Tags: mecanism de informare, procesarea documentelor necesare pensionarii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat, prin intermediul platformei oficiale de Facebook, ca mecanismul de informare a angajatului - viitor pensionar- este functional. Angajatorii trebuie sa completeze Declaratia 112 cu o adresa de e-mail valida, pentru a putea primi mesajul informativ.
“Vorbeam despre termenul de 24 august pana la care se va finaliza sistemul de notificare (3 luni inainte de data la care vor deveni pensionari) a celor care se pregatesc de pensionare, cu privire la actele care se vor depune, cu privire la procedura care trebuie demarata in vederea pensionarii. si alte informatii utile. Am terminat mai devreme si Casa Nationala de Pensii a si dat drumul mesajelor catre angajatori.
De astazi, mecanismul de informare a angajatului – Viitor pensionar informat si respectat - este functional!”, a precizat ministrul.
Angajatorii trebuie sa completeze Declaratia 112 cu o adresa de e-mail valida, pentru a putea primi un mesaj cu informatii utile de la Casele de Pensii.
“Angajatorii din Romania, care au trecut o adresa de email valida in Declaratia D112, vor primi un mesaj de tip e-mail informativ de la Casa de Pensii prin intermediul caruia ii sprijinim pe angajatii lor, care se pregatesc sa iasa la pensie in urmatoarele 3 luni, cu o serie de informatii utile (despre formulare si sursa de unde se pot descarca, despre actele necesare pe care sa le aiba la indemana - carnet de munca, adeverinte privind vechimea in munca, diplome de studii etc.). Aproximativ 2000 de angajati indeplinesc conditiile de varsta in noiembrie, ei sunt primii carora ne-am adresat astazi. Pana la ziua in care vor incheia raporturile de munca si vor pleca spre casa stiind ca, de a doua zi, sunt pensionari, vor avea actele pregatite. Informarea tine cont de varsta de pensionare nu si de stagiul realizat ori de incadrarea in conditii speciale de munca”, a detaliat Alexandru.
Institutia Ministerului Muncii a demarat aceasta activitate pentru ca:
- perioada de intrare la pensie sa nu mai fie un stres;
- sa se proceseze dosarele de pensie cat mai repede, fiind actele in ordine;
- sa se emita decizia cat mai repede pentru ca persoanele sa nu ramana fara niciun venit de la momentul ultimului salariu pana la prima pensie;
- sa fie mai usor pentru angajatii caselor de pensii.
"Din informatiile pe care le avem la acest moment, 30% dintre angajatori nu au completat adresa de email in Declaratia D112. Ii rog si ii incurajez, pe aceasta cale, pe toti angajatorii sa completeze campul in care se introduc datele de contact/adresa electronica in cadrul Declaratiei D112 pentru a putea beneficia de acest mecanism de informare periodica privind intrarea la pensie a angajatilor care se apropie de aceasta etapa", a concluzionat Alexandru.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tratamentul fiscal al redeventelor achitate unui artist din Ecuador
Intrebare:
Asociatia Alfa organizeaza un spectacol la care va participa un artist din Ecuator cu care avem incheiat un contract de prestatie artistica. Artistul autorizeaza ca opera sa sa fie inregistrata audio/video/foto si sa poata fi folosit de asociatie conform Legii 8/1996.
Se va retine 10% din suma bruta convenita sau 10% dupa ce s-au scazut 40% cheltuieli ca in cazul drepturilor de autor din Romania?
In conventie avem
ART. 13
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Consevare mijloace fixe achizitionate din fonduri europene
Intrebare:
Avem o unitate O.U.A.I (ORGANIZATIE A UTILIZATORILOR DE APA), ce are in evidenta 2 sisteme irigatii (inregistrate ca si utilaje), realizate cu fonduri Europene.
Dorim sa le trecem in conservare, deoarece nu sunt utilizate.
Cum trebuie procedat?
Din punct de vedere contabil amortizarea se poate sista pe perioada conservarii?
Recunoasterea veniturilor din subventii pentru investitii este si ea sistata pentru aceeasi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturare servicii consultatii oftalmologice
Intrebare:
O firma de vanzare ochelari de vedere are incheiate contracte de prestari servicii cu medici oftalmologi in vederea efectuarii consultatiei oftalmologice a clientilor, pentru care primeste facturi fara tva. Firma factureaza apoi serviciul prestat catre client. Cum este corect, facturarea serviciului cu tva, chiar daca medicul nu este angajatul firmei sau refacturare serviciu fara tva?
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Comert combustibili gazosi si bitum. ICAS
Intrebare:
Societatea are ca activitate secundara ,,Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate" - CAEN 4671 si obtine ocazional venituri din vanzarea bitumului
(bitumul, desi incadrat ca produs energetic, este folosit la drumuri).
Intrebare: Sumele obtinute din aceste vanzari intra in baza de calcul pentru impozitul suplimentar pe cifra de afaceri (ICAS)?
Mentionam ca sociatatea nu are alte...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<