Tags: dosarul de pensie, procesarea documentelor necesare pensionarii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat pe pagina oficiala de Facebook ca procesarea documentelor de pensionare se va face mai rapid, iar angajatorii vor primi pe e-mail o Notificare cu 3 luni inainte.
„Fiecare angajator va primi un e-mail cu o Notificare despre angajatul care se pregateste sa se pensioneze. Cu 3 luni inainte. Viitor pensionar informat si respectat!
Demersul de simplificare si digitalizare la Casa de Pensii continua! Fac tot posibilul sa reduc timpii de asteptare a oamenilor la ghisee, sa usurez relatia cetatean - casa de pensii si, implicit, sa se emita deciziile asteptate de pensionari in termen cat mai scurt”, a spus Alexandru.
De asemenea, ministrul doreste sa reduca si timpul de asteptare pentru prima pensie.
„In plus fata de efortul punctual de reducere a dosarelor cu termen de solutionare depasit, ma preocupa sa gasesc si solutii de sistem. De aceea, lucrez de o buna perioada la o solutie pentru reducerea timpului de asteptare a primei pensii, pentru viitorii pensionari. Cred ca termenul de analiza a dosarului de pensionare la nivelul caselor judetene de pensii, in vederea emiterii deciziei de pensionare, poate fi redus considerabil daca documentele necesare sunt pregatite temeinic, din timp, de catre viitorul pensionar”, a explicat Violeta Alexandru.
Mai mult decat atat, documentele si adeverintele vor fi pregatite inainte de momentul deciziei de pensionare, pentru a nu risca sa apara diferite probleme care sa tergiverseze emiterea pensiei.
„La momentul intrunirii conditiilor de pensionare, vreau ca fiecare solicitant sa fi fost DEJA informat despre etapa trecerii la pensie, respectiv sa-si fi pregatit documentele astfel incat sa se evite situatiile in care, din pricina lipsei unor documente/adeverinte, se tergiverseaza emiterea deciziei de pensionare. Ceea ce inseamna pentru pensionar sa traiasca, o perioada, fara niciun venit, eventual din ultimul salariu. Cu cat Casa de pensii de care apartine intarzie eliberarea deciziei de pensionare (din orice cauza ar fi), cu atat persoana ajunge sa nu mai aiba nicio resursa. Am trait cele mai intense momente in acest mandat; pensionari care imi spuneau, plangand, ca nu mai au din ce sa cumpere mancare sau sa isi plateasca intretinerea. De aici a inceput munca mea pentru reducerea intarzierilor in procesarea dosarelor”, a spus ministrul.
Pentru a scurta termenul de procesare a documentelor de pensionare, Violeta Alexandru a cerut Casei Nationale de Pensii Publice sa pregateasca un mecanism prin care angajatorii vor primi, cu 3 luni inainte, o notificare cu lista actelor necesare pensionarii angajatilor.
„Am cerut Casei Nationale de Pensii Publice sa pregateasca un mecanism prin care angajatorii din Romania vor primi o informare continand numele si data pensionarii angajatilor care in urmatoarele 3 luni indeplinesc conditiile de varsta pentru pensionare. Informarea va cuprinde si lista documentelor necesare (carnet de munca, adeverinte privind vechimea in munca, diplome de studii, etc.) precum si link-ul de unde se pot descarca formularele necesare. 24 august este termenul de finalizare, in prezent, se lucreaza la operationalizarea acestui mecanism.
Viitorii pensionari isi vor putea pregati dosarele in mod adecvat, avand timp suficient la dispozitie.
Nu vreau ca momentul pensionarii sa fie, din cauza administratiei, un cosmar pentru ei. Cat tine de mine, vreau ca acest moment sa fie o placere. Asa le doresc sa le fie toata viata de pensionar, dupa toata munca depusa.
Cred ca prin aceasta decizie pe care am luat-o se va reduce si volumul de munca de la nivelul angajatilor caselor de pensii care vor analiza dosare bine pregatite, cu documente complete, lizibile; nu vor mai fi nevoiti sa faca reveniri de completare la solicitant (adica timp suplimentar pierdut) si vor putea emite deciziile de pensionare in termen mult mai scurt.
Mai putine drumuri la casele de pensii, pensionari corect informati, timp redus pentru emiterea deciziilor de pensionare! Doar masuri de management, nu trebuie sa inventam legi!”, a detaliat Violeta Alexandru.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Reevaluare cladire complet amortizata
Intrebare:
La o societate comerciala avem o cladire administrativa - cod clasificare 1.6.4 durata de amortizare din catalog 40-60 ani - care a fost pusa in functiune in iulie 1974 si a fost amortizata complet la 31.12.2023, valoare amortizata 600.000 lei.
La 31.12.2024 s-a facut reevaluarea cladirii de catre un expert in domeniu si valoarea noua este 2.261.151 lei.
Cum se inregistreaza in contabilitatea firmei noua valoare a cladirii reevaluate conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Corectie erori contabile
Intrebare:
Societatea a fost platitoare de impozit micro pana in 31.12.2024, dupa care a devenit platitoare de impozit pe profit datorita cifrei de afaceri.
In anul 2024 a incasat venituri in avans inregistrate in contul 472 (in suma totala de 1.500.000 lei) de la persoane fizice pentru executarea unor lucrari de constructii si separat unul pentru vanzarea unui teren.
Mare parte din lucrarile pentru care au fost incasate aceste avansuri au fost finalizate inainte de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim fiscal creante neincasate
Intrebare:
Creante neincasate ajustarea TVA si deductibilitatea la calculul impozitului pe profit in cazul falimentului clientilor - implicatii fiscale
Va rog sa precizati daca mai este valabila solicitarea privind Hotararea definitiva si irevocabila de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, in vederea ajustarii TVA si a deductibilitatii impozitului pe profit.
Referitor la forma actelor judiciare, de exemplu hotarari sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Societate agricola, trecere micro la profit, perioada impozabila
Intrebare:
Ma confrunt cu urmatoarea speta si am nevoie de sprijinul Dvs pentru a intelege concret situatia.
Firma mea activeaza in domeniul agricol, are venituri din vanzarea produselor agricole.
Pana in trimestrul 3 am fost incadrati ca microintreprindere, deoarece cifra de afaceri nu a depasit pragul de 250.000 euro, insa din luna Iulie vom depasi acest prag.
Din cate am citit in legislatie, o firma trece automat la impozitul pe profit din trimestrul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<