Tags: dosarul de pensie, procesarea documentelor necesare pensionarii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat pe pagina oficiala de Facebook ca procesarea documentelor de pensionare se va face mai rapid, iar angajatorii vor primi pe e-mail o Notificare cu 3 luni inainte.
„Fiecare angajator va primi un e-mail cu o Notificare despre angajatul care se pregateste sa se pensioneze. Cu 3 luni inainte. Viitor pensionar informat si respectat!
Demersul de simplificare si digitalizare la Casa de Pensii continua! Fac tot posibilul sa reduc timpii de asteptare a oamenilor la ghisee, sa usurez relatia cetatean - casa de pensii si, implicit, sa se emita deciziile asteptate de pensionari in termen cat mai scurt”, a spus Alexandru.
De asemenea, ministrul doreste sa reduca si timpul de asteptare pentru prima pensie.
„In plus fata de efortul punctual de reducere a dosarelor cu termen de solutionare depasit, ma preocupa sa gasesc si solutii de sistem. De aceea, lucrez de o buna perioada la o solutie pentru reducerea timpului de asteptare a primei pensii, pentru viitorii pensionari. Cred ca termenul de analiza a dosarului de pensionare la nivelul caselor judetene de pensii, in vederea emiterii deciziei de pensionare, poate fi redus considerabil daca documentele necesare sunt pregatite temeinic, din timp, de catre viitorul pensionar”, a explicat Violeta Alexandru.
Mai mult decat atat, documentele si adeverintele vor fi pregatite inainte de momentul deciziei de pensionare, pentru a nu risca sa apara diferite probleme care sa tergiverseze emiterea pensiei.
„La momentul intrunirii conditiilor de pensionare, vreau ca fiecare solicitant sa fi fost DEJA informat despre etapa trecerii la pensie, respectiv sa-si fi pregatit documentele astfel incat sa se evite situatiile in care, din pricina lipsei unor documente/adeverinte, se tergiverseaza emiterea deciziei de pensionare. Ceea ce inseamna pentru pensionar sa traiasca, o perioada, fara niciun venit, eventual din ultimul salariu. Cu cat Casa de pensii de care apartine intarzie eliberarea deciziei de pensionare (din orice cauza ar fi), cu atat persoana ajunge sa nu mai aiba nicio resursa. Am trait cele mai intense momente in acest mandat; pensionari care imi spuneau, plangand, ca nu mai au din ce sa cumpere mancare sau sa isi plateasca intretinerea. De aici a inceput munca mea pentru reducerea intarzierilor in procesarea dosarelor”, a spus ministrul.
Pentru a scurta termenul de procesare a documentelor de pensionare, Violeta Alexandru a cerut Casei Nationale de Pensii Publice sa pregateasca un mecanism prin care angajatorii vor primi, cu 3 luni inainte, o notificare cu lista actelor necesare pensionarii angajatilor.
„Am cerut Casei Nationale de Pensii Publice sa pregateasca un mecanism prin care angajatorii din Romania vor primi o informare continand numele si data pensionarii angajatilor care in urmatoarele 3 luni indeplinesc conditiile de varsta pentru pensionare. Informarea va cuprinde si lista documentelor necesare (carnet de munca, adeverinte privind vechimea in munca, diplome de studii, etc.) precum si link-ul de unde se pot descarca formularele necesare. 24 august este termenul de finalizare, in prezent, se lucreaza la operationalizarea acestui mecanism.
Viitorii pensionari isi vor putea pregati dosarele in mod adecvat, avand timp suficient la dispozitie.
Nu vreau ca momentul pensionarii sa fie, din cauza administratiei, un cosmar pentru ei. Cat tine de mine, vreau ca acest moment sa fie o placere. Asa le doresc sa le fie toata viata de pensionar, dupa toata munca depusa.
Cred ca prin aceasta decizie pe care am luat-o se va reduce si volumul de munca de la nivelul angajatilor caselor de pensii care vor analiza dosare bine pregatite, cu documente complete, lizibile; nu vor mai fi nevoiti sa faca reveniri de completare la solicitant (adica timp suplimentar pierdut) si vor putea emite deciziile de pensionare in termen mult mai scurt.
Mai putine drumuri la casele de pensii, pensionari corect informati, timp redus pentru emiterea deciziilor de pensionare! Doar masuri de management, nu trebuie sa inventam legi!”, a detaliat Violeta Alexandru.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Societatea a achizitionat in luna ian.2024 un autoturism marca Mercedes pentru care a dedus TVA in cota de 50% .
Pret achizitie 1.056.319 lei din care TVA 168.656 lei.
TVA dedus in luna ianuarie 2024 este de 84.328 lei.
In luna septembrie 2024 societatea vinde acest autoturism cu pret de vanzare de 900.000 lei din care TVA colectat 143.697 lei.
In luna septembrie 2024 se fac operatiuni de ajustare a TVA dedus? Daca da care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Va rog sa imi transmiteti ce monografie contabila trebuie utilizata pentru o investitie in curs realizata de o societate pentru constructia unui garaj propriu? Cheltuielile pana in prezent sunt cele legate de materiale (cherestea, beton, teava), cum trebuie sa procedam la finalul unei luni pentru inregistarea investitiei in curs si care este monografia la receptia finala a garajului?
Multumesc anticipat!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Am emis o factura in valuta pentru un client din Finlanda inregistrat in scopuri de tva, livrarea marfii s-a facut in ROMANIA, clientul nu a achitat factura.
Clientul vrea sa ridice marfa de la sediul AGEXIMCO si sa achite cu Card Bancar.
Inrebare: poate achita factura cu cardul bancar? Ageximco are POS.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Import - Importatorul detine certificat de amanare a platii TVA in vama.
Tax code 300601
Inregistrare TVA import
3xx = 401 90
3xx = 446 10(taxe accize)
4426 = 4427 19 TVA
Cum se transpune aceasta inregistrare in SAF-T?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Asociatie non profit cu obiect de activitate invatamant privat acreditat doreste sa acorde o bursa sociala pentru copii unui angajat.
Va rog sa imi comunicati care ar putea fi implicatiile de natura fiscala.
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<