Tags: dosarul de pensie, procesarea documentelor necesare pensionarii
		Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat pe pagina oficiala de Facebook ca procesarea documentelor de pensionare se va face mai rapid, iar angajatorii vor primi pe e-mail o Notificare cu 3 luni inainte.
			   
        
 	
    
        
 	            
            
	„Fiecare angajator va primi un e-mail cu o Notificare despre angajatul care se pregateste sa se pensioneze. Cu 3 luni inainte. Viitor pensionar informat si respectat!
	 
	Demersul de simplificare si digitalizare la Casa de Pensii continua! Fac tot posibilul sa reduc timpii de asteptare a oamenilor la ghisee, sa usurez relatia cetatean - casa de pensii si, implicit, sa se emita deciziile asteptate de pensionari in termen cat mai scurt”, a spus Alexandru.
	 
	De asemenea, ministrul doreste sa reduca si timpul de asteptare pentru prima pensie.
	 
	„In plus fata de efortul punctual de reducere a dosarelor cu termen de solutionare depasit, ma preocupa sa gasesc si solutii de sistem. De aceea, lucrez de o buna perioada la o solutie pentru reducerea timpului de asteptare a primei pensii, pentru viitorii pensionari. Cred ca termenul de analiza a dosarului de pensionare la nivelul caselor judetene de pensii, in vederea emiterii deciziei de pensionare, poate fi redus considerabil daca documentele necesare sunt pregatite temeinic, din timp, de catre viitorul pensionar”, a explicat Violeta Alexandru.
	 
	Mai mult decat atat, documentele si adeverintele vor fi pregatite inainte de momentul deciziei de pensionare, pentru a nu risca sa apara diferite probleme care sa tergiverseze emiterea pensiei.
	 
	„La momentul intrunirii conditiilor de pensionare, vreau ca fiecare solicitant sa fi fost DEJA informat despre etapa trecerii la pensie, respectiv sa-si fi pregatit documentele astfel incat sa se evite situatiile in care, din pricina lipsei unor documente/adeverinte, se tergiverseaza emiterea deciziei de pensionare. Ceea ce inseamna pentru pensionar sa traiasca, o perioada, fara niciun venit, eventual din ultimul salariu. Cu cat Casa de pensii de care apartine intarzie eliberarea deciziei de pensionare (din orice cauza ar fi), cu atat persoana ajunge sa nu mai aiba nicio resursa. Am trait cele mai intense momente in acest mandat; pensionari care imi spuneau, plangand, ca nu mai au din ce sa cumpere mancare sau sa isi plateasca intretinerea. De aici a inceput munca mea pentru reducerea intarzierilor in procesarea dosarelor”, a spus ministrul.
	 
	
	
			
	Pentru a scurta termenul de procesare a documentelor de pensionare, Violeta Alexandru a cerut Casei Nationale de Pensii Publice sa pregateasca un mecanism prin care angajatorii vor primi, cu 3 luni inainte, o notificare cu lista actelor necesare pensionarii angajatilor.
	 
	„Am cerut Casei Nationale de Pensii Publice sa pregateasca un mecanism prin care angajatorii din Romania vor primi o informare continand numele si data pensionarii angajatilor care in urmatoarele 3 luni indeplinesc conditiile de varsta pentru pensionare. Informarea va cuprinde si lista documentelor necesare (carnet de munca, adeverinte privind vechimea in munca, diplome de studii, etc.) precum si link-ul de unde se pot descarca formularele necesare. 24 august este termenul de finalizare, in prezent, se lucreaza la operationalizarea acestui mecanism. 
	 
	Viitorii pensionari isi vor putea pregati dosarele in mod adecvat, avand timp suficient la dispozitie. 
	 
	Nu vreau ca momentul pensionarii sa fie, din cauza administratiei, un cosmar pentru ei. Cat tine de mine, vreau ca acest moment sa fie o placere. Asa le doresc sa le fie toata viata de pensionar, dupa toata munca depusa. 
	 
	Cred ca prin aceasta decizie pe care am luat-o se va reduce si volumul de munca de la nivelul angajatilor caselor de pensii care vor analiza dosare bine pregatite, cu documente complete, lizibile; nu vor mai fi nevoiti sa faca reveniri de completare la solicitant (adica timp suplimentar pierdut) si vor putea emite deciziile de pensionare in termen mult mai scurt. 
	 
	Mai putine drumuri la casele de pensii, pensionari corect informati, timp redus pentru emiterea deciziilor de pensionare! Doar masuri de management, nu trebuie sa inventam legi!”, a detaliat Violeta Alexandru.
		
 de 
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Livrare intracomunitara. Conditie transport
Intrebare:  
 Avem de facturat, un client din Germania. In mod normal factura se emite fara TVA.
 Placile importate de noi sunt vandute catre clientul nostru din Germania si sunt destinate transformarii in tevi sudate cu export ulterior in Germania. Marfa pleaca de la noi in fabrica Galati, apoi catre clientul nostru din Germania.
 In aceasta situatie prezentata, cum trebuie intocmita factura noastra catre client - cu TVA sau fara TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Redeventa sau serviciu
Intrebare:  
 As dori sa stiu daca urmatorul servicu ar putea fi considerat redeventa si impozitat cu impozit pe nerezidenti. Astfel, primim de la o companie din grup din Norvegia un serviciu prin care ni se pune la dispozitie o platforma prin care angajatii pot parcurge un curs de leadership. Pentru parcurgerea cursului, angajati de HR ai companiei din Romania sunt pregatiti in prelabil de firma din grup ca si facilitatori pentru a putea ajuta la parcurgerea cursului respectiv. Pentru acest...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Poate un PFA deduce TVA pentru un utilaj, daca productia nu a inceput inca?
Intrebare:  
 O PFA a achizitionat in anul 2024, printr-un proiect finantat din fonduri europene, o instalatie de fabricat produse din beton.
 A fost depusa cererea de plata, iar sumele aferente valorii fara TVA au fost incasate conform cererii aprobate.
 Utilajul a fost receptionat, pus in functiune si testat, insa pana in prezent nu a inceput efectiv activitatea de productie.
 La momentul achizitiei, TVA-ul aferent investitiei a fost dedus integral.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<