Tags: dosarul de pensie, procesarea documentelor necesare pensionarii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat pe pagina oficiala de Facebook ca procesarea documentelor de pensionare se va face mai rapid, iar angajatorii vor primi pe e-mail o Notificare cu 3 luni inainte.
„Fiecare angajator va primi un e-mail cu o Notificare despre angajatul care se pregateste sa se pensioneze. Cu 3 luni inainte. Viitor pensionar informat si respectat!
Demersul de simplificare si digitalizare la Casa de Pensii continua! Fac tot posibilul sa reduc timpii de asteptare a oamenilor la ghisee, sa usurez relatia cetatean - casa de pensii si, implicit, sa se emita deciziile asteptate de pensionari in termen cat mai scurt”, a spus Alexandru.
De asemenea, ministrul doreste sa reduca si timpul de asteptare pentru prima pensie.
„In plus fata de efortul punctual de reducere a dosarelor cu termen de solutionare depasit, ma preocupa sa gasesc si solutii de sistem. De aceea, lucrez de o buna perioada la o solutie pentru reducerea timpului de asteptare a primei pensii, pentru viitorii pensionari. Cred ca termenul de analiza a dosarului de pensionare la nivelul caselor judetene de pensii, in vederea emiterii deciziei de pensionare, poate fi redus considerabil daca documentele necesare sunt pregatite temeinic, din timp, de catre viitorul pensionar”, a explicat Violeta Alexandru.
Mai mult decat atat, documentele si adeverintele vor fi pregatite inainte de momentul deciziei de pensionare, pentru a nu risca sa apara diferite probleme care sa tergiverseze emiterea pensiei.
„La momentul intrunirii conditiilor de pensionare, vreau ca fiecare solicitant sa fi fost DEJA informat despre etapa trecerii la pensie, respectiv sa-si fi pregatit documentele astfel incat sa se evite situatiile in care, din pricina lipsei unor documente/adeverinte, se tergiverseaza emiterea deciziei de pensionare. Ceea ce inseamna pentru pensionar sa traiasca, o perioada, fara niciun venit, eventual din ultimul salariu. Cu cat Casa de pensii de care apartine intarzie eliberarea deciziei de pensionare (din orice cauza ar fi), cu atat persoana ajunge sa nu mai aiba nicio resursa. Am trait cele mai intense momente in acest mandat; pensionari care imi spuneau, plangand, ca nu mai au din ce sa cumpere mancare sau sa isi plateasca intretinerea. De aici a inceput munca mea pentru reducerea intarzierilor in procesarea dosarelor”, a spus ministrul.
Pentru a scurta termenul de procesare a documentelor de pensionare, Violeta Alexandru a cerut Casei Nationale de Pensii Publice sa pregateasca un mecanism prin care angajatorii vor primi, cu 3 luni inainte, o notificare cu lista actelor necesare pensionarii angajatilor.
„Am cerut Casei Nationale de Pensii Publice sa pregateasca un mecanism prin care angajatorii din Romania vor primi o informare continand numele si data pensionarii angajatilor care in urmatoarele 3 luni indeplinesc conditiile de varsta pentru pensionare. Informarea va cuprinde si lista documentelor necesare (carnet de munca, adeverinte privind vechimea in munca, diplome de studii, etc.) precum si link-ul de unde se pot descarca formularele necesare. 24 august este termenul de finalizare, in prezent, se lucreaza la operationalizarea acestui mecanism.
Viitorii pensionari isi vor putea pregati dosarele in mod adecvat, avand timp suficient la dispozitie.
Nu vreau ca momentul pensionarii sa fie, din cauza administratiei, un cosmar pentru ei. Cat tine de mine, vreau ca acest moment sa fie o placere. Asa le doresc sa le fie toata viata de pensionar, dupa toata munca depusa.
Cred ca prin aceasta decizie pe care am luat-o se va reduce si volumul de munca de la nivelul angajatilor caselor de pensii care vor analiza dosare bine pregatite, cu documente complete, lizibile; nu vor mai fi nevoiti sa faca reveniri de completare la solicitant (adica timp suplimentar pierdut) si vor putea emite deciziile de pensionare in termen mult mai scurt.
Mai putine drumuri la casele de pensii, pensionari corect informati, timp redus pentru emiterea deciziilor de pensionare! Doar masuri de management, nu trebuie sa inventam legi!”, a detaliat Violeta Alexandru.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<