Tags: mecanism de informare, procesarea documentelor necesare pensionarii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat, prin intermediul platformei oficiale de Facebook, ca mecanismul de informare a angajatului - viitor pensionar- este functional. Angajatorii trebuie sa completeze Declaratia 112 cu o adresa de e-mail valida, pentru a putea primi mesajul informativ.
“Vorbeam despre termenul de 24 august pana la care se va finaliza sistemul de notificare (3 luni inainte de data la care vor deveni pensionari) a celor care se pregatesc de pensionare, cu privire la actele care se vor depune, cu privire la procedura care trebuie demarata in vederea pensionarii. si alte informatii utile. Am terminat mai devreme si Casa Nationala de Pensii a si dat drumul mesajelor catre angajatori.
De astazi, mecanismul de informare a angajatului – Viitor pensionar informat si respectat - este functional!”, a precizat ministrul.
Angajatorii trebuie sa completeze Declaratia 112 cu o adresa de e-mail valida, pentru a putea primi un mesaj cu informatii utile de la Casele de Pensii.
“Angajatorii din Romania, care au trecut o adresa de email valida in Declaratia D112, vor primi un mesaj de tip e-mail informativ de la Casa de Pensii prin intermediul caruia ii sprijinim pe angajatii lor, care se pregatesc sa iasa la pensie in urmatoarele 3 luni, cu o serie de informatii utile (despre formulare si sursa de unde se pot descarca, despre actele necesare pe care sa le aiba la indemana - carnet de munca, adeverinte privind vechimea in munca, diplome de studii etc.). Aproximativ 2000 de angajati indeplinesc conditiile de varsta in noiembrie, ei sunt primii carora ne-am adresat astazi. Pana la ziua in care vor incheia raporturile de munca si vor pleca spre casa stiind ca, de a doua zi, sunt pensionari, vor avea actele pregatite. Informarea tine cont de varsta de pensionare nu si de stagiul realizat ori de incadrarea in conditii speciale de munca”, a detaliat Alexandru.
Institutia Ministerului Muncii a demarat aceasta activitate pentru ca:
- perioada de intrare la pensie sa nu mai fie un stres;
- sa se proceseze dosarele de pensie cat mai repede, fiind actele in ordine;
- sa se emita decizia cat mai repede pentru ca persoanele sa nu ramana fara niciun venit de la momentul ultimului salariu pana la prima pensie;
- sa fie mai usor pentru angajatii caselor de pensii.
"Din informatiile pe care le avem la acest moment, 30% dintre angajatori nu au completat adresa de email in Declaratia D112. Ii rog si ii incurajez, pe aceasta cale, pe toti angajatorii sa completeze campul in care se introduc datele de contact/adresa electronica in cadrul Declaratiei D112 pentru a putea beneficia de acest mecanism de informare periodica privind intrarea la pensie a angajatilor care se apropie de aceasta etapa", a concluzionat Alexandru.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Utilaje primite cu titlu gratuit de la firma mama din UE
Intrebare:
Societatea primeste cu titlu gratuit de la firma mama (inregistrata in scop de TVA, situata in Franta) o serie de utilaje (mijloace fixe).
Pentru a respecta regulile de evaluare la intrare, societatea le va inregistra la valoarea justa.
In acest context, are societatea obligatia de a declara aceste achizitii in D390 (acestea fiind livrate cu titlu gratuit)?
Daca da, le va declara la valoarea justa?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie intracomunitara facturata cu TVA
Intrebare:
Societatea noastra a achizitionat o tableta electronica pentru uzul intern din companie de la o societate din Olanda care este inregistrata in VIES. Pe factura au fost trecute datele companiei nostre precum si CUI-ul care contine "RO".
Societatea din Olanda nu a verificat in VIES codul nostru de TVA si a facturat bunul cu TVA 19%. In aceste conditii, aplicam regimul de taxare inversa la suma totala inclusiv TVA sau inregistram factura fara a aplica...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Activitate economica ONG, vanzare carti religioase
Intrebare:
Fundatia A cu dubla activitate economica si neeconomica cu un singur cod fiscal, platitoare de TVA si impozit pe profit doreste sa tipareasca si sa vanda carti cu specific religios, aceasta vanzare se incadreaza ca fiind activitate de natura economica?
Care este definitia obiectelor de cult si sa ne prezentati cateva exemple?
Cartile cu specific religios se incadreaza ca fiind obiecte de cult sau ca bunuri de sine statatoare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<