Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Publice Galati reaminteste contribuabililor faptul ca persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale, liber profesionistii, persoanele fizice care desfasoara activitati in mod independent, asocierile si alte entitati cu sau fara personalitate juridica, care dispun de sali sau alte spatii, autorizate potrivit legii, in care se pot organiza nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal, printr-o cerere, aprobarea unui alt plafon de incasari mai mare decat cel stabilit la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 70/2015, respectiv 10.000 lei de la o persoana.
In cererile depuse, organizatorii de evenimente propun plafonul de incasari in numerar aferent serviciilor de organizare de nunti si botezuri.
Cererea, insotita de documentele justificative se poate depune prin intermediul Formularului de contact din cadrul Spatiului Privat Virtual (SPV)
Modelul cererii este prevazut in anexa nr. 1 la Procedura aprobata prin OMFP 1265/2016.
La cererea depusa, organizatorii de astfel de evenimente au obligatia sa anexeze, cumulativ, urmatoarele documente justificative din care sa rezulte ca incasarile in numerar de la astfel de evenimente depasesc plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoana:
a) documentul de proprietate sau folosinta a spatiului/spatiilor in care se desfasoara evenimentul/evenimentele;
b) declaratia pe propria raspundere a detinatorului spatiului/ spatiilor/ folosit/ folosite, cu destinatie de organizare de evenimente, cu privire la suprafata si capacitatea acestuia/acestora (numarul maxim de mese/scaune), insotita de autorizatia de functionare pentru spatiile respective;
c)situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni conform anexei nr. 2 la Procedura aprobata prin OMFP 1265/2016. in cazul organizatorilor de evenimente care nu au incasari pentru o perioada anterioara de 12 luni, depun
situatia incasarilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai putin de 2 evenimente;
d) copii ale facturilor emise in baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada pentru care se intocmeste situatia prevazuta la lit. c).
Organul fiscal solutioneaza cererea depusa prin emiterea deciziei de aprobare /deciziei de respingere.
Temei legal: Art. 41 din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar; O.M.F.P. nr. 1265/2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 41 din Legea nr. 70/2015;
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Cartea verde a contabilitatii
Sursa: ANAF
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"