Tags: dosarul de pensie, procesarea documentelor necesare pensionarii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat pe pagina oficiala de Facebook ca procesarea documentelor de pensionare se va face mai rapid, iar angajatorii vor primi pe e-mail o Notificare cu 3 luni inainte.
„Fiecare angajator va primi un e-mail cu o Notificare despre angajatul care se pregateste sa se pensioneze. Cu 3 luni inainte. Viitor pensionar informat si respectat!
Demersul de simplificare si digitalizare la Casa de Pensii continua! Fac tot posibilul sa reduc timpii de asteptare a oamenilor la ghisee, sa usurez relatia cetatean - casa de pensii si, implicit, sa se emita deciziile asteptate de pensionari in termen cat mai scurt”, a spus Alexandru.
De asemenea, ministrul doreste sa reduca si timpul de asteptare pentru prima pensie.
„In plus fata de efortul punctual de reducere a dosarelor cu termen de solutionare depasit, ma preocupa sa gasesc si solutii de sistem. De aceea, lucrez de o buna perioada la o solutie pentru reducerea timpului de asteptare a primei pensii, pentru viitorii pensionari. Cred ca termenul de analiza a dosarului de pensionare la nivelul caselor judetene de pensii, in vederea emiterii deciziei de pensionare, poate fi redus considerabil daca documentele necesare sunt pregatite temeinic, din timp, de catre viitorul pensionar”, a explicat Violeta Alexandru.
Mai mult decat atat, documentele si adeverintele vor fi pregatite inainte de momentul deciziei de pensionare, pentru a nu risca sa apara diferite probleme care sa tergiverseze emiterea pensiei.
„La momentul intrunirii conditiilor de pensionare, vreau ca fiecare solicitant sa fi fost DEJA informat despre etapa trecerii la pensie, respectiv sa-si fi pregatit documentele astfel incat sa se evite situatiile in care, din pricina lipsei unor documente/adeverinte, se tergiverseaza emiterea deciziei de pensionare. Ceea ce inseamna pentru pensionar sa traiasca, o perioada, fara niciun venit, eventual din ultimul salariu. Cu cat Casa de pensii de care apartine intarzie eliberarea deciziei de pensionare (din orice cauza ar fi), cu atat persoana ajunge sa nu mai aiba nicio resursa. Am trait cele mai intense momente in acest mandat; pensionari care imi spuneau, plangand, ca nu mai au din ce sa cumpere mancare sau sa isi plateasca intretinerea. De aici a inceput munca mea pentru reducerea intarzierilor in procesarea dosarelor”, a spus ministrul.
Pentru a scurta termenul de procesare a documentelor de pensionare, Violeta Alexandru a cerut Casei Nationale de Pensii Publice sa pregateasca un mecanism prin care angajatorii vor primi, cu 3 luni inainte, o notificare cu lista actelor necesare pensionarii angajatilor.
„Am cerut Casei Nationale de Pensii Publice sa pregateasca un mecanism prin care angajatorii din Romania vor primi o informare continand numele si data pensionarii angajatilor care in urmatoarele 3 luni indeplinesc conditiile de varsta pentru pensionare. Informarea va cuprinde si lista documentelor necesare (carnet de munca, adeverinte privind vechimea in munca, diplome de studii, etc.) precum si link-ul de unde se pot descarca formularele necesare. 24 august este termenul de finalizare, in prezent, se lucreaza la operationalizarea acestui mecanism.
Viitorii pensionari isi vor putea pregati dosarele in mod adecvat, avand timp suficient la dispozitie.
Nu vreau ca momentul pensionarii sa fie, din cauza administratiei, un cosmar pentru ei. Cat tine de mine, vreau ca acest moment sa fie o placere. Asa le doresc sa le fie toata viata de pensionar, dupa toata munca depusa.
Cred ca prin aceasta decizie pe care am luat-o se va reduce si volumul de munca de la nivelul angajatilor caselor de pensii care vor analiza dosare bine pregatite, cu documente complete, lizibile; nu vor mai fi nevoiti sa faca reveniri de completare la solicitant (adica timp suplimentar pierdut) si vor putea emite deciziile de pensionare in termen mult mai scurt.
Mai putine drumuri la casele de pensii, pensionari corect informati, timp redus pentru emiterea deciziilor de pensionare! Doar masuri de management, nu trebuie sa inventam legi!”, a detaliat Violeta Alexandru.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare produse pentru promovare online. Persoana fizica
Intrebare:
Am incheiat cu o persoana fizica, neautorizata in vreun fel, un contract de barter prin care firma noastra ii vinde un produs cu un discount de 70%, in schimbul promovarii acelui produs de catre persoana fizica respectiva, pe diverse canale mass media. Practic, barterul e la nivelul acelui discount acordat. Noi am emis factura de vanzare cu discountul inclus. Adica pretul de vanzare intreg 10000 ron (inclus TVA) MINUS 7000 (discount 70%) = 3000 rest de plata. E corect asa? Prin acel...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie garantie suplimentara
Intrebare:
Societatea "X" a achizitionat echipamente din SUA prin import definitiv in valoare de 5.000 usd necesare activitatii firmei. Aceste echipamamente au o garantie initiala de 1 an de zile. Conducerea societatii "X" doreste prelungirea garantiei echipamentelor importate cu inca 2 ani, pentru care primeste un invoice din SUA in suma de 1.000 usd pe care societatea "X" o va achita. Intrebare: Cum interpretati extinderea garantiei cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Fuziune societati
Intrebare:
In cazul fuziunii prin absorbtie, societatea A (absorbanta) si societatea B (absorbita) au aprobat proiectul de fuziune, care a fost ulterior publicat in Monitorul Oficial la data de 13.06.2025. Proiectul de fuziune a fost intocmit in baza datelor cuprinse in situatiile financiare de fuziune intocmite cu ocazia fuziunii, de cele doua societati, aferente datei de 31.03.2025. AGA societatii absorbante de aprobarea finalizarii procedurii de fuziune prin absorbtie va avea loc in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontarea ochelarilor de vedere pentru salariati. Tratament fiscal
Intrebare:
Compania imi ofera asigurare de sanatate prin care imi pot deconta pretul ochelariilor de vedere numai o data. Deoarece jobul este cel in contabilitate unde este necesar a sta in fata calculatorului cel putin 8 ore pe zi, sunt in situatia in care trebuie sa imi schimb dioptriile ochelarilor de vedere.
De la departamentul HR mi s-a comunicat ca, compania deconteaza ochelari de vedere in suma maxima de 1000 lei insa trebuie trebuie urmata urmatoarea procedura:
vezi AICI raspunsul specialistilor <<