Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Regasiti, prin cele ce urmeaza, unele dintre cele mai importante acte normative publicate in Monitorul Oficial in perioada 19 - 23.10.2015. Vorbim astfel despre OUG 43/2015, Ordonanta de urgenta a Guvernului 44/2015, Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 18/2015 si Sentinta Curtii de Apel Brasov nr. 166/R/2014.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2015 privind unele masuri pentru asigurarea mijloacelor de transport destinate activitatii de curierat a materialelor clasificate si pentru modificarea si completarea unor acte normative (M. Of. nr. 785 din 21 octombrie 2015)
>> modifica si completeaza Legea nr. 82/1992 privind rezervele de stat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
– pentru produsele accizabile scoase de la rezervele de stat Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale emite facturi pe care se mentioneaza ca nu se achita contravaloarea bunurilor scoase cu titlu gratuit, ci numai contravaloarea accizelor, in cazul in care acestea sunt datorate, si a taxei pe valoarea adaugata.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale (M. Of. nr. 785 din 21 octombrie 2015)
>> penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale datorate bugetului general consolidat, restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, si administrate de A.N.A.F., se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
a) toate obligatiile de plata principale restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;
b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor de plata prevazute la lit. a) stabilite prin decizii comunicate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale se stinge prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv;
c) este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege o cota de 45,8% din dobanzile datorate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale prevazute la lit. a) si stabilite prin decizii comunicate dupa aceasta data, pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala;
d) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile de plata principale administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 octombrie 2015 si 31 martie 2016, inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere si a cotei de 54,2% din dobanzi;
e) contribuabilul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;
f) contribuabilul depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.
>> penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente diferentelor de obligatii de plata declarate suplimentar de contribuabili prin declaratie rectificativa prin care se corecteaza obligatiile de plata principale cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) declaratia rectificativa este depusa pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;
b) toate obligatiile de plata principale individualizate in declaratia rectificativa se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la 31 martie 2016, inclusiv.
>> penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si stinse pana la aceasta data, administrate de organul fiscal central, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) penalitatile de intarziere si dobanzile ce pot forma obiectul anularii sunt datorate si nestinse la 30 septembrie 2015, inclusiv;
b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata anterioare datei de 30 septembrie 2015 si stinse pana la aceasta data se stinge prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2016, inclusiv.
>> penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale administrate de organul fiscal central, cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) toate diferentele de obligatii de plata principale individualizate in decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala;
b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor prevazute la lit. a) este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala;
c) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, sub sanctiunea decaderii.
Hotararea Guvernului nr. 816/2015 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice (M. Of. nr. 780 din 20 octombrie 2015)
>> in cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice functioneaza, ca structuri fara personalitate juridica:
– directii regionale vamale;
– administratii judetene/de sector ale finantelor publice, care pot avea in structura servicii/birouri fiscale;
– administratii pentru contribuabilii mijlocii;
– birouri vamale de interior si de frontiera.
>> in subordinea Agentiei se organizeaza si functioneaza Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, institutie publica cu personalitate juridica, cu buget propriu, prin preluarea atributiilor si a activitatii corespunzatoare din cadrul aparatului propriu al Agentiei;
>> se infiinteaza structuri cu atributii de executare silita cazuri speciale care functioneaza la nivelul aparatului propriu al Agentiei, precum si la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice;
>> Directia generala a vamilor este condusa de un director general, aflat in subordinea presedintelui Agentiei.
Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 18/2015 pentru modificarea Normei nr. 2/2011 privind aderarea si evidenta participantilor la fondurile de pensii facultative (M. Of. nr. 780 din 20 octombrie 2015)
>> participantul poate, in orice moment, sa suspende, sa inceteze plata contributiei sau sa modifice nivelul acesteia, in conditiile Legii si cu respectarea prevederilor prospectului schemei de pensii facultative.
Sentinta Curtii de Apel Brasov nr. 166/R/2014 (M. Of. nr. 785 din 21 octombrie 2015)
>> anuleaza Ordinul presedintelui Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale nr. 671/2010 si Ordinul presedintelui Casei Nationale de Pensii Publice nr. 9.914/2011 deoarece acestea nu au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.
Decizia inaltei Curtii de Casatie si Justitie nr. 22/2015 (M. Of. nr. 788 din 22 octombrie 2015)
>> in interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 52 si art. 53 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, raportat la prevederile anexei nr. 5 la aceasta lege, varsta standard de pensionare, in vederea inscrierii la pensie pentru limita de varsta, se determina in functie de data nasterii asiguratului;
>> in interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 53 alin. (3) si art. 95 alin. (1) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, raportat la prevederile anexei nr. 5 la aceasta lege, stagiul complet de cotizare al persoanelor care se pensioneaza in temeiul acestui act normativ si care beneficiaza de reducerea varstei standard de pensionare se determina conform anexei nr. 5 in functie de data nasterii asiguratului.
Sursa: CECCAR Bihor
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Situatii financiare. Cine are dreptul sa semneze situatiile financiareCum se calculeaza impozitul pe profit in cazul cheltuielilor cu sponsorizarea efectuate in trim. IV 2023Noul Cod Fiscal 2016. Top subiecte pe care trebuie sa le cunoastetiImpactul celor mai noi modificari fiscal-contabile din 2019 (explicatii de la specialist)Noi masuri UE pentru intreprinderiUltimele articole
Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Proiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaPFA cu activitate inceputa in cursul anului. Datoreaza CAS si CASS?Facturi fiscale in contextul e-TVA. Cum trebuie emiseAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"