romania, care au trecut o adresa de email valida in Declaratia D112, vor primi un mesaj de tip e-mail informativ de la Casa de Pensii prin intermediul caruia ii sprijinim pe angajatii lor, care se pregatesc sa iasa la pensie in urmatoarele 3 luni, cu o serie de informatii utile (despre formulare si sursa de unde se pot descarca, despre actele necesare pe care sa le aiba la indemana - carnet de munca, adeverinte privind vechimea in munca, diplome de studii etc.). Aproximativ 2000 de angajati indeplinesc conditiile de varsta in noiembrie, ei sunt primii carora ne-am adresat astazi. Pana la ziua in care vor incheia raporturile de munca si vor pleca spre casa stiind ca, de a doua zi, sunt pensionari, vor avea actele pregatite. Informarea tine cont de varsta de pensionare nu si de stagiul realizat ori de incadrarea in conditii speciale de munca”, a detaliat Alexandru.
Institutia Ministerului Muncii a demarat aceasta activitate pentru ca:
- perioada de intrare la pensie sa nu mai fie un stres;
- sa se proceseze dosarele de pensie cat mai repede, fiind actele in ordine;
- sa se emita decizia cat mai repede pentru ca persoanele sa nu ramana fara niciun venit de la momentul ultimului salariu pana la prima pensie;
- sa fie mai usor pentru angajatii caselor de pensii.
"Din informatiile pe care le avem la acest moment, 30% dintre angajatori nu au completat adresa de email in Declaratia D112. Ii rog si ii incurajez, pe aceasta cale, pe toti angajatorii sa completeze campul in care se introduc datele de contact/adresa electronica in cadrul Declaratiei D112 pentru a putea beneficia de acest mecanism de informare periodica privind intrarea la pensie a angajatilor care se apropie de aceasta etapa", a concluzionat Alexandru.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Activitate creativa digitala. Drepturi de autor sau activitate comerciala
Intrebare:
Persoana fizica realizeaza caractere originale digitale si le vinde online. Pe langa vanzarea lor efectiva, mai are contracte cu autori de carti, acestia folosindu-se de caracterele realizate pentru a promova cartile. Veniturile acestea au fost declarate in declaratia unica ca venituri din drepturi de autor, au fost declarate corect? Avand in vedere caracterul de continuitate, vanzarile sunt ocazionale, dar mai mult de cateva ori pe an, este necesar ca persoana sa isi infiinteze PFA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Incasare cotizatiiimprumuturi membri cooperativa agricola
Intrebare:
Cooperativa agricola platitoare de impozit pe profit. Va rog sa ma ajutati cu o monografie pentru:
- incasarea in contul bancat a cotizatieii anuale de la membru//membri fondatori (precum si regimul fiscal aplicabil la calculul impozitului pe profit)
- incasarea in contul bancar de la membru fondator a unor sume (mici) necesare acoperirii comisioanelor bancare - incadram la creditarea din parte membru fondator?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Sucursala unei societati din SUA. Credit fiscal
Intrebare:
Sucursala infiintata in Romania, a unei entitati din USA poate aplica pentru deducere WHT din impozitul pe profit? Mentionez ca sucursala este inregistrata in Romania, platitoare de impozit pe profit, TVA, contributii salariale.
In cazul in care WHT este deductibila in Romania, avand in vedere ca certificatele de retinere WHT sunt din 2023 poate sa le inregistreze si sa le deduca la nivel de 2025 sau este obligatoriu sa rectifice D101 aferenta anului 2023?
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament fiscal nerezidenti - organism drepturi de autor
Intrebare:
Suntem un organism de gestiune a drepturilor de autor neplatitor de impozit pe profit. Organismul similar din Germania colecteaza pe teritoriul Germaniei drepturile cuvenite titularilor de drepturi ce sunt membri ai organismului roman.
Din suma colectata organismul german retine comsionul si impozitul pe venitul nerezidentilor si plateste oranismului roman suma neta. Organismul roman distribuie apoi suma membrilor sai, suma din care retine la randul sau comisionul de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<