Tags: dosarul de pensie, procesarea documentelor necesare pensionarii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat pe pagina oficiala de Facebook ca procesarea documentelor de pensionare se va face mai rapid, iar angajatorii vor primi pe e-mail o Notificare cu 3 luni inainte.
„Fiecare angajator va primi un e-mail cu o Notificare despre angajatul care se pregateste sa se pensioneze. Cu 3 luni inainte. Viitor pensionar informat si respectat!
Demersul de simplificare si digitalizare la Casa de Pensii continua! Fac tot posibilul sa reduc timpii de asteptare a oamenilor la ghisee, sa usurez relatia cetatean - casa de pensii si, implicit, sa se emita deciziile asteptate de pensionari in termen cat mai scurt”, a spus Alexandru.
De asemenea, ministrul doreste sa reduca si timpul de asteptare pentru prima pensie.
„In plus fata de efortul punctual de reducere a dosarelor cu termen de solutionare depasit, ma preocupa sa gasesc si solutii de sistem. De aceea, lucrez de o buna perioada la o solutie pentru reducerea timpului de asteptare a primei pensii, pentru viitorii pensionari. Cred ca termenul de analiza a dosarului de pensionare la nivelul caselor judetene de pensii, in vederea emiterii deciziei de pensionare, poate fi redus considerabil daca documentele necesare sunt pregatite temeinic, din timp, de catre viitorul pensionar”, a explicat Violeta Alexandru.
Mai mult decat atat, documentele si adeverintele vor fi pregatite inainte de momentul deciziei de pensionare, pentru a nu risca sa apara diferite probleme care sa tergiverseze emiterea pensiei.
„La momentul intrunirii conditiilor de pensionare, vreau ca fiecare solicitant sa fi fost DEJA informat despre etapa trecerii la pensie, respectiv sa-si fi pregatit documentele astfel incat sa se evite situatiile in care, din pricina lipsei unor documente/adeverinte, se tergiverseaza emiterea deciziei de pensionare. Ceea ce inseamna pentru pensionar sa traiasca, o perioada, fara niciun venit, eventual din ultimul salariu. Cu cat Casa de pensii de care apartine intarzie eliberarea deciziei de pensionare (din orice cauza ar fi), cu atat persoana ajunge sa nu mai aiba nicio resursa. Am trait cele mai intense momente in acest mandat; pensionari care imi spuneau, plangand, ca nu mai au din ce sa cumpere mancare sau sa isi plateasca intretinerea. De aici a inceput munca mea pentru reducerea intarzierilor in procesarea dosarelor”, a spus ministrul.
Pentru a scurta termenul de procesare a documentelor de pensionare, Violeta Alexandru a cerut Casei Nationale de Pensii Publice sa pregateasca un mecanism prin care angajatorii vor primi, cu 3 luni inainte, o notificare cu lista actelor necesare pensionarii angajatilor.
„Am cerut Casei Nationale de Pensii Publice sa pregateasca un mecanism prin care angajatorii din Romania vor primi o informare continand numele si data pensionarii angajatilor care in urmatoarele 3 luni indeplinesc conditiile de varsta pentru pensionare. Informarea va cuprinde si lista documentelor necesare (carnet de munca, adeverinte privind vechimea in munca, diplome de studii, etc.) precum si link-ul de unde se pot descarca formularele necesare. 24 august este termenul de finalizare, in prezent, se lucreaza la operationalizarea acestui mecanism.
Viitorii pensionari isi vor putea pregati dosarele in mod adecvat, avand timp suficient la dispozitie.
Nu vreau ca momentul pensionarii sa fie, din cauza administratiei, un cosmar pentru ei. Cat tine de mine, vreau ca acest moment sa fie o placere. Asa le doresc sa le fie toata viata de pensionar, dupa toata munca depusa.
Cred ca prin aceasta decizie pe care am luat-o se va reduce si volumul de munca de la nivelul angajatilor caselor de pensii care vor analiza dosare bine pregatite, cu documente complete, lizibile; nu vor mai fi nevoiti sa faca reveniri de completare la solicitant (adica timp suplimentar pierdut) si vor putea emite deciziile de pensionare in termen mult mai scurt.
Mai putine drumuri la casele de pensii, pensionari corect informati, timp redus pentru emiterea deciziilor de pensionare! Doar masuri de management, nu trebuie sa inventam legi!”, a detaliat Violeta Alexandru.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Preturi medii produse arenda
Intrebare:
Potrivit art. 84 alin. 5 din Codul fiscal, se folosesc preturile medii ANAF stabilite de consiliile locale ale comunelor. Daca o societate este inregistrata in judetul Galati, iar terenurile luate in arenda sunt de pe raza judetului Braila, care este pretul de referinta de pe raza judetului Galati sau Braila? Unde se precizeaza acest lucru? Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Implementare sistem integrat ERP
Intrebare:
Societate platitoare de impozit pe profit, achizitioneaza licente pentru implementarea unui sistem integrat ERP. Aceste licente sunt valabile doar pe perioada implementarii. Care este tratamentul contabil al acestor licente? Se pot inregistra in investitii in curs, iar la finalul implementarii valoarea acestora se va regasi in contul 208, unde vom inregistra si valoarea de achizitie a softului? Daca se duc in cont 208 cum se amortizeaza? Sau le putem considera niste cheltuieli ale...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Bunuri primite spre prelucrare. Refacturare servicii. TVA
Intrebare:
Avem un partener din Danemarca, de la care primim bunuri gratuite pentru a le prelucra. Partenerul este intregistrat in scopuri de TVA in Danemarca. Pentru noi aceastra prelucrare este un serviciu conform art.278 (2). Dupa prelucrare marfa se reintoarce la proprietar. Acum acest ne-a solicitat sa trimitem niste mostre catre un Hub de sterilizare din Cehia, in vederea verificarii calitatii. Mostre se distrug in Cehia ca parte din procesul de sterilizare. Serviciul de sterilizare este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata dividende interimare in suma mai mica
Intrebare:
Am facut bilant interimar la 30.09.2025 unde am cuprins nota 463 = 456 cu suma de 800.000 ron. Situatiile financiare au fost aprobate si trimise la ANAF in 22.10.2025 si primit recipisa. Intrebarea mea este pot sa inregistrez in contabilitate in 25.10.2025 HOT AGA de repartizare si plata doar a sumei de 280.000 ron si retinerea si plata impozitului de 10%, iar in noiembrie alta suma si asa pana la valoarea de 800.000? Impozitul de 10% se inregistreaza la toata suma repartizata sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Societate neplatitoare de tva. Achizitie autoturism
Intrebare:
Va rog o clarificare detaliata privind situatiile in care o societate neplatitoare de TVA, platitoare doar de impozit pe profit, poate achizitiona un autoturism, fie din Romania, fie dintr-un stat membru UE.
As dori sa inteleg urmatoarele aspecte, cu exemple practice, daca este posibil:
1. Achizitie in Romania
Poate o firma neplatitoare de TVA cumpara un autoturism de la un furnizor platitor de TVA?
Ce se intampla...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<